Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Olympus E-620 - test aparatu

Olympus E-620
5 czerwca 2009
Krzysztof Mularczyk Komentarze: 128

1. Wstęp

Olympus E-620 - Wstęp


Premiera lustrzanki Olympus E-620 odbyła się 24 lutego 2009 roku. O tym wydarzeniu informowaliśmy w artykule ''Olympus E-620''. Trzy tygodnie później mieliśmy możliwość przyjrzenia się mu z bliska, na zorganizowanej przez Olympus Polska konferencji prasowej ( ''Konferencja prasowa Olympusa - Olympus E-620''). Okazało się, że nowy aparat E-Systemu łączy w sobie cechy modeli E-420/E-520 oraz E-30. Hasło promujące E-620 brzmi: ''Cała nasza wiedza w jednym!'', co od razu sugeruje, że w aparacie zastosowano najważniejsze rozwiązania technologiczne E-Systemu.

Olympus E-620 to jedna z najmniejszych lustrzanek na rynku. Posiada 12-megapikselową matrycę o analogicznych parametrach i takim samym zakresie czułości jak E-30. Jego korpus przypomina wyglądem E-520 z powodu wyraźnego uchwytu, ale ma rozmiary zbliżone do E-420. Co ciekawe, dostępny będzie w sprzedaży pionowy uchwyt kompatybilny z E-620. Modele E-420/E-520 takiej możliwości nie posiadają. Ponieważ w E-620 zainstalowano mechanizm stabilizacji matrycy, producent ma prawo podkreślać fakt, że jest to najmniejsza lustrzanka z wbudowaną stabilizacją obrazu. Mimo niewielkich wymiarów, E-620 podobnie jak E-30, posiada obrotowy 2.7-calowy wyświetlacz LCD, ale już nowszej generacji - HyperCrystal III. Nowością w tym aparacie jest 7-punktowy autofokus z 5 punktami podwójnej precyzji i możliwością mikroregulacji AF. Jak pamiętamy w modelach E-420/E-520 autofokus jest 3-punktowy, a w E-30/E-3 11-punktowy. Dla tych zaś, którzy lubią nurkować, Olympus przygotował nową obudowę do fotografii podwodnej PT-E06 pozwalającą zejść z aparatem na głębokość do 40 metrów.


----- R E K L A M A -----

Olympus E-620 - Wstęp


W kwestii oprogramowania aparatu, Olympus stawia na kreatywne filtry artystyczne, czyli możliwość urozmaicenia wykonanego zdjęcia już w aparacie. Te filtry widzieliśmy już w E-30, jednak w amatorskiej klasie aparatów typu E-620, będą one bardziej użyteczne. Fotograf pasjonujący się samym wykonywaniem zdjęć, który nie widzi potrzeby ślęczenia nad komputerem, by poprawiać zdjęcia, ma okazję wykorzystać to, co oferuje mu aparat. Fotografując jakąś scenę, może od razu nadać jej odpowiedni charakter i styl posługując się jednym z filtrów. W niniejszym teście nie omieszkamy pokazać skuteczności tych filtrów.

Naszą procedurę testową można znaleźć w artykule ''Jak testujemy lustrzanki cyfrowe''. Aparat wypożyczył do testów sklep Fotozakupy.pl za co bardzo dziękujemy.

Porównanie danych technicznych aparatu Olympus E-620 z konkurencyjnymi modelami dostępne jest tutaj.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Olympus
Model E-620
Data premiery 2009-02-24
Liczba pikseli 12.2 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4032 x 3024 (RAW, JPEG)
• 3200 x 2400 (JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1600 x 1200 (JPEG)
• 1280 x 960 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• 640 x 480 (JPEG)
• Dostępne formaty zdjęcia: 16:9, 3:2, 4:3 oraz 6:6.
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
Procesor obrazu TruePic III+
Format zapisu JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF), JPEG+RAW
• Rodzaje JPEG: SuperFine/Fine/Normal/Basic
Zakres ISO Auto (200-3200 ISO), 100 - 3200 ISO w skoku co 1/3 lub 1 EV
• ISO Bracketing: 3 klatki w krokach co 1/3, 2/3 i 1 EV
Migawka szczelinowa sterowana elektronicznie, 60s - 1/4000s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.)
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu 4/3,
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 0x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo Nie
Ogniskowanie Detekcja fazowa TTL,
7-punktowy AF (z czego 5 czujników krzyżowych), możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF.
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, C-AF + MF.
• Zakres detekcji od -1 do 19 EV (ISO 100 i 20℃)
• Asysta AF: wbudowana lampa błyskowa
• Dostrajanie AF (korekcja FF/BF) w +/- 20 krokach dla 20 obiektywów.
• W trybie Live View AF 7-strefowy oparty o detekcję kontrastu z funkcją detekcji twarzy lub o detekcję fazową
Pomiar światła 49-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 49-strefowy),
• centralnie-ważony,
• punktowy (2% kadru),
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV (dla 50mm, F2.0, ISO 100)
Technologii Kompensacji Cienia
Ostrość od zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (trzy rodzaje), Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000 - 14 000 K),
• Korekcja i bracketing balansu bieli
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1.0 EV
Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1.0 EV
Programy Auto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M)
• Tryby kreatywne: Portret, Krajobraz, Makro, Sport, Nocny portret
• Programy tematyczne (SCN/ART): Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Cyfrowa stabilizacja obrazu (DIS), Makrofotografia przyrody, Świece, Zachód słońca, Fajerwerki, Dokumenty, Panorama (tylko z kartami xD), Plaża i śnieg, Pod wodą szeroki kąt, Pod wodą makro
Zdjęcia seryjne • Tryb H: Szybkość 4 kl./s, maksymalnie 5 zdjęć w formacie RAW, w formacie JPEG w zależności od poziomu kompresji, dla zdjęć JPEG Normal do zapełnienia karty,
• Tryb L: możliwość definiowania szybkości zdjęć seryjnych przez użytkownika w zakresie od 1 kl./s do 3 kl./s
Lampa błyskowa Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 12(ISO 100).
• Synchronizacja do 1/180s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing błysku, 3 zdjęcia z krokiem 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV
• Bezprzewodowego sterowania błyskiem
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Lampa wyłączona.
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s lub 12s
Karta pamięci • Compact Flash Typu I/II, zgodność z UDMA i Microdrive
• xD-Picture Card
LCD Odchylany i obrotowy 2.7 calowy, kolorowy TFT LCD (HyperCrystal III), 230 000 pikseli, maks. kąt widzenia 176°
Jasność regulowana w 15-stu poziomach.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
Wizjer Celownik lustrzany jednoobiektywowy na wysokości oka, powiększenie: x0.96, pokrycie: ok. 95%, korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 18 mm, matówka stała Neo Lumi-Micro Mat screen
Komunikacja i złącza Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1 lub pilota RM-1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy BLS-1 (7.2 V, pojemność 1150mAh, wydajność ok 500 zdjęć),
• opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) HLD-5
Akcesoria Akumulator BLS-1, ładowarka BCS-1, pasek na ramie, kabel USB/wideo, instrukcja, osłona wizjera, sterowniki, oprogramowanie:
• OLYMPUS Master 2
Waga 475g (bez akumulatora)
ok. 535g (z akumulatorem)
Wymiary 130.0 x 94.0 x 60.0 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Skuteczność stabilizacji wg producenta: 4EV.
Polskie menu.
Filtry artystyczne (6)
Tryb wielokrotnej ekspozycji
Funkcja Podglądu Perfekcyjnego Ujęcia


Poprzedni rozdział