Olympus E-620 - test aparatu
5. Balans bieli
- Auto,
- Dzień słoneczny (5300 K),
- Cień (7500 K),
- Dzień zachmurzony (6000 K),
- Światło żarowe (3000 K),
- Światło jarzeniowe 1, 2, 3 (odpowiednio: 4000 K, 4500 K, 6600 K),
- Światło lampy błyskowej (5500 K),
- Skala temperaturowa (2000-14000 K, skok 100 lub 200 K),
- Ustawienie ręczne według wzorca bieli.
Każdą nastawę balansu bieli można dostroić posługując się dwoma 15-stopniowymi skalami. Można wzmocnić lub osłabić kolory: czerwony lub niebieski (A-B) oraz zielony lub purpurowy (G-M). W menu można także określić bracketing WB z wartościami: +/-1, +/-2 lub +/-3 od neutralnego położenia na skalach A-B i G-M.
Poniżej prezentujemy pomiary balansu bieli wykonane na tablicy kolorów GretagMacbeth i przeanalizowane programem Imatest.
Wyniki pomiarów balansu bieli dla E-620 są zbliżone do tych z E-30.
W obu przypadkach średni
błąd koloru i nasycenie utrzymują się na akceptowalnym poziomie dla
poszczególnych kombinacji balansu bieli i światła. Automatyczny balans
bieli dobrze radzi sobie ze światłem słonecznym i wbudowanej lampy
błyskowej. Standardowe dla każdej lustrzanki cyfrowej problemy występują
przy oświetleniu żarowym. Wtedy konieczne jest nastawienie konkretnej
temperatury barwowej.
Światło | Balans bieli | dC | S [%] |
Słoneczny dzień | Auto | 5.60 | 105.3 |
Słoneczny dzień | Słoneczny dzień | 5.60 | 106.1 |
3000 K | Auto | 24.7 | 117.3 |
3000 K | 3000 K | 6.89 | 94.61 |
3000 K | Żarówka | 6.25 | 93.17 |
Błysk | Auto | 5.57 | 92.82 |
Błysk | Błysk | 6.22 | 92.13 |