Zakup nowego sprzętu fotograficznego może spędzić sen z powiek nie tylko początkującym, ale i zaawansowanym fotografom. O ile wybór konkretnego modelu body czy obiektywu to kwestia indywidualna, o tyle wybór dostawcy czy sklepu internetowego, w którym dokonujemy zakupu, powinien być nie mniej świadomy.
Na początku stycznia każdego roku, tradycyjnie organizujemy uroczyste podsumowanie Plebiscytu na Produkt Roku według Czytelników Optyczne.pl. Podobnie jak w latach poprzednich spotkanie odbyło się w restauracji „Honoratka” na warszawskim Starym Mieście.
W poprzednim artykule zaprezentowaliśmy historię firmy Kenko. Okazało się, że to japońskie przedsiębiorstwo (obecnie Kenko-Tokina) ma długą tradycję obecności w branży fotograficznej. Wśród ogromnego portfolio produktów Kenko znajdziemy także filtry obiektywowe.
Wczoraj mieliśmy okazję wybrać się na polską premierę obiektywów Olympus M.Zuiko Digital ED 45 mm f/1.2 PRO oraz Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO, która odbyła się w studio fotograficznym Las.
Panasonic rozwija linię bezlusterkowców Lumix GH już od prawie 9 lat. Trzeba przyznać, że robi to konsekwentnie, bowiem każdy kolejny model tej serii trzyma się spójnej koncepcji i stanowi istotne rozwinięcie poprzednika.
Wstęp W opublikowanym niedawno artykule \"Tanie loty, fotografia uliczna i Panasonic Lumix TZ90\", Marcin przyjrzał się kilku aspektom tego aparatu, podczas swojej wycieczki do Londynu. Sprawdził w praktyce zalety szerokiego zakresu ogniskowych i przetestował funkcje 4K Photo oraz Inteligentną dynamikę.
Należy zadać sobie pytanie, dlaczego w produkcji aparatów fotograficznych zaczęto używać lustra i jakim celom ono służyło? Pierwsza jednoobiektywowa lustrzanka została wprowadzona do sprzedaży ponad 80 lat temu.
Na swojej stronie firma Kenko (obecnie Kenko Tokina) podaje rok 1957 jako datę powstania przedsiębiorstwa. Jednak historia marki Kenko rozpoczyna się nieco wcześniej, od innej firmy - Murakami Shōkai, istniejącej od końca lat 20.
Druga połowa września to już tradycyjnie czas, w którym z małą grupą pasjonatów fotografii wybieram się na Lofoty, aby uwieczniać na zdjęciach piękne krajobrazy i zorze polarne. Choć widoki są niesamowite, trzeba pamiętać, że Lofoty to obszar położony już za kręgiem polarnym i na początku jesieni panują tam temperatury na poziomie kilku stopni, a deszcze nie należą do rzadkości.
Powiem szczerze - nigdy nie czułem potrzeby posiadania profesjonalnej, wytrzymałej skrzyni na swój sprzęt fotograficzny. Sporo natomiast podróżuję, i w ciągu paru lat udało mi się zużyć niejedną walizkę.
Jak każdy liczący się gracz w segmencie sprzętu Sport Optics, główną część swojej oferty Nikon opiera na lornetkach dachowych. Ostatnie premiery w tym segmencie: Monarch HG oraz WX sporo namieszały na rynku, a zaoferowane konstrukcje znawcom optyki musiały przypaść do gustu, nawet jeśli są to konserwatywni miłośnicy konstrukcji porro, jak autor tego tekstu.
Wybór zdjęć przez klienta po sesji jest problemem, który zawodowi fotografowie znają nie od dziś. Do niedawna jedynym sposobem na to było wysłanie linka do Dropboxa lub innego dysku sieciowego i spisanie przez klienta wszystkich wybranych zdjęć ręcznie – z długopisem w ręku.
Przyszło nam żyć w czasach, gdzie bilet lotniczy do dowolnej stolicy europejskiej można kupić taniej niż bilet na Pendolino relacji Warszawa - Kraków. Generalnie - tanie loty biorą się z kilku źródeł, z czego najpopularniejszym są przewoźnicy niskokosztowi.
Niewielka lampa, w której drzemie duży potencjał – tak w jednym zdaniu można scharakteryzować możliwości Quadralite A1, którą mieliśmy okazję obejrzeć podczas konferencji zorganizowanej przez firmę Next77 w Krakowie.
Prawie rok temu opisywaliśmy premierę bezlusterkowca Panasonic LUMIX G80. Seria G, będąca prekursorem aparatów bezlusterkowych, przeznaczona jest dla zaawansowanego amatora i charakteryzuje się stylistyką zbliżoną do lustrzanki.