Rodzina aparatów Sony RX100 została zapoczątkowana w czerwcu 2012 roku, kiedy to zaprezentowano pierwszy z modeli. Przez kolejne lata producent prezentował co raz to nowsze wcielenia tego kieszonkowego kompaktu z 20-megapikselową matrycą formatu 1\", aż w październiku 2016 roku doczekaliśmy się jego piątej odsłony.
Zorganizowane przez Panasonic i BEiKS bezpłatne warsztaty filmowe odbyły się wczoraj w warszawskim studio Mąka. Głównym prowadzącym był oficjalny ambasador marki Lumix Nick Driftwood, wsparcie - w postaci swoich przedstawicieli i sprzętu - zapewniły także firmy Sennheiser oraz Tascam.
Jak ważna dla fotografa jest kopia zapasowa przekonał się każdy, kto choć raz stracił swoje dane. Niestety, dyski bywają awaryjne, więc posiadanie co najmniej jednej kopii zapasowej jest wskazane. Żyjemy w erze cyfrowej, znaczną część fotografii również wykonujemy cyfrowo – szkoda, żeby dorobek życia został zniszczony przez awarię, przypadkowe skasowanie plików czy kradzież.
W miniony weekend, w miejscowości Łochów, odbył się zorganizowany przez naszą redakcję kolejny Festiwal Optyczny. Do malowniczo położonego XIX-wiecznego pałacu przyjechało ponad 70 miłośników sprzętu obserwacyjnego z całego kraju.
W weekend zakończyła się XXI edycja Targów FILM VIDEO FOTO. Wydarzenie to, jak co roku, ściągnęło do łódzkiej Hali EXPO ponad 15 tysięcy miłośników fotografii i kinematografii, którzy mogli zwiedzać stoiska około 120 wystawców i wziąć udział w kilkudziesięciu wykładach i warsztatach odbywających się od czwartku do soboty.
Na rynek jasnych, szerokokątnych obiektywów w 2016 roku szturmem wdarła się szwajcarska marka Irix prezentując model 15 mm f/2.4. Marka Irix zarejestrowana jest w Szwajcarii, ale w jej tworzeniu biorą udział specjaliści z całej Europy, również w Polsce znajduje się centrum rozwojowe biorące udział w projektowaniu obiektywów Irix.
Lumiksa G9 po raz pierwszy miałem okazję sprawdzić w listopadzie, podczas światowej premiery na Digital Image Seminar 2017 w Portugalii. Podzieliłem się wtedy swoimi pierwszymi wrażeniami z jego użytkowania.
Patrząc na ostatnie premiery producentów sprzętu fotograficznego można odnieść wrażenie, że rynek stałoogniskowych obiektywów szerokokątnych z dobrym światłem przeżywa renesans. Jeszcze kilka lat temu próżno było szukać konstrukcji oferującej światło lepsze niż f/2.
Targi CP+ odbywają się co roku na przełomie lutego i marca w hali Pacifico w nowoczesnej dzielnicy biznesowej Minatomirai w Jokohamie. Jest to zdecydowanie moja ulubiona impreza targowa.
Dzisiejsza premiera modelu A7 III pokazuje, że ofensywa pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony trwa w najlepsze. To już 9 aparat małoobrazkowy japońskiej korporacji z mocowaniem E i z pewnością nie ostatni.
Wstęp do naszych pierwszych wrażeń należy zacząć od wyznaczenia miejsca, gdzie znajduje się M50 – nomenklatura Canonowskich bezlusterkowców jest bowiem dość skomplikowania i niezbyt intuicyjna. EOS M50 znajduje się więc powyżej najbardziej amatorskiego M100, lecz poniżej M6.
Canon EOS 2000D to jedna z dwóch zaprezentowanych dzisiaj lustrzanek japońskiego producenta, przeznaczona dla początkujących. Względem 1300D, została wyposażona w nową matrycę o rozdzielczości 24 Mpix, pracującą w zakresie czułości ISO 100–6400.
Jak zapewne wszyscy wiemy, energiczny podbój Kosmosu, który rozpoczął się w latach 50. XX wieku, nie był stymulowany bynajmniej tylko i wyłącznie szczerą chęcią poznania najbliższego otoczenia naszej „niebieskiej planety”.
Kiedy w styczniu 2012 firma Fujifilm wystartowała ze swoim systemem bezlusterkowym X, pierwszym zaprezentowanym aparatem był model X-Pro1. Japończycy zdecydowali, że zaczną od modelu adresowanego do doświadczonego odbiorcy, a dopiero nieco później pokażą urządzenia dla szerszej grupy fotografujących, czyli amatorów.
Podczas premiery najnowszego bezlusterkowca ze stajni Panasonika, modelu Lumix G9, bardzo chwaliliśmy jego ergonomię. Również w teście, który przeprowadziliśmy niedawno, Lumix G9 zebrał wysokie noty za wygodę użytkowania.