Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Poprzedni model charakteryzował się bardzo dobrym zachowaniem w centrum
kadru. Jego osiągi nie były może rekordowe, ale notował godną pochwały,
bardzo równą pracę w każdej ogniskowej. Czy ulepszona konstrukcja
następcy spisuje się lepiej? Patrząc na poniższy wykres, pokazujący
zależność MTF50 mierzonych na RAWach z Canona 20D od wartości przysłony,
możemy na to pytanie odpowiedzieć twierdząco. Zachowanie obserwowane dla
ogniskowej 50 mm nie zmieniło się znacząco, lecz poprawie uległy
rozdzielczości dla krótkich ogniskowych, szczególnie w okolicach
maksymalnego otworu względnego. Model 18-50 Macro nie jest już więc tak
jednorodny jak jego poprzednik, ale w zasadzie w każdym układzie
parametrów wypada choć odrobinę lepiej. No może oprócz maksymalnej ogniskowej i f/2.8, gdzie drażnić będzie zauważalne "mydełko".
O żadnej poprawie nie możemy mówić w przypadku zachowania na brzegu
kadru. W poprzedniku było ono przeciętne, w następcy jest podobnie, a
dla okolic maksymalnego otworu względnego nawet trochę gorzej. Nie jest
to powód do chwały u instrumentu kosztującego prawie 2000 zł.
----- R E K L A M A -----
Jak sytuacja wygląda na JPGach (uzyskanych przy mało agresywnych
ustawieniach Parameters 2 w Canonie 20D) możemy obejrzeć na poniższych wycinkach.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.