Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Na początku września 2008 roku światło dzienne ujrzała pierwsza
pełnoklatkowa lustrzanka firmy Sony, która uzyskała oznaczenie A900.
Oprócz niej zaprezentowano także nowe obiektywy - były to Carl Zeiss
Vario Sonnar 16-35 mm f/2.8 T* SSM i Sony 70-400 mm f/4-5.6 G SSM. Oba
niezmiernie ucieszyły wszystkich posiadaczy lustrzanek firm Sony i
Konica-Minolta. Szczególne jednak wrażenie robił pierwszy z tych
obiektywów. Jedna sprawa, to oczywiście logo Zeiss na obudowie. Test
modelu 24-70 mm f/2.8 pokazał na co stać tę firmę i co dzięki niej
zyskują użytkownicy systemu Alfa. Co więcej, uzupełnienie oferty
profesjonalnych obiektywów o ultraszerokokątny i światłosilny model
16-35 mm spowodowało, że Sony ma obecnie w swojej ofercie chyba
najlepsze szkła reportersko-studyjne na rynku. Zestawowi szkieł 16-35,
24-70 i 70-200G, uzupełnionym o portretowe "stałki" Zeissa o ogniskowych
85 mm i 135 mm, chyba żadna firma na rynku nie jest w stanie
przeciwstawić czegoś równie dobrego i nowoczesnego.
Z niecierpliwością więc czekaliśmy kiedy nadejdzie okazja do uważnego
przyjrzenia się nowemu obiektywowi Zeissa wyprodukowanemu we współpracy
z firmą Sony. Choć został on oficjalnie zaprezentowany we wrześniu, dość
długo trwało zanim finalne egzemplarze trafiły do sklepów w Polsce, a
jeden z nich do naszych testów. W końcu jednak udało się, dzięki czemu w
następnych rozdziałach możemy zaprezentować efekty współpracy tego
obiektywu z lustrzankami Sony A100 i A900.
Za wypożyczenie obiektywu do testów dziękujemy firmie
Sony Poland.
----- R E K L A M A -----
Zapraszamy też do zapoznania się z naszą procedurą testową, która została opisana w artykule "Jak testujemy obiektywy?".
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.