Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Test aparatu

Sony Alpha SLT-A57 - test aparatu

Sony Alpha SLT-A57
16 lipca 2012
Maciej Latałło Komentarze: 141

1. Wstęp

Sony Alpha SLT-A57 - Wstęp

W marcu tego roku linia SLT doczekała się kolejnego przedstawiciela. Jest nim model A57, który zastąpił zaprezentowaną w sierpniu 2010 Alfę A55. Idea serii SLT opiera się na technologii półprzepuszczalnego lustra, które w przeciwieństwie do zwierciadła w tradycyjnych lustrzankach, pozostaje nieruchome. Do zalet, jakie płyną z takiego rozwiązania można zaliczyć szybki autofocus, który działa w oparciu o detekcję fazy w trybie podglądu na żywo (również podczas nagrywania filmów), a także wysoką prędkość zapisu zdjęć seryjnych.

Rzecz jasna, taka konstrukcja spowodowała konieczność zastąpienia wizjera optycznego elektronicznym. Ten, wraz z wprowadzaniem kolejnych modeli lustrzanek SLT, jest przez producenta udoskonalany poprzez zwiększanie rozdzielczości, powiększenia obrazu i punktu ocznego. Nie da się ukryć, że wizjery EVF znajdują swoich zagorzałych zwolenników. Plusem jest niewątpliwie duża liczba parametrów jakie można na nich wyświetlić podczas kadrowania, jak również dodatków typu cyfrowa poziomica, czy histogram. Tracimy niestety „naturalność” obrazu, jaką zapewnia wizjer optyczny, a także musimy liczyć się ze zwiększonym poborem energii przez aparat.


----- R E K L A M A -----

Nieruchome lustro ułatwia także osiąganie dużych prędkości wykonywania zdjęć seryjnych. Maksymalna prędkość rejestracji to 12 kl/s, choć wartość ta dotyczy jedynie zdjęć JPEG z cyfrowym zoomem o wartości x1.4. Zdjęcia w pełnej rozdzielczości, również w formacie RAW, mogą być zapisywane w tempie 10 kl/s, co jest naprawdę świetnym wynikiem, jak na aparat klasy amatorskiej. W tym momencie największe ograniczenie stanowi wielkość bufora, który stosunkowo szybko ulega zapełnieniu. Niemniej jednak, możemy przypuszczać, że większość fotoamatorów będzie zadowolona z funkcji zdjęć seryjnych, jakie znalazły się w A57.

Kwestia, która prawdopodobnie najbardziej nurtuje naszych Czytelników dotyczy tego, jakich zmian możemy się spodziewać w nowym modelu w stosunku do A55. Naturalnie, pierwsze co rzuca się w oczy to obudowa, która została zapożyczona z nieco wyżej pozycjonowanej Alfy, a mianowicie A65. Zyskaliśmy tym samym większy korpus o lepszej ergonomii, wygodnym uchwycie i nieco bogatszym zestawie przycisków (z opcją zdefiniowania funkcji kilku z nich). Parametry wizjera praktycznie się nie zmieniły, choć zwiększono punkt oczny. Wyświetlacz LCD posiada obecnie proporcje obrazu 4:3 zamiast 16:9 i zachowano możliwość jego wychylenia i obracania.

Aby przekonać się, jak przestawiają się osiągi matrycy oraz inne funkcje nowej Alfy, zapraszamy do lektury następnych rozdziałów testu.

Aparat do testu wypożyczył polski oddział Sony Europe Limited, za co serdecznie dziękujemy.

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Porównanie danych technicznych aparatów Sony A57 i A55 a także Nikon D5100 i Pentax K-5 dostępne jest tutaj.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Sony
Model Alpha SLT-A57
Data premiery 2012-03-13
Liczba pikseli 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4912x3264 (RAW, JPEG)
• 3568x2368 (JPEG)
• 2448x1624 (JPEG)
• 4912x2760 (JPEG, 16:9)
• 3568x2000 (JPEG, 16:9)
• 2448x1376 (JPEG, 16:9)
• Tryby panoramy
Matryca 23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.7 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i elektromagnetyczny mechanizm wibracyjny)
Procesor obrazu BIONZ
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Zdjęcia 3D: MPO
Rodzaje JPEG: Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Stereo Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC
Zakres ISO Auto (100-3200 ISO)
Ręcznie 100-16000 ISO z krokiem co 1 EV
wieloklatkowa redukcja szumów (rozszerzenie do ISO 25 600)
Migawka Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Sony Alpha (Minolta A), powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 0x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50p, AVCHD, 28 Mbit/s, PS)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s, 25 kl./s)
• 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s, 25 kl./s)
Autofokus przy kręceniu filmów.
Pełny zestaw trybów ekspozycji (P/A/S/M)
Opcjonalnie dostępny zewnętrzny mikrofon stereo ECM-ALST1 lub ECM-CG50.
Ogniskowanie Detekcja fazowa TTL,
15-punktowy AF (3 czujniki krzyżowe)
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 15 punktów AF), Punktowy (centralny), Lokalny (ręczny wybór z 15 punktów AF).
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Automatyczny AF-A, Ciągły AF-C, MF
• Zakres detekcji od -1 do 18 EV (ISO 100)
• Nastawianie ostrości w momencie zbliżenia oka (wł./wył.)
• Wspomaganie AF: wbudowana lampa błyskowa (zasięg do 5 m)
• AF z detekcją fazową w trybie Live View
• Funkcja rozpoznawania twarzy i wykrywania uśmiechu
Pomiar światła Pomiar 1200 strefowy,
Zakres: -2 EV do 17 EV (dla odpowiednika ISO 100 i obiektywu F1.4)
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Ostrość od zależnie od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500– 9900 K)
• korekcja (w 15-stopniowej skali purpura / zieleń) i bracketing balansu bieli (3 klatki, 2 poziomy do wyboru)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range)
Programy iAuto, Auto z wyłączoną lampą, iAuto+, Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Zdjęcia w trybie priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom, Sweep Panorama (2D, 3D), Film,
• Programy tematyczne (SCN): Portret, krajobraz, makrofotografia, sport, zachód słońca, portret nocą, widok nocny, zdjęcia z ręki o zmierzchu
• Filtry cyfrowe: 11 trybów (15 efektów): posteryzacja (kolor, cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, aparat-zabawka, high-key, miękka ostrość, HDR, obraz czarno-biały z bogatymi przejściami tonalnymi, miniatura
Zdjęcia seryjne • Szybkość w trybie ciągłym do 8 kl./s (Hi) lub do 3 kl./s (Lo), seria do 25 zdjęć JPEG Fine lub 29 zdjęć JPEG Standard lub 21 zdjęć RAW lub 19 zdjęć RAW + JPEG
• W trybie priorytetu zdjęć seryjnych do 10 kl./s, seria do 23 zdjęć JPEG Fine lub 25 zdjęć JPEG Standard lub 21 zdjęć RAW lub 18 zdjęć RAW + JPEG
• W trybie priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom: do 12 kl./s, seria do 23 zdjęć JPEG Fine lub 25 zdjęć JPEG Standard
Lampa błyskowa Typu pop-up, ADI/TTL, liczba przewodnia 10 (ISO 100)
• Synchronizacja do 1/160s (stabilizacja wył/wył)
• Kąt pokrycia błyskiem: ok 76 stopni
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 3 s
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami migawki, Synchronizacja na drugą kurtynę migawki, Synchronizacja z krótkimi czasami migawki HSS, Sterowanie bezprzewodowe (z zewnętrzną lampą błyskową)
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s lub 10s
Karta pamięci Podwójne gniazdo kart pamięci:
• Memory Stick Duo, PRO Duo, PRO-HG Duo,
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
LCD Odchylany i obrotowy (180 / 270 stopni),
3-calowy, kolorowy Xtra Fine TruBlack LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, panoramiczny
podświetlanie diodowe, regulowana jasność
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
Wizjer EVF (elektroniczny) Xtra Fine, 0.46 cala, 1.152.000 punktów (całkowita 1.440.000 punktów),
powiększenie: x1.04, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0
• Technologia półprzezroczystego lustra
Komunikacja i złącza USB 2.0 Hi-Speed miniB (PTP), wyjście HDMI typu C, wejście zewnętrznego mikrofonu stereo minijack o średnicy 3.5 mm, wejście wężyka zdalnego sterowania
• opcjonalnie zdalne sterowanie bezprzewodowe pilotem RMT-DSLR1 lub za pomocą wężyka RMS1AM lub RM-L1AM
• obsługa PIM III
Zasilanie Akumulator litowo jonowy NP-FM500H (7.2V, pojemność 1650 mAh, wydajność ok 550 zdjęć przy korzystaniu z wizjera, lub 590 zdjęć przy korzystaniu z monitora LCD).
Akcesoria Akumulator NP-FM500H, ładowarka, pasek, kabel USB, zaślepka bagnetu, sterowniki, instrukcja, oprogramowanie
Waga 539 g bez akumulatora i karty
618 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 132.1 x 97.5 x 80.7 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Polskie menu


Poprzedni rozdział