O sztucznej inteligencji (AI - ang. Artificial Intelligence) pisaliśmy w artykule pt. \"Sztuczna Inteligencja w fotografii - przeszłość, teraźniejszość i przyszłość\". Już tam wspominaliśmy, iż technologia ta jest co raz powszechniej wykorzystywana w fotografii.
PhotoPlus Expo to największe targi poświęcone fotografii odbywające się w Stanach Zjednoczonych. Obok Photokiny w Kolonii i CP+ w Jokohamie to jedna z najważniejszych imprez tego typu na świecie. Jak co roku, odbyły się w hali Javits Center na zachodnim Manhattanie, a odwiedziło je kilka tysięcy gości.
W 2015 roku na rynku pojawiła się nowa seria lornetek japońskiej firmy Kowa, którą uzyskała nazwę BD XD Pominar. Obejmowała ona siedem dachowopryzmatycznych modeli o parametrach 8×32, 10×32, 8×42, 10×42, 8×56, 10×56 i 12×56.
Można śmiało powiedzieć, że Sony A9 był przełomowym aparatem dla tej japońskiej korporacji. Przede wszystkim dzięki dość unikalnej matrycy. Po raz pierwszy bowiem zastosowano układ pełnoklatkowy typu BSI, wyposażony dodatkowo w zintegrowaną pamięć wewnętrzną.
System bezlusterkowców z serii X rozpoczął się w 2012 roku aparatem X-Pro1. Dopiero później ujrzeliśmy X-E1, X-T10, a na końcu – X-T1. Po 4 latach, bo w 2016 roku od pierwszego bezlustekowego aparatu Fujifilm, światło dzienne ujrzał X-Pro2, wyposażony w 24-megapikselowy sensor X-Trans III – był to pierwszy aparat z tą matrycą w serii X.
Rodzina cyfrowych bezlusterkowców Olympus OM-D narodziła się w lutym 2012 roku, gdy zaprezentowano model E-M5. Po trzech latach odbyła się premiera jego następcy, czyli modelu E-M5 Mark II, a potem nastała długa cisza.
W miniony weekend, w miejscowości Łochów, odbył się zorganizowany przez naszą redakcję kolejny Festiwal Optyczny. Do malowniczo położonego XIX-wiecznego pałacu przyjechało ponad 100 osób w czego nimal 70 to nasi Czytelnicy, miłośnicy fotografii z całego kraju.
Nikon swój start w świecie bezlusterkowców rozpoczął serią, o której mało kto pamięta – Nikon 1. Zeszłoroczną premierę systemu Z można zatem nazwać „drugim debiutem” – na rynek trafiły produkty znacznie bardziej dopracowane i dojrzalsze.
Panasonic Lumix S1H to najnowszy przedstawiciel linii pełnoklatkowych bezlusterkowców tego producenta. O ile model S1R adresowany jest głównie do fotografów, a model S1 to filmowo-fotograficzna hybryda, o tyle S1H to de facto pełnoprawna profesjonalna kamera filmowa, zamknięta w obudowie o nieco innym kształcie.
Wszyscy znamy powiedzenie, że użytkownicy komputerów dzielą się na tych co robią kopie zapasowe i na tych, którzy dopiero będą je robić. Oznacza to, że Ci pierwsi są albo przezorni z natury, albo doświadczyli już niedogodności związanych z utratą danych.
O serwerach NAS firmy QNAP pisaliśmy na naszych łamach już kilkukrotnie. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie „Dlaczego fotograf powinien kupić serwer NAS?”, opisaliśmy przeznaczony dla wymagających użytkowników serwer QNAP HS-453DX, a także omawiając standardy szybkich złączy w pracy fotografa i twórcy wideo przedstawiliśmy zaawansowane modele wielozatokowe QNAP TS-453BT3, QNAP TVS-672XT.
Choć EOS M6 nie jest ani pierwszym, ani flagowym modelem systemu Canon M, to właśnie jego następcę producent zaprezentował jako pierwszego. M6 Mark II, bo o nim mowa, został w kilku kwestiach ulepszony w stosunku do poprzednika, co chcielibyśmy omówić w niniejszym tekście.
Pierwsze wzmianki na temat nowego bezlusterkowca firmy Panasonic pojawiły się nie tak dawno, mianowicie 1 czerwca br. Nie dowiedzieliśmy się jednak zbyt wiele. Najważniejszą informacją było przeznaczenie nadchodzącego modelu.
Ostatnimi czasy coraz więcej słyszy się o sztucznej inteligencji (ang. Artificial Intelligence). Zagadnienie to obecne jest praktycznie wszędzie – od niedawna również w fotografii. Kolejni producenci w informacjach prasowych przemycają słowa - klucze, takie jak „AI” czy „sieci neuronowe”, mając nadzieję, że zadziała to na potencjalnych kupujących i skusi ich, aby nabyć „innowacyjny” produkt.
Panasonic Lumix S1 został zaprezentowany na początku lutego bieżącego roku. Ze względu na wiele parametrów niespotykanych wcześniej w aparatach tej klasy, wzbudził on spore zainteresowanie wśród filmowców.