Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Obecnie Sony FE 20–70 mm f/4 G ma tylko jednego konkurenta i jest nim wspominany już wcześniej Panasonic. Porównanie podstawowych parametrów obu tych obiektywów prezentuje niniejsza tabela. Trudno się dziwić, że Panasonic jest trochę mniejszy i lżejszy, bo ma on przecież mniejszy zakres ogniskowych i trochę gorsze światło.
Na poniższym zdjęciu Sony FE 20–70 mm f/4 G stoi pomiędzy Nikkorem AF-S 24–70 mm f/2.8G ED a Olympusem M.Zuiko 12–40 mm f/2.8 ED PRO.
Testowany obiektyw rozpoczyna się metalowym bagnetem, który otacza styki i wykonaną z tworzywa sztucznego ramkę o rozmiarach 33×24 mm. Wewnątrz niej znajduje się tylna soczewka obiektywu, która ma średnicę 28 mm i jest ruchoma. Swoją obudową praktycznie dotyka ramki dla ogniskowej 20 mm, natomiast chowa się na głębokość prawie 3 cm, gdy przejdziemy do ogniskowej 70 mm. Ruch ten odsłania wewnętrzny tubus, który jest dobrze zmatowiony i wyczerniony.
----- R E K L A M A -----
Właściwy korpus Sony 20–70 mm rozpoczyna się nieruchomym, wykonanym z tworzywa sztucznego i zwiększającym swoją średnicę pierścieniem, na który naniesiono nazwę i podstawowe parametry obiektywu. Znajdziemy tam jeszcze białą kropkę ułatwiająca mocowanie do aparatu, oznaczenie bagnetu E-mount, przełącznik IRIS LOCK blokujący pierścień przysłon, przełącznik CLICK ON/OFF ustawiający tryb pracy pierścienia przysłon, a także numer seryjny i informację, że instrument został wyprodukowany w Tajlandii.
Kolejnym elementem jest pierścień do zmiany przysłony, który ma szerokość 9 mm i w połowie jest pokryty wygodnym w uchwycie karbowaniem. Może on pracować ze skokiem 1/3 EV lub w trybie płynnym. Możemy też zablokować go w pozycji A, co pozwala na sterowanie przysłoną z poziomu aparatu.
Idąc dalej, natrafiamy na dwa kolejne pierścienie – pierwszy jest wąski i nieruchomy, a drugi szeroki na 19 mm i służy do zmiany ogniskowej. Jego większą część pokrywa gumowane karbowanie, pod którym znajdziemy znaczniki ogniskowych dla wartości 20, 24, 28, 35, 50 i 70 mm. Pierścień ten pracuje z równym i prawidłowym oporem.
Kolejny nieruchomy pierścień zawiera napis Sony oraz oznaczenie serii G, a także dwa okrągłe i programowalne przyciski Focus Lock oraz przełącznik AF/MF.
Jeszcze dalej znajdziemy pierścień do manualnego ustawiania ostrości, który ma szerokość 16 mm i jest w całości pokryty gumowanym karbowaniem. Pracuje on z prawidłowym oporem i w przełożeniu elektronicznym. Przebieg całego zakresu odległości wymaga obrotu nim o kąt około 140 stopni, co jest rozsądną wartością jak na parametry oferowane przez obiektyw.
Przednia soczewka jest lekko wypukła, ma średnicę 52 mm i jest otoczona fragmentem obudowy z napisami z nazwą i podstawowymi parametrami obiektywu, a następnie nierotującym mocowaniem filtrów o średnicy 72 mm oraz bagnetem do tulipanowej osłony przeciwsłonecznej.
Cały przedni układ optyczny wysuwa się do przodu na jednolitym tubusie, gdy zwiększamy ogniskową z 20 do 70 mm. Rozmiar obiektywu rośnie wtedy o 41 mm.
Jeśli chodzi o konstrukcję optyczną, mamy tutaj do czynienia z 16 soczewkami ustawionymi w 13 grupach. Jak na tak oryginalne parametry przystało, producent nie pożałował elementów specjalnych. Mamy tutaj więc aż trzy soczewki wykonane z niskodyspersyjnego szkła ED, jedną soczewkę z tego samego szkła ED, ale której dodatkowo nadano kształt asferyczny oraz trzy dodatkowe soczewki asferyczne, w tym dwie AA. Wewnątrz znajdziemy jeszcze kołową przysłonę o dziewięciu listkach, którą możemy maksymalnie domknąć do wartości f/22.
Kupujący dostaje w zestawie oba dekielki, tulipanową osłonę przeciwsłoneczną oraz miękki futerał.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.