Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Dobre szkło za "lepszą" cenę. Trochę zaporowa cena jak na krajowe warunki powoduje, że znam tylko jedną osobę, która kupiła to szkło. Większość wybiera szkła: Sigma 10-20 lub Tokina 12-24.
To moze dorzuce 2 grosze od siebie. Jaka jest przydatnosc ww szkiel w fotografii plenerowej i we wnetrzach w porownaniu do nikkora ? Niepelnoklatkowa Sigma na zewnatrz gdzie szklo raczej sie przymka jest ok a autofokus jest raczej wystarczajacy. We wnetrzu moze byc klopot ze swiatlem a wspolpraca z lampa zwlaszcza w trybie BL moze byc problematyczna no i AF jak to u sigm bywa daje sie we znaki ;/ FF Tokina na zewnatrz potrafi zlapac swietlne skazy co IMHO dyskwalifikuje ja do tego typu fotografi zwlaszcza ze szeroki kat raczej sprzyja temu. We wnetrzach znowu pojawia sie sprawa AF i wspolpracy z lampa z czym poprostu nalezy nauczyc sie znowu zyc ;/ Nikkor mimo ze kosztuje powiedzmy 3x tyle przewyzsza je chodz nieznacznie w niektorych testach ale znaczaco pod wzgledem funkcjonalnosci i wygody fotografowania. Jest to tym samym sprzet wybitnie dla tych ktorzy wybierajac system decyduja sie na optyke danego produceta a nie na tansze zamienniki ktore dostepne sa (lub lada moment beda) dla wszystkich pozostalych systemow.
P.S. Czy jest szansa zeby przeprowadzac dodatkowe testy obiektywow przy wspolpracy z lampami blyskowymi ? Tokina
OK jest w tym trochę racji. Mam Sigmę 10-20 i nie jest bez wad, ale sprawdza się w wymienionych sytuacjach b. dobrze. Czy Nikkon 12-24 dużo wyprzedza Sigmę 10-20??? - ma np. lepsze światło, ale i Sigma ma też parę zalet np. szersza ogniskowa. Oba mają silniki i dość solidną budowę. Co do lampy błyskowej - nie uważam, żeby takie testy coś wniosły. Ze względu na szerokie ogniskowe - nie ma takich lamp błyskowych, żeby nie dały dodatkowego winietowania - a efekt użycia lampy, bardziej zależy od umiejętności/kreatywności fotografa, niż od obiektywu. My np. fotografujemy wnętrza głównie bez lampy błyskowej. Są także dyfuzory, możliwość korzystania z większej ilości lamp itd... Unikamy stosowania lampy błyskowej w sposób "konwencjonalny - na wprost".
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Dobre szkło za "lepszą" cenę. Trochę zaporowa cena jak na krajowe warunki powoduje, że znam tylko jedną osobę, która kupiła to szkło. Większość wybiera szkła: Sigma 10-20 lub Tokina 12-24.
I jak widać z wyników testu robi słusznie :)
To moze dorzuce 2 grosze od siebie. Jaka jest przydatnosc ww szkiel w fotografii plenerowej i we wnetrzach w porownaniu do nikkora ?
Niepelnoklatkowa Sigma na zewnatrz gdzie szklo raczej sie przymka jest ok a autofokus jest raczej wystarczajacy. We wnetrzu moze byc klopot ze swiatlem a wspolpraca z lampa zwlaszcza w trybie BL moze byc problematyczna no i AF jak to u sigm bywa daje sie we znaki ;/
FF Tokina na zewnatrz potrafi zlapac swietlne skazy co IMHO dyskwalifikuje ja do tego typu fotografi zwlaszcza ze szeroki kat raczej sprzyja temu. We wnetrzach znowu pojawia sie sprawa AF i wspolpracy z lampa z czym poprostu nalezy nauczyc sie znowu zyc ;/
Nikkor mimo ze kosztuje powiedzmy 3x tyle przewyzsza je chodz nieznacznie w niektorych testach ale znaczaco pod wzgledem funkcjonalnosci i wygody fotografowania. Jest to tym samym sprzet wybitnie dla tych ktorzy wybierajac system decyduja sie na optyke danego produceta a nie na tansze zamienniki ktore dostepne sa (lub lada moment beda) dla wszystkich pozostalych systemow.
P.S. Czy jest szansa zeby przeprowadzac dodatkowe testy obiektywow przy wspolpracy z lampami blyskowymi ?
Tokina
OK jest w tym trochę racji. Mam Sigmę 10-20 i nie jest bez wad, ale sprawdza się w wymienionych sytuacjach b. dobrze. Czy Nikkon 12-24 dużo wyprzedza Sigmę 10-20??? - ma np. lepsze światło, ale i Sigma ma też parę zalet np. szersza ogniskowa. Oba mają silniki i dość solidną budowę. Co do lampy błyskowej - nie uważam, żeby takie testy coś wniosły. Ze względu na szerokie ogniskowe - nie ma takich lamp błyskowych, żeby nie dały dodatkowego winietowania - a efekt użycia lampy, bardziej zależy od umiejętności/kreatywności fotografa, niż od obiektywu. My np. fotografujemy wnętrza głównie bez lampy błyskowej. Są także dyfuzory, możliwość korzystania z większej ilości lamp itd... Unikamy stosowania lampy błyskowej w sposób "konwencjonalny - na wprost".
Jaka jest szansa żeby do grona przetestowanych ultra szerokich szkieł dołączył olkowy ZD 7-14mm f/4.