Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Od wielu już lat na rynku istnieją obiektywy zmiennoogniskowe, które na jednym końcu dają ultraszerokie kąty widzenia, a na drugim zbliżają się do tego, co oferują klasyczne 35-tki. W przypadku pełnej klatki mówimy więc o instrumentach, których ogniskowe rozpoczynają się od 14–18 mm a kończą na 28–40 mm.
Niedawno producenci zdecydowali się pójść dalej i zaoferować obiektywy, które z jednej strony są ultraszerokokątne, a z drugiej są standardami albo nawet lekkimi teleobiektywami. Najwięcej do powiedzenia w tej kategorii miał, jak dotychczas, Panasonic, który najpierw zaprezentował wybitny model Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10–25 mm f/1.7 ASPH przeznaczony do korpusów z matrycą Mikro 4/3, a następnie wprowadził pełnoklatkowy instrument Panasonic Lumix S 20–60 mm f/3.5–5.6.
Na odpowiedź konkurentów nie przyszło nam czekać długo. W połowie stycznia 2023 roku firma Sony zdecydowała się wejść mocno w ten segment i zaprezentowała model Sony FE 20–70 mm f/4 G przebijając pełnoklatkowego Panasonika zarówno zakresem ogniskowych jak i światłem.
----- R E K L A M A -----
Dzięki uprzejmości polskiego oddziału firmy Sony, finalny egzemplarz nowego obiektywy dotarł do naszej redakcji jeszcze przed oficjalną premierą i to umożliwiło nam wykonanie jego pełnego testu, do którego lektury mamy przyjemność wszystkich zaprosić.
Zapraszamy także do zapoznania się z naszą procedurą testową, która została opisana w artykule „Jak testujemy obiektywy?”. A gdy to nie wystarczy, proponujemy jeszcze zapoznanie się z działem FAQ.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.