Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Canon EF 55-200 mm f/4.5-5.6 II USM - test obiektywu

7 lutego 2006
Arkadiusz Olech Komentarze: 7

5. Aberracja chromatyczna

Na krańcach zakresu ogniskowych aberracja chromatyczna utrzymuje się na widocznym, choć jeszcze znośnym poziomie 0.10%. Z tym, że dla 55 mm lekko rośnie wraz ze zwiększającą się wartością przesłony, a dla 200 mm zachowuje się na odwrót.

Canon EF 55-200 mm f/4.5-5.6 II USM - Aberracja chromatyczna


Bardzo ciekawą własnością Canona 55-200 jest praktycznie znikająca aberracja chromatyczna dla ogniskowej 100 mm. Bez względu na zastosowaną przesłonę trzyma się ona znikomego poziomu 0.02%. I właśnie ona jest tutaj przyczyną względnie dobrej jakości obrazu na brzegach pola, w przypadku pracy na ogniskowych w okolicy 100 mm.

----- R E K L A M A -----

Wycinki, w skali 1:1, z tablicy testowej ISO, znajdujące się w odległości prawie 70% od centrum pola, są zaprezentowane na poniższych zdjęciach. Z nich też wyraźnie widać porównywalnie dużą aberrację dla 55 i 200 mm oraz jej brak dla 100 mm.

Canon EF 55-200 mm f/4.5-5.6 II USM - Aberracja chromatyczna