Canon EOS 500D - test aparatu
5. Balans bieli
- Auto,
- Dzień słoneczny,
- Cień,
- Dzień zachmurzony,
- Światło żarowe,
- Światło jarzeniowe,
- Światło lampy błyskowej,
- Ustawienie ręczne według wzorca bieli,
Jak widać brakuje temperaturowej skali WB. Przez amatorów bywa ona rzadko używana, ale czasami może być użyteczna. W amatorskich modelach konkurencji można ją odnaleźć, więc dlaczego nie wymagać tego od Canona? Regulacji balansu bieli można dokonywać z poziomu menu (druga zakładka). Ustawienie konkretnej temperatury barwowej może być także regulowane poprzez filtr kolorowy (od G9 do M9 i od B9 do A9). W tym samym miejscu można określić bracketing WB z wartościami: +/-1, +/-2 lub +/-3 od zerowego położenia.
Światło | Balans bieli | dC | S [%] |
Słoneczny dzień | Auto | 4.52 | 119 |
Słoneczny dzień | Słoneczny dzień | 4.85 | 119.5 |
Pochmurny dzień | Auto | 4.15 | 103.9 |
Pochmurny dzień | Pochmurny dzień | 3.98 | 103.1 |
Żarówki | Auto | 21.4 | 138.6 |
Żarówki | Światło żarowe | 8.74 | 104.6 |
Lampa błyskowa | Auto | 5.05 | 108 |
Lampa błyskowa | Lampa błyskowa | 5.86 | 109.3 |
Z wyników naszych pomiarów wynika, że w typowych sytuacjach 500D radzi sobie dobrze z odwzorowaniem kolorów. Poza standardowym problemem automatycznego balansu bieli przy świetle żarowym, w innych przypadkach nie mamy powodów do narzekań. Błędy koloru są na dobrym poziomie, a nieznaczne przesycanie koloru nie jest w tym przypadku problemem. W zasadzie automatyczny balans bieli działa na tyle dobrze, że błędy koloru są nawet w niektórych przypadkach nieznacznie mniejsze niż w przypadku dedykowanego balansu bieli.
Poniżej przedstawiamy szczegółowe wyniki naszych pomiarów.