Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
W typowych sytuacjach pracy pod ostre światło, ze słońcem umieszczonym w rogu
kadru, Tokina zachowuje się typowo dla tej klasy instrumentów. Widzimy dość
charakterystyczne kolorowe łuki oraz pojedyncze bliki w okolicach centrum
obrazu. Nie jest to jakieś tragicznie złe zachowanie, choć do najlepszych
też nie należy, bo Sigma 10-20 mm w tej kategorii poczynała sobie
znacznie lepiej.
Problem jest jednak większy niż na początku można zauważyć. Robiąc plenerowe
zdjęcia, kucnąłem nisko w trawie i chciałem zrobić ujęcie torów kolejowych.
Patrząc na wyświetlacz zobaczyłem bardzo dziwny efekt, tak jakby całe zdjęcie
zaszło jakąś mgłą. Byłem przekonany, że przed obiektyw dostał mi się jakiś duży
kłos trawy, w której kucałem. Ponowiłem więc ujęcie i efekt był identyczny.
Okazało się, że Tokina, swoją przednią i wypukłą soczewką, wyłapuje silne odblaski, bardzo obniżające kontrast na prawie całym kadrze i to nawet w
momencie, gdy ostre źródło światła jest daleko poza polem widzenia. To może
być naprawdę denerwujące, bo niszczy nam ujęcie praktycznie całkowicie, co
widać doskonale na poniższym przykładzie.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.