Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Nikon Nikkor AF 24 mm f/2.8D - test obiektywu

27 grudnia 2006
Arkadiusz Olech Komentarze: 6

5. Aberracja chromatyczna


----- R E K L A M A -----

Testowany uprzednio Nikkor 2.8/20 zupełnie nie popisał się w tej kategorii, trzmając aberrację na stałym i bardzo wysokim pozimie 0.19-0.2%. W przypadku Nikkora 2.8/24 jest lepiej, ale wciąż daleko od oczekiwań. Dla przysłon od f/5.6 do f/22 aberracja jest bardzo duża i dopiero dla okolic maksymalnego otworu względnego jej wartość spada do uznawanego za średni poziomu 0.10%. Chwalić więc nie mamy za co, bo w tej kategorii testowany obiektyw przegrywa z kretesem choćby z Sigmą 1.8/24.

Nikon Nikkor AF 24 mm f/2.8D - Aberracja chromatyczna

Nikon Nikkor AF 24 mm f/2.8D - Aberracja chromatyczna