Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Panasonic Lumix GH6 - test trybu filmowego

Panasonic Lumix GH6 - test trybu filmowego
4 sierpnia 2022
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 53

1. Wstęp

Panasonic Lumix GH6 to najdłużej wyczekiwany aparat z linii GH w historii firmy Panasonic. Między jego premierą, a poprzedzającym go modelem GH5, minęło bowiem nieco ponad 5 lat. W świecie współczesnych bezlusterkowców to ogromna ilość czasu. Dość powiedzieć, że w międzyczasie na rynek weszły bezlusterkowe systemy Canona i Nikona, a także... samego Panasonika, który między GH5 a GH6 zdążył zaprezentować aż 4 aparaty pełnoklatkowe.

Oczywiście, czas ten nie poszedł na marne, a w GH6 znajdziemy trochę elementów wprowadzonych przy okazji pełnoklatkowych korpusów, takich jak choćby znane z modelu S1H aktywne chłodzenie czy, po raz pierwszy w korpusie Mikro Cztery Trzecie, pełna wersja profilu obrazu V-Log (we wcześniejszych modelach z linii GH dostępny był uproszczony V-Log L). Także w porównaniu z GH5 czy GH5S zmian jest sporo - nowa matryca oferuje rozdzielczości aż do 5.8K oraz imponujące klatkaże - do 120 kl/s w 4K bez dodatkowego przycięcia obrazu oraz do 300 kl/s w Full HD, a także do 200 kl/s z zapisem dźwięku.

Tak naprawdę jedyną łyżką dziegciu w tej imponującej specyfikacji wydawał się w momencie premiery aparatu układ autofokusa, nadal oparty jedynie na detekcji kontrastu, która pomimo wspomagania ze strony sztucznej inteligencji nie jest w stanie dorównać temu, co oferują fazowe autofokusy w aparatach Sony czy Canona. Pewnym problemem może też być rozmiar matrycy - między premierą GH5 a GH6 świat stał się zdecydowanie bardziej "pełnoklatkowy", a rozmiary korpusu GH6 i topowych firmowych obiektywów do niego dedykowanych wytrącają z ręki większość argumentów o kompaktowości systemu Mikro Cztery Trzecie.


----- R E K L A M A -----

Z tego wszystkiego rodzi się pytanie - czy GH6 to otwarcie nowego rozdziału w historii systemu Mikro Cztery Trzecie, czy raczej kulminacja lat pracy nad nim przed ostatecznym uznaniem wyższości systemów z większymi matrycami? Spróbujemy na nie odpowiedzieć w podsumowaniu, znając już wszystkie mocne i słabe strony testowanego aparatu. A póki co zapraszamy do lektury kolejnych rozdziałów niniejszego testu, w których będziemy je omawiać bardziej szczegółowo.

Aparat do testu wypożyczyła firma Panasonic Polska, za co serdecznie dziękujemy.



Poprzedni rozdział