Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
hijax_pl - uczą się od najlepszych ;> IMHO to już pod pewnymi względami prześcignięcie kolejnych odgrzewanych kotletów od Canona. Dobrze, że obrazowanie nadal ok. Problem może być po 3-4 modelu w oparciu o te same bebechy i niewielką zmianę kształtu + np. obrotowy ekran i takie tam.
Na niewątpliwie duży plus Pentaxa należy zaliczyć utrzymanie wysokiego poziomu. Każdy kolejny model w swojej klasie jest w jakiś sposób lepszy i trudno mówić o podgrzanym kotlecie (lub nawet okrojonym w możliwości) jak to praktykuje jeden z "wielkich".
nie krytykuję ...bo nawet takie Fuji mocno odgrzewa ,,a tam maja wieksze pole manewru bo to nie lustrzanka własciwie są cztery mozliwe formy rozwoju a ) rewolucja w produkcji matryc b ) wieloformatowość c) wyscig na parametry nie koniecznie rozdzielczosc ale moze ISO lub tonalnosć d) coraz to nowsze kotlety , tu można polepszać Af ,tryb filmowania lub budowę korpusu i tyle ...
W sumie najzabawniejsze w tej całej historii jest, że Sony po wpadce z odszumianiem raw-ów w A700 v.1 poniechało tych niecnych praktyk, a taki Pentax czy inne Fuji odszumiają ile wlezie. Fakt, że robią to nieźle...
Niewątpliwie odgrzewany kotlet - jest to tym dziwniejsze że w porównaniu do Canona chyba ( bo raczej Sony nie robiło trudności ) ma dostępne nowsze matryce. Tym niemniej o tyle zrozumiałe że Pentax nie zalał rynku swoimi produktami więc jest jeszcze wiele miejsc gdzie można tą ( ciągle dobrą ) technologię "upchnąc". Myślę że nawet ja ( posiadając D7000 ) bym się zastanowił nad zakupem gdyby zrobili coś ala 100D ( niekoniecznie uszczelniany ale tani ) i sprzedawali go nie z jakimś badziewnym kitem ale ciekawą jasną stałką.
Po co porównywać odszumiane pseudo RAWy pentaxsa z normalnymi rawami Canona czy Sony? stwierdzacie fakty a potem dalej Ach iOoch jak osiągi. Acóż to za raptowny spadek dynamiki o 1,5EV przy przejściu z 100 na 200 iso? czy nie przypadkiem kolejna przemilczana ingerencja programowa w raw.
mozliwe ze faktyczną wyjściową wartoscią jest 200 iso i te aparaty podobnie pracują na tej czułosci ... ale pentax lepiej oprogramował matrycę na 100 iso ..moze to czułość programowa? faktycznie te 200 iso wyglada u wielu producentów podobnie ... taki np canon 60 d porównywalny jest z tym amatoskim Pentaxem ...na tej czułosci i tylko na tej np czułość 3200 u Pentaxa to 3,5 EV a u Canona 2,8 o 6400 nie wiem czy wspominać ale analogicznie 2,4 ev i 1 ev.. ale tak powaznie to Canon chyba ma rację bo jak ostatnio fotografowałem w nocy to rozpiętosc tonalna sceny była na poziomie 1 ev ;
ps .. jesli masz za duży kontrast sceny jest pewien sposób na obniżenie stosowany wieki temu w poligrafii ..podaję przepis ... a ) wybieram wielokrotną ekspozycję w aparacie b) robię piewsze zdjecie swiecac jakims zrodłem swiatła w obiektyw ...dobrze sie sprawdza monitor z białym tłem obiekty oczywiscie z osrościa poza motywem c ) wykonuje zdjecia motywu głownego w cyfrowce to łatwe bo aparat sam dobierze temperaturę barwową ; i nie trzeba HDRa
Ten kit to chyba jest uszczelniony przed robieniem dobrych technicznie zdjęć, dawno takiego badziewia nie widziałem (znaczy efektów z tegoż). Czy ten K50 chociaż programowo umie obrazek poprawić w zakresie aberracji, bo takiej ostrości na brzegach się nie da! Lubię powspominać a i pooglądać swoje analogowe Pentaxy, ale Bozia i rozum uchroniły przed cyfrowymi. Oczywiście "fauni marki" mnie zakrzyczą, że są lepsze w systemie obiektywy, ale oferować taki obrazek w zestawie fabrycznym za spore pieniądze - żenada. Byle bezlusterkowiec dowolnej "firmy niefotograficznej" z kitem daje o niebo lepsze efekty. Szkoda, bo wzornictwo aparatu wróciło do normy i nie próbuje ścigać się z Lunarami NeoHasselblada.
SEŃOR jesli piszesz o fotkach tu zmieszczonych ..to pewnie dlatego ze są robione na najgorszej ogniskowej i w HDR ta technika nie sprzyja subiektywnemu odczuciu ostrosci ..zresztą jesli oceniasz to powiedz w jakim aspekcie jest gorszy..? jesli o mnie chodzi to wogle nie oceniam bo jakos mnie mało interesuje jak widzisz..rozmawiamy spokojnie ... tym bardziej ze nie nie znam osoby ktora by sie kitem podniecała ...no chyba ze dają go prawie za darmo i do lustrzanki ..znaczy sie chciałem powiedzieć normalnej lustrzanki
Oxygenium- zamiast zadawać pytania jaki ma bagnet i nie doczekać się odpowiedzi łatwiej wklepać to samo zapytanie w googla. link widać pięknie (czy piękny to nie wiem:P) metalowy bagnet.
"trollo"Senor- jakość optyczna każdego kita jest gówniana. Ale jeśli porównywać to wg. testów pentax 18-55 to najlepszy kit 18-55. Wersja WR wg specyfikacji to optycznie ten sam obiektyw. Więc jeśli uważasz go za badziewie- pełna zgoda ale wiedz że konkurencja da ci jeszcze gorsze badziewie bez metalowego bagnetu, nieszczelne i w zestawie fabrycznym za takie same pieniądze zaoferuje ci jeszcze gorszy obrazek z obiektywu.
Przykro mi za takie pieniądze nawet pentax nie jest tak głupi żeby dać ci dobre szkło. I tak już moim zdaniem dają o wiele wiele za dużo w tej cenie. np.mój kochany Canon w 2x droższym 70D nie daje nawet wizjera o pełnym kryciu nie mówiąc już uszczelnieniu czegokolwiek. Na tej samej półce cenowej zapomnij o dwóch rolkach, pryzmatycznym wizjerze, 6 kl/s, i wielu innych służących do robienia zdjęć dupereli. Za to dostaniesz gibany dotykowy wyświetlacz! ohh jea !
Dżozef, to niech ten super Canon ruszy dupę i też coś zrobi ze swoimi RAWami - ważny przecież efekt, nieprawdaż? Tylko niestety, jak gówno na wejściu to i gówno na wyjściu, więc może taka ingerencja się nie opłaca. PS. Aż dziwne, że nie wymieniłeś Nikona, no ale to przecież część "wielkiej dwójcy" więc pewnie nie wypada. ;> A potem można dodać coś jeszcze o fanatykach.
30 lipca 2013, 07:51
to prawda, ze pentax pod wieloma wzgledami jest lepszy niz konkurencyjne modele. Daje w amatorskim sprzecie to co prozno szukac w Canonie, Nikonie czy Sony. Jednak pomimo tego wciaz jest firma niszowa z najmniejsza sprzedaza lustrzanek. Zatem jak widac nie liczy sie tylko specyfikacja techniczna body, ale przede wszystkim przywiazanie do marki, marketing, oferta obiektywow
marheva: dlaczego podajesz nieprawdziwe informacje o braku jakichkolwiek uszczelnień w 70D? tak zapiekle nienawidzisz tej puszki i tej firmy, że celowo to robisz, czy nienawiść zalewa Ci oczy i robisz to nieświadomie? ;)
jako posiadacz kilku korpusów Canona i mogący sobie od czasu, do czasu potrzymać Pentaxa w rękach powiem, ze zazdroszczę kilku rzeczy. stabilizacja, tak sobie. Natomiast na przykład działa potwierdzenie ostrości we współpracy z czymś takim jak ów Samyang 500 mm/f=8.0. Komu to przeszkadza w Canonie? Zapewne tylko producentom. Ja się nauczyłem zyć z tymi utry\udnieniami jakie szacowna firma rzuca swoim klientom razem z towarem. Ale skutek jest taki, że ostrzegam innych. Natomiast jeśli chodzi o odgrzewane kotlety, nie wiem, czy można komuś dać w tej konkurencji z pełnym przekonaniem palmę pierwszeństwa. Wszystkie wielkie filmy mają na tym polu znaczne osiągnięcia. Aliści nie drzyjmy szat. W przemyśle samochodowym usiłuje się wcisnąć ludziom samochód elektryczny.
gamma - jasne, przytłaczająca większość i żadna zmiana w tym temacie się nie zapowiada. Dla bezlusterkowców to głównie m4/3 (choć oczywiście APS-C ma znacznie większy udział w bezlusterkowcach niż mały obrazek w lustrzankach, w niektórych krajach nawet APS-C bywa popularniejsze niż mniejsze formaty).
Ten pentax ma już chyba wszystko czego potrzeba w przyzwoitym korpusie APS-C. Nawet pełny manual w filmowaniu w końcu dołożyli. Niesamowite, że jakiś producent potrafi zrobić tani korpus i nie wykastrować go żeby przypadkiem odbiorca nie dostał zawiele ( jak np. 60D pozbawiony mikroregulacji).
Sky_walker, no toż jest, pliki z P są bardzo elastyczne i fajnie się obrabiają ;) Ale jak widzisz to nieważne i nieistotne przecież, byle mojsze było nadal bardziej mojsze niż twojsze. Za to jak wreszcie pewna firma coś z tym zrobi, to te same osoby zmienią nagle zdanie o 180 stopni ;>
30 lipca 2013, 11:38
dzięki stabilizacji filmy nagrywane K-30 nawet z ręki, wyglądają niesamowicie płynnie i "filmowo" :)
Nie kumam tego posunięcia P troszkę lepsza stabilizacja w stosunku do k30 Jak by dali do niego grip to by było przyjemnie a gdyby po kusili się od 19 punktowy af to byłby już hicior
marheva- Jeśli się wyrażam krytycznie to natychmiast "trollo"? - czyżby jakś forma cenzury lub autocenzury miała tu obowiązywać? Sam jestem wielbicielem Pentaxa od kilkudziesięciu lat, zrozum mnie. I dlatego właśnie krew mnie zalewa jak za ciężkie pieniądze wciska się dziś ludziom taki KIT w auereoli Bóg wie czego. Mam lustrzankę innej, zasłużonej firmy i taki obrazek z dołączonego kita jest tam wykluczony. Obejrzyj proszę, sample z jakiegoś bezlusterkowca Samsunga czy Sony z odpowiednikiem tego kita i odpowiedz sobie, czy Pentax gra fair ze swoimi klientami, czy też nabija ich w butelkowe szkło. Sentymenty nic tu do rzeczy nie mają, to są pieniądze. Jakie szczęście, że jak ktoś ma olej w głowie to poogląda w necie efekty i podejmie właściwą decyzję kupna. Chyba, że właśnie ślepa miłość do marki przesłania mu bielmem oczy i nie widzi ewidentnych i wręcz katastrofalnych wad obrazu serwowanych mu przez sprzęt.
A jaki jest sens rozwodzić się nad szkłem "klasy" 18-55/3.5-5.6, nawet uszczelnianym? :P Zresztą na Optycznych są też odpowiednie testy, wystarczy sprawdzić i porównać ze zdjęciami przykładowymi z testu K-50 - Arek zawsze podkresla, że te zdjęcia to takie "na odwal się, bo czytelnicy nalegali"
przemek1978, bardziej zaawansowanymi wielopunktowymi układami AF Pentax póki co w ogóle nie dysponuje, a jak już coś takiego zrobi to raczej nie trafi to K-xx tylko do flagowego modelu ;)
Seniorze z tym kitem to przesadzasz link link link po za tym ze w sieci jest wiele poruszonych zdjęć to bardzo bym nie krytykował na pewno nie ma makabrycznej ostrosci ale o mydle tez bym nie mówił no i kolorystyka z kontrastem np szukając zdjec robionych kitem sony znalazłem takie ..chyba jedno z najlepszych link sorki ale strasznie mnie zaciekawiłes tymi bardzo złymi zdjeciami Pentaxa i musiałem sprawdzić ; na przyszłosć rada , wybieraj zdjęcia najlepsze i takie porównuj a te gorsze do kosza
abo cos takiego nikona 1/125 sek i stabilizowany obiektyw ustawiony na 18 mm ostrzejsze zdjecia robię 50 przy 1/8 sek .. link po prostu ludzie nie zbyt dobrze fotografują ...co rozumiem ..ale po co to wrzucać do sieci?
chyba brakuje tutaj uszczelnianego 18 -105 ..tak po mojemu bo nawet patrzac na ceny jesli kit jest sprzedawany za 200 -300 zł z zestawem a 17 -70 za 2000 zł to cos po srodku powinno być ... ale my tu gadu gadu a sony ...pracuje nad nowym tabletem ;
@ SEŃOR "Mam lustrzankę innej, zasłużonej firmy i taki obrazek z dołączonego kita jest tam wykluczony" Mam pentaxa z całym plastikowym obiektywem kosztującym mniej niż 100pln dołączonym do zestawu. Z jakości zdjęć jestem zadowolony: link
30 lipca 2013, 16:25
O co biega? Według testu optyczne.pl: "Stary "kit" do Pentaxa był uznawany za jeden z najlepszych tanich "kitów" na rynku. Czy można było go poprawić jeszcze bardziej, bez znacznego wzrostu ceny? Pentax pokazał, że tak. Nowy model w niczym nie jest gorszy od poprzednika, a przewyższa go w rozdzielczości obrazu, stopniu korygowania aberracji chromatycznej oraz astygmatyzmu. Zainteresowani kupnem lustrzanek Pentaxa nie muszą więc, niejako od razu, zastanawiać się nad wymianą obiektywu "kitowego" na coś lepszego, bo to dostają prawie gratis do korpusu, sprawuje się naprawdę dobrze."
30 lipca 2013, 16:30
Już wiem, wszystkie zdjęcia z 18-55 w tym teście są zrobione w trybie HDR, stąd ta nieostrość, polecam zerknąć do testu obiektywu.
K-50 był aparatem oczekiwanym przez użytkowników systemu Pentaxa. Ma wszystkie zalety K-30, które czynią go idealną lustrzanką do podróży. Nie ma pod tym względem odpowiednika u innych producentów, ponieważ ci nie mają do zaoferowania solidnego i uszczelnionego korpusu o małych gabarytach. Jednocześnie K-50 jest pozbawiony wielkiej wady poprzednika - zwracającego uwagę i kiczowatego wzornictwa.
Jak zwykle dyskusjo-kłótnia schodzi na fanboyowe preferencje, wyższość "kita" X nad Y itp. Przecież test dot. K50 i moim zdaniem został przeprowadzony prawie obiektywnie, oczywiście C ma pewne zalety, podobnie jak N czy S w tym przedziale technicznym i cenowym (sądzę, że jeszcze w tym roku K50 z 18-50 WR zejdzie do 2.5 kzł) ale nawet te inne zalety nie podważą jego wyższości w tej grupie porównawczej. Sam chętnie bym go kupił gdyby nie K-5. C-N-owcy, okażcie trochę obiektywizmu i potwierdźcie, że w tej grupie nie macie nic lepszego.
Kit może i jest niezły - ale napiszę jeszcze raz. Wypuszczając kolejną wersję prawie tego samego body producenci ( tu Pentax ) mogli by pójść po rozum do głowy i sprzedawać go nie tylko w zestawach z ciemnymi zoomami. W takim korpusie uszczelnienia nie są niezbędne ( bo ma je dostępny obecnie w prawie takiej samej cenie stary K-5 ) mile za to była by widziana niższa cena i jeszcze mniejsze body. K-01 może i jest jakąś alternatywą - ale dla mnie system z tak wolnym AF to nie system ( podobnie jak EOS M ) bo sama tylko trochę lepsza jakość obrazowania go nie zastąpi ( to już wolę Nikon 1 - a jest bardzo tani obecnie )
A tu bomba odpalona ! Sigma will announce a new mount conversion service. Read more on PhotoRumors.com: link
Ale czad - zaczynam kochać taką Sigmę. Prawdopodobnie będzie tylko w jedną stronę ( od większego flange distance do mniejszego ale i tak czadowo się zapowiada - zwłaszcza że od mojego Nikona powinny pasować do wszystkiego ) . Ciekawe czy jeśli da się ze szkłami Sigmy to czy nie da się z innymi.
30 lipca 2013, 20:24
"wizjer o stosunkowo dużym powiększeniu" czyli jakim? Bo "stosunkowe" powiększenie to ma penis :)
Ale co w starociach tez beda wymieniac czy tylko w ramach gwarancji jak ktos otrzezwieje nagle i postanowi przejsc na K-50.... Bardzo fajny chwyt marketingowy: "kup Sigme bedziesz mial na zawsze". Zupelnie inne myslenie niz "kup przejsciowke za cene nowego obiektywu i ciesz sie brakiem polowy funkcji"...
W Sigmie cud się zdarzył ( 18-35 ) drugi jest bardzo prawdopodobny (24-70 f2 ) więc może być i trzeci. Choć wolałbym nie do Nexa ( który zresztą ma przejściówkę ) ale do m43. Pentax też powinien być jednym z najbardziej zainteresowanych - bo to ułatwi przesiadkę międzysystemową ( zmniejszy uzależnienie od posiadanych słoików)
Kojut - widziałem Twoją fotę, jest OK. To co tu pokazali na samplach w takim razie? Ja nie lubię wykresów i darków, patrzę i wierzę tylko swoim oczom. Twoje zdjęcie mnie przekonuje, te tutaj zamieszczone doprowadzają do pogardliwego lekceważenia obiektywu, nie body rzecz jasna. Żeby nie wiem jak nie umieć robić zdjęć, to efekty uzyskano "imponujące", albo to wina HDRów, albo trefny egzemplarz, co zawsze może się zdarzyć. Mam zarzut do testującego, że nie zainteresował się podejrzaną jakością swoich poczynań, taki test uważam nie tylko za nieprzydatny ale i szkodliwy, bo psuje opinie o marce a ew. klientów może zniechęcić do zakupu przyzwoitego w gruncie rzeczy sprzętu.
SEŃOR, no to jeszcze raz - zapoznaj się z wypowiedziami Arka nt tzw. zdjęć przykładowych. Dla niego to takie "zło konieczne bo czytelnicy chcieli" i jest robione ot tak mimochodem, w jotpegach, z najmniejszą wartością wyostrzania jaką da się ustawić w puszcze (czyli zwykle ujemnymi, oczywiście nie wiadomo co takie wartości oznaczają u danego producenta...)
@ SEŃOR " Ja nie lubię wykresów i darków, patrzę i wierzę tylko swoim oczom." Ale jeszcze trzeba wiedzieć na co się patrzy. A pod każdym zdjęciem z "kita" stoi jak byk "HDR".
"albo to wina HDRów, albo trefny egzemplarz," To na pewno "wina" HDRów. Te prosto z aparatu są, delikatnie mówiąc, kiepskie. Już lepiej użyć bracketingu i sns-hdr. Tutaj przykład link Zdjęcie z ręki złożone automatycznie w najprostszym programie z jakim się spotkałem :-P
"Oxygenium- zamiast zadawać pytania jaki ma bagnet i nie doczekać się odpowiedzi łatwiej wklepać to samo zapytanie w googla. link widać pięknie (czy piękny to nie wiem:P) metalowy bagnet. "
Niestety ale bagnet w nowej wersji DAL 18-55 WR dołączanej do K-50 jest plasticzany i dodatkowo obiektyw nie posiada osłony przeciwsłonecznej.
@Oxygenum DA-L zawsze był plastikowy (L dla "light"- lekki). Za to DA (w wersji I i II) i WR zawsze miały bagnet metalowy. Dodatkowo DAL, DA II i WR to ta sama konstrukcja optyczna i różnią się jedynie obudową.
@Oxygenum "Jeszcze dodatkowo kita K-50 wykastrowali z QuickShift" Pentax k-r, k-5, k-30 i k-50 były/są sprzedawane w zestawach z 18-55 DAL, który to obiektyw nie posiada funkcji QuickShift. No ale jak się chce psa uderzyć, to kij się zawsze znajdzie...
kapitan zoom - nie wypada z pewnością sugerować komuś, że nie używa rozumu, szczególnie w delikatnej kwestii jaką jest ocena serwowanych czytelnikom w testach porąbanych zdjęć. Długie tu były dyskusje na temat metodyki ich robienia, dla wielu w tym i dla mnie jest ona bez sensu. Najmniejszego. Co innego gdyby robiono ich kilka parami: na ustawieniach fabrycznych i tych redakcyjnych, dawało by to pojęcie o rzeczywistej pracy aparatu. Rozmamłanie ostrości przez cyfrowy filtr i obróbkę sygnału informuje tylko o tym fakcie. Nie ma siły by takie zdjęcie doprowadzić później do optymalnej ostrości - dowodem wypuszczanie modeli pozbawionych filtra dolnoprzepustowego w ogóle. O czytaniu exifów sobie oszczędź, kiedy widzę po rogach rozmyty, pełen aberracji obraz to szkoda mi czasu na oglądanie takich fotografii, a co dopiero czytanie ich exifów! Tobie również polecam taki sposób postępowania. W opiniach odnoszę się do zdjęć zamieszczonych powyżej, koledze Kojutowi przyznałem rację, jak mam się jeszcze kajać i niby dlaczego?
@ kapitan zoom Faktycznie, zapędziłem się. No to wychodzi, że niższe modele są oferowane w zestawach również z obiektywami DAL, podczas gdy wyższe jedynie z DA/WR
Kity...da sie zrobic dobre zdjecie ale warto wiedzieć na jakiej ogniskowej itp jesli o mnie chodzi to ten kit w wersji dwa ale bez wr zaskakiwał dobrą pracą pod swiatło ..raz tylko złapałem jeden odblask w lesie ale swiatło było prawie punktowe na brzegu kadru no i nie najgorszy AF ale bardzo głośny wiele osób tego kita jednak zmieniało na cos lepszego nawet na 28-70 f4 już n ie produkowany tylko nie wiem po co ta dyskusja ...bo jesli ktos nie jest w systemie Pentax to chyba go mało obchodzi jakis kit ...no chyba ze to takie udowadnianie czegos czego nie ma
Senor- trolujesz a nie wyrażasz się krytycznie. To że ktoś nie potrafi (albo mu się nie chce) zrobić dobrego zdjęcia do testu tylko robi totalnie nieudolny HDR na odwal się to nie wina ani aparatu ani obiektywu. Poza tym jak ci nie pasuje to masz zdjęcia ze stałki. Rzeczywiście genialną alternatywą jest kit w bezlusterkowym szajsungu albo w nexie. Tylko że do tego bezlusterkowcka nie dokupisz nic innego poza tym kitem lub długim kitem. No może jeszcze ze 2 stałki sie gdzieś znajdą. Nawet w tak ubogim systemie szklarniowym jak pentax masz 10 razy więcej szkła do wyboru niż do bezlusterkowców.
marheva , uparcie mnie obrażasz, bo moje poglądy są inne niż Twoje. Rozmawiamy o teście kompletu aparat + obiektyw, oceniam efekty na podstawie tu zamieszczonych zdjęć z tego kompletu. Nie wiem czego bronisz, wystaw sobie taką sytuację, że wydajesz te 3 tysiące z hakiem na komplet i masz zdjęcia o jakich piszę i jakie wiszą powyżej. Jeśli jesteś zadowolony, to Twoja sprawa, ale inni mogą nie być w pełni usatysfakcjonowani. Jeśli ich gorzej sytuowany kumpel kupił za połowę wymienionej ceny jakiegoś Samsunga z kitem ma lepsze zdjęcia niż te tutaj zamieszczone. Co on sobie ewentualnie potem dokupi to inna kwestia, nie dotyczy tego testu. Staraj się proszę rozumieć dokładnie co inni piszą, to nie jest trudne. Sam mam parę świetnych obiektywów Pentaxa, i paru innych systemów w tym 2 średnioformatowych, więc wiem o czym piszę i z definicji nie jestem uzależniony od 1 systemu a także umiem je porównać. Więc nie rób ze mnie trolla bo możesz zyskać miano taliba. Po co nam to?
Senor- nic nie rozumiesz. Po 1 rozmawiamy o teście lustrzanki gdzie z założenia w jakiejkolwiek firmie- kupujesz do niej taki obiektyw jaki chcesz i na jaki cię stać. Kit jest kitowy- w każdej firmie bo jest mega tani. Często wręcz dopłacają ci żebyś go wziął razem z aparatem. Za te pieniądze to cud że w ogóle coś zrobił. Wg. testów kit pentaxa wcale nie ma się czego wstydzić na tle konkurencyjnych kitów. W dodatku to co przedstawiono na zdjęciach winą kita nie jest. Co zauważył by każdy kto kiedykolwiek miał jakikolwiek aparat w ręce. Więc śmiem wątpić w to co napisałeś o swoich aparatach.
Po 2- zdjęcia przykładowe udowadniają tylko jedną tezę- kupno nawet najlepszego aparatu z najlepszym obiektywem nie jest gwarancją dobrego zdjęcia. Trzeba jeszcze umieć/chcieć tego użyć. Zdjęcia są wykastrowane w imię metody testowej a do tego ewidentnie spartolone przez kogoś kto to obsługiwał. 1Dx z eLką za 15k zł też takie możesz zrobić gwarantuje ci. Z resztą to nie pierwszy test, nie tylko pentaxa, w którym zdjęcia dodane do niego pokazują jak bardzo można spartolić zdjęcie danym sprzętem. Przejrzyj dowolne zdjęcia z dowolnego systemu na optycznych. BTW> pentalib który od lat używa C. Miło mi. Jednak niezależnie od systemu wyjątkowo irytują mnie ludzie którzy totalnie nie wiedza na co patrzą i nie wiedzą o czym mówią.
@ SEŃOR Czepiłeś się tych HDRów przykładowych jak rzep psiego ogona
"wystaw sobie taką sytuację, że wydajesz te 3 tysiące z hakiem na komplet i masz zdjęcia o jakich piszę i jakie wiszą powyżej." TYLKO SKOŃCZONY IDIOTA wyda trzy tysiące złotych na aparat, dokonując wyboru TYLKO I WYŁĄCZNIE na podstawie KILKU zdjęć przykładowych z jednego portalu. Normalny człowiek przeczyta co najmniej test, może zarejestruje się na forum i zada pytanie, ew. poszuka zdjęć przykładowych w sieci, przyjdzie do sklepu z własną kartą i pstryknie kilka fotek.
oj .nie przesadzajcie..ja np wybrałem kiedys obiektyw na podstawie sampli i nie przypadł mi do gustu i był Pentaxa ..niby tragedii nie było ...lecz ...cos tam denerwowało ale odwrotnie niż senior myslę o kicie 18 -55 zresztą nie wiadomo jak z tymi nowszymi wersjami chyba to jest tak ze apetyt rosnie w miarę jedzenia
No i to też jest ciekawa sprawa. Coś o czym wielu ludzi zapomina. Aparat z 2010 roku w roku 2013 nie robi zaledwie średnich zdjęć. Robi tak samo dobre zdjęcia jak 3 lata temu. Pojawiło się parę nowszych, czasem także lepszych konstrukcji ale jakoś poprzednika ani trochę nie spadła. To nie klocki hamulcowe że trzeba co jakiś czas wymieniać bo coraz gorzej hamują :PP
pod warunkiem że w 2010 roku tak samo myslimy jak w 2013 a ponieważ człowiek uczy sie na błędach to jednak jestem skłony twierdzić ze w raz z rozwojem ( swoim i nie tylko ) ..w 2013 dostrzega wiećej za i przeciw pewnych rozwiązań wykluczam oczywicie osoby genialne , które to od opatrzności dostały cos czego nie mają inni ale czy taka nieomylność to nie jest czasem teoria na papierze ;
no rzeczywiście przez x lat mogły się trochę zwiększyć nasze wymagania :) Ale tak btw> wydaje mi się że wybór zakresu trochę nieszcześliwy bo przez ostatnie 3 lata to obrazek z aparatów nie przeszedł żadnej znaczącej, a nawet kosmetycznej poprawy. Ani na apsc ani na FF. O ile w przypadku k5, d7000 czy 7D można było mówić o znaczącej poprawie obrazowania o tyle ich następcy niczego znaczącego nie pokazali w kwestii obrazowania. Nawet pomimo wywalenia przez P i N antyaliena. Trochę podciągnęli testowy AF, czyli tyle ile mogli zrobić aktualizacją oprogramowania, a Canon do 70 dodał gibany dotykowy ekran do którego można sobie pomachać, bo następcy 7D nie widać.
marheva - zapraszam Cię do Łodzi do domu na dobre wino, powiesz mi w oczy to co Tak łatwo się wypisuje na forum pod czyimś adresem, pooglądamy mój sprzęt, pogadamy o wyższości optycznej np. starego socjalistycznego Zeisa Tessara nad dalekowschodnim Mamyia Sekkorem (na przykładzie z szuflady) o rozrzucie jakości nieakceptowalnym dla klienta płacącego żywą gotówką i może się nawet czasem zgodzimy i zaprzyjaźnimy? Co Ty na to? kojut - mnie winisz że wyciągam wnioski ze zdjęć TESTU, może zgłoś zastrzeżenia do wykonującego. Test jest aparatu dla początkujących, mogą nie być tacy cwani jak piszesz i zaufać tutejszym fachowcom.
Do łodzi mam kawał drogi. Więc raczej nie wpadnę tym bardziej że w winach nie gustuję ale dziękuję za zaproszenie. Twój sprzęt choćby najlepszy mnie naprawdę mało interesuje. Chodzi o efekty jego użycia. Rzuciłeś się na ten biedny aparat bo ktoś nie potrafił nim zrobić zdjęcia, tylko zrobił kompletnie nieudolny HDR na totalnie wykastrowanych ustawieniach puszki. Trzeba jeszcze spojrzeć na co się patrzy i przeczytać procedurę testową, bo zaatakowałeś bez sensu Pentaxa a opr to się optycznym należy.
marheva - Szkoda może, a może nie że się nie spotkamy - "zaatakowałeś bez sensu Pentaxa" to wyjaśnia całą sprawę. Stąd chyba też mi już nie zależy na bliższej znajomości. Ostatnie wyrazy (o opr) świadczą, że jednak rozumiesz kto jest winien całej sprawie, ale jak to się mówi "cygan winien a kowala powiesili". Jeśli wolisz piwo to Ci stawiam symbolicznie i znikam, nic tu po mnie.
Nie bynajmniej nie mam żadnego aparatu pentaxa jeśli o to chodzi :) I nie mam zamaru mieć bo za dużo by mnie to kosztowało a mam lepsze wydatki :) Tylko żal mi pentaxa. To co oferuje w puszkach zmiata konkurencję, a i tak nawet pod testem który mówi dokładnie to samo dostaje ciągłe baty w imię " cygan winien kowala powiesili". Tobie również piwo symboliczne i życzę miłego dnia :)
Jak mawiał pewien mąż stanu ..są kłamstwa małe duże i statystyka .. mnie sie wydaje że w sztuce jest podobnie bo są błedy małe ,duze ..i maniera artystyczna
ten a aparat poprawiono w stosunku do k 30 jesli chodzi o poziom MTF po przymnnięciu przesłony , jest on chyba teraz zblizony do nikona 7000 i lekko poprawiono AF ...czy mozna to było zrobić softem ? nie znam odpowiedzi jesli ktos chce mieć jeszcze ostrzej to powinien wybrać k 5 II s ..ewentualnie inny system ale ten pierwszy wybór chyba sensowniejszy dla osob ktore lubią przymykać obiektywy ..
troszkę tez nie rozumiem tej wyższosći jakiegos obiektywu kitowego ...nad innym skoro MTF jest powiedzmy taki sam ...
"powiedzmy taki sam" e tam. Każdy kit jest kitowy w każdym systemie i w sumie można by na tym poprzestać. Chcesz jakości optycznej to musisz niestety zapłacić trochę więcej niż 250 zł za obiektyw, niezależnie od systemu. Bo naprawdę ciężko znaleźć gorszy słoik niż kit, w jakimkolwiek systemie.
dlatego tez to zadanie zostawiamy ....dla lepszych matematyków o d nas pentalibów ...prosimy tez to wiecej tego rodzaju odkrywczych wpisów dla mnie wybór szklarni musi byc na poziomie pojemnosci plecaka fotograficznego + jakis obiektyw do portetów ktory lezy w szafie ;
nie bede podawał nazw sklepu dosc ze popularny w necie ... obiektywów z bagnetem C - 144 n- 138 Pentax -77 Sony -56 ..wliczając samyangi tamrony i sigmy ..tragedii nie ma ...piszcie cos do rzeczy ok ..? bo krew człeka zalewa jesli dyskusja jest na poziomie szkoły podstawowej
Tragedii nie ma tym bardziej jak uwzględni się fakt, że spora część obiektywów Canona to typowe szkło pod FF, czyli format matrycy którego Pentax nie ma, więc po kij ma to sprzedawać ?
Warto także uwzględnić, że Canon sporo szkieł ma dublowanych przez obecność/brak stabilizacji (za którą by the way trzeba totalnie zdziersko płacić 2x),a czasem także brak/obecność USM. 70-200 4 wersje, 70-300 chyba ze 3, 400mm też 3, itd. itd. Po co takie dublowanie pentaxowi skoro stabilizator umieścił poza obiektywem ? .
Do tego Canon ma sporą gamę szkieł serii ultra profii, na którą nawet nasi profesjonaliści nie mówiąc o amatorach nie są sobie w stanie pozwolić. Ale pojechać do centrali i wytrzeć czoło o szybę można.
Na tym głównie polega nieziemsko wielki wybór szkieł pod Canona...
marheva gdyby nawet był FF to wybór szkieł byłby mniejszy ,czyli bardzo podstawowy zakres , " wrogiem " Pentaxa jest sam Pentax ktory wyprodukował miliony dobrych szkieł manualnych ( oczywiscie zaliczył kilka wpadek ) ale to były przecież czasy gdzie nie projektowało sie komputerowo wiec chyba producent jest swiadomy ze musi zarabiac na korpusach ;
No i jeszcze jest na tyle głupi, że nie zmeinił od tamtego czasu ze 3 razy bagnetu i jeszcze nowym puszkom daje pełne wsparcie tych analogów. Co dla użytkownika może i dobre, ale dla firmy- no ja nie wiem gdzie oni mają marketingowców :P
no tak ..problem jednak nie w wojnie systemowej ,bo nie ważne czy Lepszy Pentax czy Canon bo okazuje się ze to wojna ideologiczna producentów optyki zależnych i niezależnych ..bo jak sie okazuje producentów optyki jest wiećej niż producentów korpusów ... dalekowzroczność Pentaxa zatem polega chyba na dostrzeganiu tego faktu demokratyzacja optyczna postepuje ...
No też fakt... sigma jak widać totalnie zmieniła image i nie planuje już robić tanich kundli dla tych co nie stać na systemowe, tamron też idzie ostro do przodu, fajne propozycje samyanga co prawda manuale ale optycznie i cenowo wypadają bardzo dobrze. JEst w czym wybierać, do każdego systemu szkła jest tyle że kilka porządnych samochodów za to kupić można. I jeszcze jeden do wożenia takiej szklarni trzeba by mieć... Dziś raczej nie bałbym się o braki w szkle do jakiegokolwiek systemu- zdecydowanie bardziej o zasób portfela :)
12 sierpnia 2013, 16:25
Jednego mi w testach aparatów Pentax (wszystkich) brakuje - a jest to dość istotne - mianowicie brak opisu działania współpracy bezprzewodowej lamp błyskowych jaką mają przynajmniej od czasów Pentaxa K-x lustrzanki entry-lewel marki Pentax . Za to gdy to samo pojawiło się w 700D natychmiast dość dobrze opisano. Żal tylko że dystrybutor tak słabo się stara o obecność na rynku . Może niedługo się to zmieni...
12 sierpnia 2013, 16:27
Ach i jeszcze jedno - dla kolegów narzekających na odgrzewany kotlet - teraz mówi się odgrzewany canon... ;-)
Senor- trolujesz a nie wyrażasz się krytycznie.................. Rzeczywiście genialną alternatywą jest kit w bezlusterkowym szajsungu albo w nexie. Tylko że do tego bezlusterkowcka nie dokupisz nic innego poza tym kitem lub długim kitem. No może jeszcze ze 2 stałki sie gdzieś znajdą. ---------------------------------------------------------------- Dwie stałki? Hmm .... NX16/2,4, NX20/F2,8; NX30/F2; NX45/F1,8; NX60/F2,8 macro; NX85/F1,4 do tego rybie oko i kilka zoomów kitowy 20-50 lub 18-55 OIS; szeroki 12-24 i 18-200 OIS Movie do filmowania a jeszcze Samyang z bagnetem NX ma kilka stałek z MF. Pomijam możliwość podpięcia wszystkiego z bagnetu K lub Canikona czy Minolty.
A ja trochę z innej beczki. Myślę, że Pentax ma pewną istotną przewagę nad swoimi odpowiednikami z katalogu canona czy nikona tj. gwarancja!!! Pentax na swoje produkty oferuje gwarancję 3 - letnią podczas gdy canon i nikon tylko 12 m-cy. To zaleta o wiele istotniejsza niż lekka przewaga jakości zdjęc czy wygody wciskania guzików :).
To pierwsza moja lustrzanka cyfrowa ... po analogu Eos Canona. Bardzo długo wahałem się i zastanawiałem zostać w Canonie czy zmieniać wszystko. Ostatecznie wygrała opcja na zupełny refresh. Pentax owi przyglądałem się od pewnego czasu i wybrałem K50, który póki co spisuje się wyśmienicie. Wg mnie najsłabszym elementem jest kitowy obiektyw 18-55. Teraz czas na kompletowanie szklarni która wykorzysta potencjał aparatu... przepraszam chciałem powiedzieć czas na zdjęcia.
Z tego co doczytałem to "paluszek" jest mały, jego też słyszę - to jest delikatne stuknięcie, choćby kulka w czymś latała. W moim przypadku lata coś zdecydowanie cięższego, przy obracaniu aparatu czuć na obudowie delikatne tąpnięcia. To coś łatwiej się przemieszcza gdy aparat jest obiektywem w dół i przechylamy go prawo/lewo. Gdy jest w "normalnej" pozycji, potrzebny jest większy wychył.
3 marca 2015, 22:17
@kerimek
w jakim trybie? -LV (podgląd na żywo) -czy z wciśniętym do połowy spustem?
Z wciśniętym do połowy spustem trochę to słychać, z LV mniej, w czasie kręcenia filmu wcale. Za to dobrze to słychać przy wyłączonym aparacie. Czyżby to jednak była stabilizacja matrycy? Nie miałem nigdy kontaktu z lustrzanką ze stabilizacją matrycy, nowy zakup, więc mały stres
3 marca 2015, 22:41
Pewnie stabilizacja. Możesz zobaczyć co będzie jak ją wyłączysz/włączysz. link str. 128
Włączenie/wyłączenie nic nie zmienia. Przy wyłączonym aparacie oraz przy włączonym (wyłączone LV, tryb zdjęcia) stuki są słyszalne. Jeśli aparat ma włączone LV lub filmowanie, stuki znikaja
hejka, mam pytanie co do jakości montażu korpusu. Przesiadłem się parę dni temu na k-50 z serii Alpha od Sony i jedno co mi się rzuciło w oczy przy pentaxie to to, że w momencie potrząsania korpusem góra/dol i przód/tył środek jest jakby trochę luźny, słychać, że zawartość się przesuwa wraz z potrząsaniem. Pytanie czy też tak macie w swoich, czy to normalne w tym modelu? W soniaczu żadnych odgłosów nie bylo i wszystko w środku bylo nieruchome.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
No fajny. Ciekawe jak można jeszcze raz ten sam pomysł na aparat sprzedać? Tak bez większej modyfikacji... ;)
hijax_pl - uczą się od najlepszych ;> IMHO to już pod pewnymi względami prześcignięcie kolejnych odgrzewanych kotletów od Canona. Dobrze, że obrazowanie nadal ok. Problem może być po 3-4 modelu w oparciu o te same bebechy i niewielką zmianę kształtu + np. obrotowy ekran i takie tam.
Na niewątpliwie duży plus Pentaxa należy zaliczyć utrzymanie wysokiego poziomu. Każdy kolejny model w swojej klasie jest w jakiś sposób lepszy i trudno mówić o podgrzanym kotlecie (lub nawet okrojonym w możliwości) jak to praktykuje jeden z "wielkich".
nawet jako fan tej marki ..dostrzegam pewną granicę fanatyzmu ..niestety odgrzewany kotlet ...(
Powiedz to tym co cmokali na widok kolejnych Canonów z 18Mpix na pokładzie ;> W P ten kotlet przynajmniej nie jest od początku nieświeży...
Ładny obrazek... nie obraziłbym się, jakby producent systemu z którego korzystam uczył się od Pentaxa, jak programować matryce :)
nie krytykuję ...bo nawet takie Fuji mocno odgrzewa ,,a tam maja wieksze pole manewru bo to nie lustrzanka
własciwie są cztery mozliwe formy rozwoju
a ) rewolucja w produkcji matryc
b ) wieloformatowość
c) wyscig na parametry nie koniecznie rozdzielczosc ale moze ISO lub tonalnosć
d) coraz to nowsze kotlety , tu można polepszać Af ,tryb filmowania lub budowę korpusu
i tyle ...
W sumie najzabawniejsze w tej całej historii jest, że Sony po wpadce z odszumianiem raw-ów w A700 v.1 poniechało tych niecnych praktyk, a taki Pentax czy inne Fuji odszumiają ile wlezie. Fakt, że robią to nieźle...
Niewątpliwie odgrzewany kotlet - jest to tym dziwniejsze że w porównaniu do Canona chyba ( bo raczej Sony nie robiło trudności ) ma dostępne nowsze matryce.
Tym niemniej o tyle zrozumiałe że Pentax nie zalał rynku swoimi produktami więc jest jeszcze wiele miejsc gdzie można tą ( ciągle dobrą ) technologię "upchnąc".
Myślę że nawet ja ( posiadając D7000 ) bym się zastanowił nad zakupem gdyby zrobili coś ala 100D ( niekoniecznie uszczelniany ale tani ) i sprzedawali go nie z jakimś badziewnym kitem ale ciekawą jasną stałką.
focjusz, no to "prawie masz" taki myk od Pentaksa - K-01 sprzedawane w komplecie z naleśnikiem DA 40/2.8 XS ;>
Za grosze K-01 + 40/2,8 Xs = ładne obrazowanie gratis. Konkurencja podobne efekty ma przy wydaniu ok. 10 tyś PLN
ojj ale na tym HDR rze ..to ta pani przy murze chyba za szybko szła ...wygląda jakby chciała wyzionać ducha
Zgrabny sprzęcik. Na uwagę zasługuje możliwość zasilenia akumulatorami /lub bateriami/ typu AA.
Po co porównywać odszumiane pseudo RAWy pentaxsa z normalnymi rawami Canona czy Sony? stwierdzacie fakty a potem dalej Ach iOoch jak osiągi.
Acóż to za raptowny spadek dynamiki o 1,5EV przy przejściu z 100 na 200 iso? czy nie przypadkiem kolejna przemilczana ingerencja programowa w raw.
mozliwe ze faktyczną wyjściową wartoscią jest 200 iso i te aparaty podobnie pracują na tej czułosci ...
ale pentax lepiej oprogramował matrycę na 100 iso ..moze to czułość programowa?
faktycznie te 200 iso wyglada u wielu producentów podobnie ...
taki np canon 60 d porównywalny jest z tym amatoskim Pentaxem ...na tej czułosci i tylko na tej
np czułość 3200 u Pentaxa to 3,5 EV a u Canona 2,8
o 6400 nie wiem czy wspominać ale analogicznie 2,4 ev i 1 ev..
ale tak powaznie to Canon chyba ma rację bo jak ostatnio fotografowałem w nocy to rozpiętosc tonalna sceny była na poziomie 1 ev ;
ps ..
jesli masz za duży kontrast sceny jest pewien sposób na obniżenie stosowany wieki temu w poligrafii ..podaję przepis ...
a ) wybieram wielokrotną ekspozycję w aparacie
b) robię piewsze zdjecie swiecac jakims zrodłem swiatła w obiektyw ...dobrze sie sprawdza monitor z białym tłem obiekty oczywiscie z osrościa poza motywem
c ) wykonuje zdjecia motywu głownego
w cyfrowce to łatwe bo aparat sam dobierze temperaturę barwową ;
i nie trzeba HDRa
RAWy świetne, JPEGi jakoś mydlane... nie przekonują mnie (to samo było w K30). Poza tym dlaczego porównujecie jednocześnie do 100D i ... D7100?!
To poprosimy teraz test kita 18-55 WR :)
Jeszcze tylko brak gniazda mic do nagrywania dźwięku z zewnętrznego mikrofonu.
Bo reszta generalnie jest ok.
Mam jeszcze jedno pytanie czy kit 18-55 WR dołączany do K-50 ma plastikowy bagnet czy metalowy jak to jest w K-30 ?
Czemu przy punktacji aparatów nie uwzględniono stabilizacji matrycy na poziomie 3EV? Czy jest bez znaczenia?
Ten kit to chyba jest uszczelniony przed robieniem dobrych technicznie zdjęć, dawno takiego badziewia nie widziałem (znaczy efektów z tegoż). Czy ten K50 chociaż programowo umie obrazek poprawić w zakresie aberracji, bo takiej ostrości na brzegach się nie da! Lubię powspominać a i pooglądać swoje analogowe Pentaxy, ale Bozia i rozum uchroniły przed cyfrowymi. Oczywiście "fauni marki" mnie zakrzyczą, że są lepsze w systemie obiektywy, ale oferować taki obrazek w zestawie fabrycznym za spore pieniądze - żenada. Byle bezlusterkowiec dowolnej "firmy niefotograficznej" z kitem daje o niebo lepsze efekty. Szkoda, bo wzornictwo aparatu wróciło do normy i nie próbuje ścigać się z Lunarami NeoHasselblada.
a to jeszcze ktos kupuje lustrzanki aps-c? myslalem, ze teraz juz wszyscy robia tanie full frame, a aps-c jest tylko w bezlusterkowcach.
SEŃOR
jesli piszesz o fotkach tu zmieszczonych ..to pewnie dlatego ze są robione na najgorszej ogniskowej i w HDR ta technika nie sprzyja subiektywnemu odczuciu ostrosci ..zresztą jesli oceniasz to powiedz w jakim aspekcie jest gorszy..? jesli o mnie chodzi to wogle nie oceniam bo jakos mnie mało interesuje
jak widzisz..rozmawiamy spokojnie ...
tym bardziej ze nie nie znam osoby ktora by sie kitem podniecała ...no chyba ze dają go prawie za darmo i do lustrzanki ..znaczy sie chciałem powiedzieć normalnej lustrzanki
śmieszny sprzęt dla fundamentalistów
Oxygenium- zamiast zadawać pytania jaki ma bagnet i nie doczekać się odpowiedzi łatwiej wklepać to samo zapytanie w googla. link widać pięknie (czy piękny to nie wiem:P) metalowy bagnet.
"trollo"Senor- jakość optyczna każdego kita jest gówniana.
Ale jeśli porównywać to wg. testów pentax 18-55 to najlepszy kit 18-55. Wersja WR wg specyfikacji to optycznie ten sam obiektyw.
Więc jeśli uważasz go za badziewie- pełna zgoda ale wiedz że konkurencja da ci jeszcze gorsze badziewie bez metalowego bagnetu, nieszczelne i w zestawie fabrycznym za takie same pieniądze zaoferuje ci jeszcze gorszy obrazek z obiektywu.
Przykro mi za takie pieniądze nawet pentax nie jest tak głupi żeby dać ci dobre szkło. I tak już moim zdaniem dają o wiele wiele za dużo w tej cenie.
np.mój kochany Canon w 2x droższym 70D nie daje nawet wizjera o pełnym kryciu nie mówiąc już uszczelnieniu czegokolwiek. Na tej samej półce cenowej zapomnij o dwóch rolkach, pryzmatycznym wizjerze, 6 kl/s, i wielu innych służących do robienia zdjęć dupereli. Za to dostaniesz gibany dotykowy wyświetlacz! ohh jea !
Dżozef, to niech ten super Canon ruszy dupę i też coś zrobi ze swoimi RAWami - ważny przecież efekt, nieprawdaż? Tylko niestety, jak gówno na wejściu to i gówno na wyjściu, więc może taka ingerencja się nie opłaca.
PS. Aż dziwne, że nie wymieniłeś Nikona, no ale to przecież część "wielkiej dwójcy" więc pewnie nie wypada. ;> A potem można dodać coś jeszcze o fanatykach.
to prawda, ze pentax pod wieloma wzgledami jest lepszy niz konkurencyjne modele. Daje w amatorskim sprzecie to co prozno szukac w Canonie, Nikonie czy Sony. Jednak pomimo tego wciaz jest firma niszowa z najmniejsza sprzedaza lustrzanek. Zatem jak widac nie liczy sie tylko specyfikacja techniczna body, ale przede wszystkim przywiazanie do marki, marketing, oferta obiektywow
marheva: dlaczego podajesz nieprawdziwe informacje o braku jakichkolwiek uszczelnień w 70D? tak zapiekle nienawidzisz tej puszki i tej firmy, że celowo to robisz, czy nienawiść zalewa Ci oczy i robisz to nieświadomie? ;)
jako posiadacz kilku korpusów Canona i mogący sobie od czasu, do czasu potrzymać Pentaxa w rękach powiem, ze zazdroszczę kilku rzeczy. stabilizacja, tak sobie. Natomiast na przykład działa potwierdzenie ostrości we współpracy z czymś takim jak ów Samyang 500 mm/f=8.0. Komu to przeszkadza w Canonie? Zapewne tylko producentom. Ja się nauczyłem zyć z tymi utry\udnieniami jakie szacowna firma rzuca swoim klientom razem z towarem. Ale skutek jest taki, że ostrzegam innych. Natomiast jeśli chodzi o odgrzewane kotlety, nie wiem, czy można komuś dać w tej konkurencji z pełnym przekonaniem palmę pierwszeństwa. Wszystkie wielkie filmy mają na tym polu znaczne osiągnięcia. Aliści nie drzyjmy szat. W przemyśle samochodowym usiłuje się wcisnąć ludziom samochód elektryczny.
gamma - jasne, przytłaczająca większość i żadna zmiana w tym temacie się nie zapowiada. Dla bezlusterkowców to głównie m4/3 (choć oczywiście APS-C ma znacznie większy udział w bezlusterkowcach niż mały obrazek w lustrzankach, w niektórych krajach nawet APS-C bywa popularniejsze niż mniejsze formaty).
lotofag - ważne jest to, żeby była możliwość jak największej manipulacji RAWami, a nie to jak wyglądają na domyślnych ustawieniach wywoływania.
Ten pentax ma już chyba wszystko czego potrzeba w przyzwoitym korpusie APS-C. Nawet pełny manual w filmowaniu w końcu dołożyli. Niesamowite, że jakiś producent potrafi zrobić tani korpus i nie wykastrować go żeby przypadkiem odbiorca nie dostał zawiele ( jak np. 60D pozbawiony mikroregulacji).
ech.. i kolejny "taki sam" aparat..
Sky_walker, no toż jest, pliki z P są bardzo elastyczne i fajnie się obrabiają ;) Ale jak widzisz to nieważne i nieistotne przecież, byle mojsze było nadal bardziej mojsze niż twojsze. Za to jak wreszcie pewna firma coś z tym zrobi, to te same osoby zmienią nagle zdanie o 180 stopni ;>
dzięki stabilizacji filmy nagrywane K-30 nawet z ręki, wyglądają niesamowicie płynnie i "filmowo" :)
Nie kumam tego posunięcia P troszkę lepsza stabilizacja w stosunku do k30
Jak by dali do niego grip to by było przyjemnie a gdyby po kusili się od 19 punktowy af to byłby już hicior
marheva- Jeśli się wyrażam krytycznie to natychmiast "trollo"? - czyżby jakś forma cenzury lub autocenzury miała tu obowiązywać? Sam jestem wielbicielem Pentaxa od kilkudziesięciu lat, zrozum mnie. I dlatego właśnie krew mnie zalewa jak za ciężkie pieniądze wciska się dziś ludziom taki KIT w auereoli Bóg wie czego. Mam lustrzankę innej, zasłużonej firmy i taki obrazek z dołączonego kita jest tam wykluczony. Obejrzyj proszę, sample z jakiegoś bezlusterkowca Samsunga czy Sony z odpowiednikiem tego kita i odpowiedz sobie, czy Pentax gra fair ze swoimi klientami, czy też nabija ich w butelkowe szkło. Sentymenty nic tu do rzeczy nie mają, to są pieniądze. Jakie szczęście, że jak ktoś ma olej w głowie to poogląda w necie efekty i podejmie właściwą decyzję kupna. Chyba, że właśnie ślepa miłość do marki przesłania mu bielmem oczy i nie widzi ewidentnych i wręcz katastrofalnych wad obrazu serwowanych mu przez sprzęt.
A jaki jest sens rozwodzić się nad szkłem "klasy" 18-55/3.5-5.6, nawet uszczelnianym? :P
Zresztą na Optycznych są też odpowiednie testy, wystarczy sprawdzić i porównać ze zdjęciami przykładowymi z testu K-50 - Arek zawsze podkresla, że te zdjęcia to takie "na odwal się, bo czytelnicy nalegali"
przemek1978, bardziej zaawansowanymi wielopunktowymi układami AF Pentax póki co w ogóle nie dysponuje, a jak już coś takiego zrobi to raczej nie trafi to K-xx tylko do flagowego modelu ;)
hmm czyżby pentax nie odszumiał już rawów?? Fajnie, że Sony poprawiło jpegi i mimo celofanu są coraz lepsze z każdym nowym aparatem
Seniorze
z tym kitem to przesadzasz link
link
link
po za tym ze w sieci jest wiele poruszonych zdjęć to bardzo bym nie krytykował
na pewno nie ma makabrycznej ostrosci ale o mydle tez bym nie mówił no i kolorystyka z kontrastem
np szukając zdjec robionych kitem sony znalazłem takie ..chyba jedno z najlepszych
link
sorki ale strasznie mnie zaciekawiłes tymi bardzo złymi zdjeciami Pentaxa i musiałem sprawdzić ;
na przyszłosć rada , wybieraj zdjęcia najlepsze i takie porównuj a te gorsze do kosza
abo cos takiego nikona 1/125 sek i stabilizowany obiektyw ustawiony na 18 mm
ostrzejsze zdjecia robię 50 przy 1/8 sek ..
link
po prostu ludzie nie zbyt dobrze fotografują ...co rozumiem ..ale po co to wrzucać do sieci?
Kolory "wyprane" jak u Canona. Nie dziękuję.
chyba brakuje tutaj uszczelnianego 18 -105 ..tak po mojemu
bo nawet patrzac na ceny jesli kit jest sprzedawany za 200 -300 zł z zestawem a 17 -70 za 2000 zł to cos po srodku powinno być ...
ale my tu gadu gadu a sony ...pracuje nad nowym tabletem ;
@ SEŃOR
"Mam lustrzankę innej, zasłużonej firmy i taki obrazek z
dołączonego kita jest tam wykluczony"
Mam pentaxa z całym plastikowym obiektywem kosztującym mniej niż 100pln dołączonym do zestawu. Z jakości zdjęć jestem zadowolony:
link
O co biega? Według testu optyczne.pl:
"Stary "kit" do Pentaxa był uznawany za jeden z najlepszych tanich "kitów" na rynku. Czy można było go poprawić jeszcze bardziej, bez znacznego wzrostu ceny? Pentax pokazał, że tak. Nowy model w niczym nie jest gorszy od poprzednika, a przewyższa go w rozdzielczości obrazu, stopniu korygowania aberracji chromatycznej oraz astygmatyzmu. Zainteresowani kupnem lustrzanek Pentaxa nie muszą więc, niejako od razu, zastanawiać się nad wymianą obiektywu "kitowego" na coś lepszego, bo to dostają prawie gratis do korpusu, sprawuje się naprawdę dobrze."
Już wiem, wszystkie zdjęcia z 18-55 w tym teście są zrobione w trybie HDR, stąd ta nieostrość, polecam zerknąć do testu obiektywu.
K-50 był aparatem oczekiwanym przez użytkowników systemu Pentaxa. Ma wszystkie zalety K-30, które czynią go idealną lustrzanką do podróży. Nie ma pod tym względem odpowiednika u innych producentów, ponieważ ci nie mają do zaoferowania solidnego i uszczelnionego korpusu o małych gabarytach. Jednocześnie K-50 jest pozbawiony wielkiej wady poprzednika - zwracającego uwagę i kiczowatego wzornictwa.
Jak zwykle dyskusjo-kłótnia schodzi na fanboyowe preferencje, wyższość "kita" X nad Y itp.
Przecież test dot. K50 i moim zdaniem został przeprowadzony prawie obiektywnie, oczywiście C ma pewne zalety, podobnie jak N czy S w tym przedziale technicznym i cenowym (sądzę, że jeszcze w tym roku K50 z 18-50 WR zejdzie do 2.5 kzł) ale nawet te inne zalety nie podważą jego wyższości w tej grupie porównawczej.
Sam chętnie bym go kupił gdyby nie K-5.
C-N-owcy, okażcie trochę obiektywizmu i potwierdźcie, że w tej grupie nie macie nic lepszego.
@Kriss-12. Brakuje mu tylko gibanego wyświetlacza niestety.
@sektoid - mnie go też troszkę brakuje, bo używam chętnie w megazoomie Lumix.
kebab666, nawet standardowy niedzielny jotpegoklepca ma w puszce sporo ustawień "kolorów" ;> W każdej puszce, Canona o którym wspominasz też.
Kit może i jest niezły - ale napiszę jeszcze raz. Wypuszczając kolejną wersję prawie tego samego body producenci ( tu Pentax ) mogli by pójść po rozum do głowy i sprzedawać go nie tylko w zestawach z ciemnymi zoomami. W takim korpusie uszczelnienia nie są niezbędne ( bo ma je dostępny obecnie w prawie takiej samej cenie stary K-5 ) mile za to była by widziana niższa cena i jeszcze mniejsze body.
K-01 może i jest jakąś alternatywą - ale dla mnie system z tak wolnym AF to nie system ( podobnie jak EOS M ) bo sama tylko trochę lepsza jakość obrazowania go nie zastąpi ( to już wolę Nikon 1 - a jest bardzo tani obecnie )
A tu bomba odpalona !
Sigma will announce a new mount conversion service.
Read more on PhotoRumors.com: link
Ale czad - zaczynam kochać taką Sigmę. Prawdopodobnie będzie tylko w jedną stronę ( od większego flange distance do mniejszego ale i tak czadowo się zapowiada - zwłaszcza że od mojego Nikona powinny pasować do wszystkiego ) . Ciekawe czy jeśli da się ze szkłami Sigmy to czy nie da się z innymi.
"wizjer o stosunkowo dużym powiększeniu" czyli jakim?
Bo "stosunkowe" powiększenie to ma penis :)
any? Czyli 18-35/1.8 do NEXa np? :P
Ale co w starociach tez beda wymieniac czy tylko w ramach gwarancji jak ktos otrzezwieje nagle i postanowi przejsc na K-50.... Bardzo fajny chwyt marketingowy: "kup Sigme bedziesz mial na zawsze". Zupelnie inne myslenie niz "kup przejsciowke za cene nowego obiektywu i ciesz sie brakiem polowy funkcji"...
Cudów nie ma nawet w Sigmie. Po prostu będzie można wybierać w bagnetach dostępnych dla danego szkła. Raczej nie dla nex'a ta akcja :P
W Sigmie cud się zdarzył ( 18-35 ) drugi jest bardzo prawdopodobny (24-70 f2 ) więc może być i trzeci. Choć wolałbym nie do Nexa ( który zresztą ma przejściówkę ) ale do m43.
Pentax też powinien być jednym z najbardziej zainteresowanych - bo to ułatwi przesiadkę międzysystemową ( zmniejszy uzależnienie od posiadanych słoików)
Kojut - widziałem Twoją fotę, jest OK. To co tu pokazali na samplach w takim razie? Ja nie lubię wykresów i darków, patrzę i wierzę tylko swoim oczom. Twoje zdjęcie mnie przekonuje, te tutaj zamieszczone doprowadzają do pogardliwego lekceważenia obiektywu, nie body rzecz jasna. Żeby nie wiem jak nie umieć robić zdjęć, to efekty uzyskano "imponujące", albo to wina HDRów, albo trefny egzemplarz, co zawsze może się zdarzyć. Mam zarzut do testującego, że nie zainteresował się podejrzaną jakością swoich poczynań, taki test uważam nie tylko za nieprzydatny ale i szkodliwy, bo psuje opinie o marce a ew. klientów może zniechęcić do zakupu przyzwoitego w gruncie rzeczy sprzętu.
SEŃOR, no to jeszcze raz - zapoznaj się z wypowiedziami Arka nt tzw. zdjęć przykładowych. Dla niego to takie "zło konieczne bo czytelnicy chcieli" i jest robione ot tak mimochodem, w jotpegach, z najmniejszą wartością wyostrzania jaką da się ustawić w puszcze (czyli zwykle ujemnymi, oczywiście nie wiadomo co takie wartości oznaczają u danego producenta...)
@ SEŃOR
" Ja nie lubię wykresów i darków, patrzę i wierzę tylko swoim oczom."
Ale jeszcze trzeba wiedzieć na co się patrzy. A pod każdym zdjęciem z "kita" stoi jak byk "HDR".
"albo to wina HDRów, albo trefny egzemplarz,"
To na pewno "wina" HDRów. Te prosto z aparatu są, delikatnie mówiąc, kiepskie. Już lepiej użyć bracketingu i sns-hdr. Tutaj przykład link Zdjęcie z ręki złożone automatycznie w najprostszym programie z jakim się spotkałem :-P
"Oxygenium- zamiast zadawać pytania jaki ma bagnet i nie doczekać się odpowiedzi łatwiej wklepać to samo zapytanie w googla. link widać pięknie (czy piękny to nie wiem:P) metalowy bagnet. "
Niestety ale bagnet w nowej wersji DAL 18-55 WR dołączanej do K-50 jest plasticzany i dodatkowo obiektyw nie posiada osłony przeciwsłonecznej.
Świat schodzi na "psy" czytaj plastic fantastic.
Jeszcze dodatkowo kita K-50 wykastrowali z QuickShift...
@Oxygenum
DA-L zawsze był plastikowy (L dla "light"- lekki). Za to DA (w wersji I i II) i WR zawsze miały bagnet metalowy. Dodatkowo DAL, DA II i WR to ta sama konstrukcja optyczna i różnią się jedynie obudową.
@Oxygenum
"Jeszcze dodatkowo kita K-50 wykastrowali z QuickShift"
Pentax k-r, k-5, k-30 i k-50 były/są sprzedawane w zestawach z 18-55 DAL, który to obiektyw nie posiada funkcji QuickShift.
No ale jak się chce psa uderzyć, to kij się zawsze znajdzie...
SEŃOR
piszesz " Lubię powspominać a i pooglądać swoje analogowe Pentaxy, ale Bozia i rozum uchroniły przed cyfrowymi."
Wypada jednak użyć rozumu i poczytać exify zdjęć, mam nadzieję, że potrafisz przyznać się do błędu.
kojut
K-5 było sprzedawane z WR a nie AL.
kapitan zoom - nie wypada z pewnością sugerować komuś, że nie używa rozumu, szczególnie w delikatnej kwestii jaką jest ocena serwowanych czytelnikom w testach porąbanych zdjęć. Długie tu były dyskusje na temat metodyki ich robienia, dla wielu w tym i dla mnie jest ona bez sensu. Najmniejszego. Co innego gdyby robiono ich kilka parami: na ustawieniach fabrycznych i tych redakcyjnych, dawało by to pojęcie o rzeczywistej pracy aparatu. Rozmamłanie ostrości przez cyfrowy filtr i obróbkę sygnału informuje tylko o tym fakcie. Nie ma siły by takie zdjęcie doprowadzić później do optymalnej ostrości - dowodem wypuszczanie modeli pozbawionych filtra dolnoprzepustowego w ogóle.
O czytaniu exifów sobie oszczędź, kiedy widzę po rogach rozmyty, pełen aberracji obraz to szkoda mi czasu na oglądanie takich fotografii, a co dopiero czytanie ich exifów! Tobie również polecam taki sposób postępowania. W opiniach odnoszę się do zdjęć zamieszczonych powyżej, koledze Kojutowi przyznałem rację, jak mam się jeszcze kajać i niby dlaczego?
@ kapitan zoom
Faktycznie, zapędziłem się. No to wychodzi, że niższe modele są oferowane w zestawach również z obiektywami DAL, podczas gdy wyższe jedynie z DA/WR
Kity...da sie zrobic dobre zdjecie ale warto wiedzieć na jakiej ogniskowej itp jesli o mnie chodzi to ten kit w wersji dwa ale bez wr zaskakiwał dobrą pracą pod swiatło ..raz tylko złapałem jeden odblask w lesie ale swiatło było prawie punktowe na brzegu kadru
no i nie najgorszy AF ale bardzo głośny
wiele osób tego kita jednak zmieniało na cos lepszego nawet na 28-70 f4 już n ie produkowany
tylko nie wiem po co ta dyskusja ...bo jesli ktos nie jest w systemie Pentax to chyba go mało obchodzi jakis kit ...no chyba ze to takie udowadnianie czegos czego nie ma
Senor- trolujesz a nie wyrażasz się krytycznie. To że ktoś nie potrafi (albo mu się nie chce) zrobić dobrego zdjęcia do testu tylko robi totalnie nieudolny HDR na odwal się to nie wina ani aparatu ani obiektywu. Poza tym jak ci nie pasuje to masz zdjęcia ze stałki.
Rzeczywiście genialną alternatywą jest kit w bezlusterkowym szajsungu albo w nexie.
Tylko że do tego bezlusterkowcka nie dokupisz nic innego poza tym kitem lub długim kitem. No może jeszcze ze 2 stałki sie gdzieś znajdą.
Nawet w tak ubogim systemie szklarniowym jak pentax masz 10 razy więcej szkła do wyboru niż do bezlusterkowców.
SKkamil- błagam- masz pentaxa 18-135 WR.
Ale te szkła trzeba kupić i w tym jest główny problem. ;)
marheva
jakos jestem ze starej szkoły gdzie się mówiło ze stałki są lepsze..
marheva , uparcie mnie obrażasz, bo moje poglądy są inne niż Twoje. Rozmawiamy o teście kompletu aparat + obiektyw, oceniam efekty na podstawie tu zamieszczonych zdjęć z tego kompletu. Nie wiem czego bronisz, wystaw sobie taką sytuację, że wydajesz te 3 tysiące z hakiem na komplet i masz zdjęcia o jakich piszę i jakie wiszą powyżej. Jeśli jesteś zadowolony, to Twoja sprawa, ale inni mogą nie być w pełni usatysfakcjonowani. Jeśli ich gorzej sytuowany kumpel kupił za połowę wymienionej ceny jakiegoś Samsunga z kitem ma lepsze zdjęcia niż te tutaj zamieszczone. Co on sobie ewentualnie potem dokupi to inna kwestia, nie dotyczy tego testu. Staraj się proszę rozumieć dokładnie co inni piszą, to nie jest trudne. Sam mam parę świetnych obiektywów Pentaxa, i paru innych systemów w tym 2 średnioformatowych, więc wiem o czym piszę i z definicji nie jestem uzależniony od 1 systemu a także umiem je porównać. Więc nie rób ze mnie trolla bo możesz zyskać miano taliba. Po co nam to?
Senor- nic nie rozumiesz. Po 1 rozmawiamy o teście lustrzanki gdzie z założenia w jakiejkolwiek firmie- kupujesz do niej taki obiektyw jaki chcesz i na jaki cię stać. Kit jest kitowy- w każdej firmie bo jest mega tani. Często wręcz dopłacają ci żebyś go wziął razem z aparatem. Za te pieniądze to cud że w ogóle coś zrobił. Wg. testów kit pentaxa wcale nie ma się czego wstydzić na tle konkurencyjnych kitów.
W dodatku to co przedstawiono na zdjęciach winą kita nie jest. Co zauważył by każdy kto kiedykolwiek miał jakikolwiek aparat w ręce. Więc śmiem wątpić w to co napisałeś o swoich aparatach.
Po 2- zdjęcia przykładowe udowadniają tylko jedną tezę- kupno nawet najlepszego aparatu z najlepszym obiektywem nie jest gwarancją dobrego zdjęcia.
Trzeba jeszcze umieć/chcieć tego użyć. Zdjęcia są wykastrowane w imię metody testowej a do tego ewidentnie spartolone przez kogoś kto to obsługiwał. 1Dx z eLką za 15k zł też takie możesz zrobić gwarantuje ci. Z resztą to nie pierwszy test, nie tylko pentaxa, w którym zdjęcia dodane do niego pokazują jak bardzo można spartolić zdjęcie danym sprzętem. Przejrzyj dowolne zdjęcia z dowolnego systemu na optycznych.
BTW> pentalib który od lat używa C. Miło mi. Jednak niezależnie od systemu wyjątkowo irytują mnie ludzie którzy totalnie nie wiedza na co patrzą i nie wiedzą o czym mówią.
@ SEŃOR
Czepiłeś się tych HDRów przykładowych jak rzep psiego ogona
"wystaw sobie taką sytuację, że wydajesz te 3 tysiące z hakiem na komplet i
masz zdjęcia o jakich piszę i jakie wiszą powyżej."
TYLKO SKOŃCZONY IDIOTA wyda trzy tysiące złotych na aparat, dokonując wyboru TYLKO I WYŁĄCZNIE na podstawie KILKU zdjęć przykładowych z jednego portalu.
Normalny człowiek przeczyta co najmniej test, może zarejestruje się na forum i zada pytanie, ew. poszuka zdjęć przykładowych w sieci, przyjdzie do sklepu z własną kartą i pstryknie kilka fotek.
oj .nie przesadzajcie..ja np wybrałem kiedys obiektyw na podstawie sampli i nie przypadł mi do gustu i był Pentaxa ..niby tragedii nie było ...lecz ...cos tam denerwowało ale odwrotnie niż senior myslę o kicie 18 -55 zresztą nie wiadomo jak z tymi nowszymi wersjami
chyba to jest tak ze apetyt rosnie w miarę jedzenia
i cos co jest dobre w 2010 ..już w 2013 moze być ...zaledwie średnie
No i to też jest ciekawa sprawa. Coś o czym wielu ludzi zapomina.
Aparat z 2010 roku w roku 2013 nie robi zaledwie średnich zdjęć. Robi tak samo dobre zdjęcia jak 3 lata temu. Pojawiło się parę nowszych, czasem także lepszych konstrukcji ale jakoś poprzednika ani trochę nie spadła.
To nie klocki hamulcowe że trzeba co jakiś czas wymieniać bo coraz gorzej hamują :PP
pod warunkiem że w 2010 roku tak samo myslimy jak w 2013 a ponieważ człowiek uczy sie na błędach to jednak jestem skłony twierdzić ze w raz z rozwojem ( swoim i nie tylko ) ..w 2013 dostrzega wiećej za i przeciw pewnych rozwiązań
wykluczam oczywicie osoby genialne , które to od opatrzności dostały cos czego nie mają inni
ale czy taka nieomylność to nie jest czasem teoria na papierze ;
no rzeczywiście przez x lat mogły się trochę zwiększyć nasze wymagania :)
Ale tak btw> wydaje mi się że wybór zakresu trochę nieszcześliwy bo przez ostatnie 3 lata to obrazek z aparatów nie przeszedł żadnej znaczącej, a nawet kosmetycznej poprawy. Ani na apsc ani na FF. O ile w przypadku k5, d7000 czy 7D można było mówić o znaczącej poprawie obrazowania o tyle ich następcy niczego znaczącego nie pokazali w kwestii obrazowania. Nawet pomimo wywalenia przez P i N antyaliena. Trochę podciągnęli testowy AF, czyli tyle ile mogli zrobić aktualizacją oprogramowania, a Canon do 70 dodał gibany dotykowy ekran do którego można sobie pomachać, bo następcy 7D nie widać.
marheva - zapraszam Cię do Łodzi do domu na dobre wino, powiesz mi w oczy to co Tak łatwo się wypisuje na forum pod czyimś adresem, pooglądamy mój sprzęt, pogadamy o wyższości optycznej np. starego socjalistycznego Zeisa Tessara nad dalekowschodnim Mamyia Sekkorem (na przykładzie z szuflady) o rozrzucie jakości nieakceptowalnym dla klienta płacącego żywą gotówką i może się nawet czasem zgodzimy i zaprzyjaźnimy? Co Ty na to?
kojut - mnie winisz że wyciągam wnioski ze zdjęć TESTU, może zgłoś zastrzeżenia do wykonującego. Test jest aparatu dla początkujących, mogą nie być tacy cwani jak piszesz i zaufać tutejszym fachowcom.
Do łodzi mam kawał drogi. Więc raczej nie wpadnę tym bardziej że w winach nie gustuję ale dziękuję za zaproszenie. Twój sprzęt choćby najlepszy mnie naprawdę mało interesuje. Chodzi o efekty jego użycia. Rzuciłeś się na ten biedny aparat bo ktoś nie potrafił nim zrobić zdjęcia, tylko zrobił kompletnie nieudolny HDR na totalnie wykastrowanych ustawieniach puszki.
Trzeba jeszcze spojrzeć na co się patrzy i przeczytać procedurę testową, bo zaatakowałeś bez sensu Pentaxa a opr to się optycznym należy.
marheva - Szkoda może, a może nie że się nie spotkamy - "zaatakowałeś bez sensu Pentaxa" to wyjaśnia całą sprawę. Stąd chyba też mi już nie zależy na bliższej znajomości. Ostatnie wyrazy (o opr) świadczą, że jednak rozumiesz kto jest winien całej sprawie, ale jak to się mówi "cygan winien a kowala powiesili". Jeśli wolisz piwo to Ci stawiam symbolicznie i znikam, nic tu po mnie.
Nie bynajmniej nie mam żadnego aparatu pentaxa jeśli o to chodzi :) I nie mam zamaru mieć bo za dużo by mnie to kosztowało a mam lepsze wydatki :) Tylko żal mi pentaxa. To co oferuje w puszkach zmiata konkurencję, a i tak nawet pod testem który mówi dokładnie to samo dostaje ciągłe baty w imię " cygan winien kowala powiesili".
Tobie również piwo symboliczne i życzę miłego dnia :)
Jak mawiał pewien mąż stanu ..są kłamstwa małe duże i statystyka ..
mnie sie wydaje że w sztuce jest podobnie bo są błedy małe ,duze ..i maniera artystyczna
ten a aparat poprawiono w stosunku do k 30 jesli chodzi o poziom MTF po przymnnięciu przesłony , jest on chyba teraz zblizony do nikona 7000
i lekko poprawiono AF ...czy mozna to było zrobić softem ? nie znam odpowiedzi
jesli ktos chce mieć jeszcze ostrzej to powinien wybrać k 5 II s ..ewentualnie inny system ale ten pierwszy wybór chyba sensowniejszy dla osob ktore lubią przymykać obiektywy ..
troszkę tez nie rozumiem tej wyższosći jakiegos obiektywu kitowego ...nad innym skoro MTF jest powiedzmy taki sam ...
"powiedzmy taki sam" e tam. Każdy kit jest kitowy w każdym systemie i w sumie można by na tym poprzestać.
Chcesz jakości optycznej to musisz niestety zapłacić trochę więcej niż 250 zł za obiektyw, niezależnie od systemu. Bo naprawdę ciężko znaleźć gorszy słoik niż kit, w jakimkolwiek systemie.
i wybór szklarni pod to cudo szczegolnie niesystemmowej mozna policzyc na dloni drwala po wypadku z piłą łańcuchowa....
dlatego tez to zadanie zostawiamy ....dla lepszych matematyków o d nas pentalibów ...prosimy tez to wiecej tego rodzaju odkrywczych wpisów
dla mnie wybór szklarni musi byc na poziomie pojemnosci plecaka fotograficznego + jakis obiektyw do portetów ktory lezy w szafie ;
nie bede podawał nazw sklepu dosc ze popularny w necie ...
obiektywów z bagnetem C - 144 n- 138 Pentax -77 Sony -56 ..wliczając samyangi tamrony i sigmy ..tragedii nie ma ...piszcie cos do rzeczy ok ..? bo krew człeka zalewa jesli dyskusja jest na poziomie szkoły podstawowej
Tragedii nie ma tym bardziej jak uwzględni się fakt, że spora część obiektywów Canona to typowe szkło pod FF, czyli format matrycy którego Pentax nie ma, więc po kij ma to sprzedawać ?
Warto także uwzględnić, że Canon sporo szkieł ma dublowanych przez obecność/brak stabilizacji (za którą by the way trzeba totalnie zdziersko płacić 2x),a czasem także brak/obecność USM. 70-200 4 wersje, 70-300 chyba ze 3, 400mm też 3, itd. itd.
Po co takie dublowanie pentaxowi skoro stabilizator umieścił poza obiektywem ? .
Do tego Canon ma sporą gamę szkieł serii ultra profii, na którą nawet nasi profesjonaliści nie mówiąc o amatorach nie są sobie w stanie pozwolić. Ale pojechać do centrali i wytrzeć czoło o szybę można.
Na tym głównie polega nieziemsko wielki wybór szkieł pod Canona...
marheva
gdyby nawet był FF to wybór szkieł byłby mniejszy ,czyli bardzo podstawowy zakres , " wrogiem " Pentaxa jest sam Pentax ktory wyprodukował miliony dobrych szkieł manualnych ( oczywiscie zaliczył kilka wpadek ) ale to były przecież czasy gdzie nie projektowało sie komputerowo
wiec chyba producent jest swiadomy ze musi zarabiac na korpusach ;
No i jeszcze jest na tyle głupi, że nie zmeinił od tamtego czasu ze 3 razy bagnetu i jeszcze nowym puszkom daje pełne wsparcie tych analogów.
Co dla użytkownika może i dobre, ale dla firmy- no ja nie wiem gdzie oni mają marketingowców :P
no tak ..problem jednak nie w wojnie systemowej ,bo nie ważne czy Lepszy Pentax czy Canon bo okazuje się ze to wojna ideologiczna producentów optyki zależnych i niezależnych ..bo jak sie okazuje producentów optyki jest wiećej niż producentów korpusów ...
dalekowzroczność Pentaxa zatem polega chyba na dostrzeganiu tego faktu
demokratyzacja optyczna postepuje ...
No też fakt... sigma jak widać totalnie zmieniła image i nie planuje już robić tanich kundli dla tych co nie stać na systemowe, tamron też idzie ostro do przodu, fajne propozycje samyanga co prawda manuale ale optycznie i cenowo wypadają bardzo dobrze. JEst w czym wybierać, do każdego systemu szkła jest tyle że kilka porządnych samochodów za to kupić można. I jeszcze jeden do wożenia takiej szklarni trzeba by mieć...
Dziś raczej nie bałbym się o braki w szkle do jakiegokolwiek systemu- zdecydowanie bardziej o zasób portfela :)
Jednego mi w testach aparatów Pentax (wszystkich) brakuje - a jest to dość istotne - mianowicie brak opisu działania współpracy bezprzewodowej lamp błyskowych jaką mają przynajmniej od czasów Pentaxa K-x lustrzanki entry-lewel marki Pentax . Za to gdy to samo pojawiło się w 700D natychmiast dość dobrze opisano. Żal tylko że dystrybutor tak słabo się stara o obecność na rynku . Może niedługo się to zmieni...
Ach i jeszcze jedno - dla kolegów narzekających na odgrzewany kotlet - teraz mówi się odgrzewany canon... ;-)
Nie chcę się mądrzyć , ale wydaje mi się Szanowna redakcjo , iż w tym modelu obudowa nie jest jednak magnezowa . Pozdrawiam
marheva | 2013-07-31 20:49:05
Senor- trolujesz a nie wyrażasz się krytycznie..................
Rzeczywiście genialną alternatywą jest kit w bezlusterkowym szajsungu albo w nexie.
Tylko że do tego bezlusterkowcka nie dokupisz nic innego poza tym kitem lub długim kitem. No może jeszcze ze 2 stałki sie gdzieś znajdą.
----------------------------------------------------------------
Dwie stałki? Hmm ....
NX16/2,4, NX20/F2,8; NX30/F2; NX45/F1,8; NX60/F2,8 macro; NX85/F1,4
do tego rybie oko i kilka zoomów kitowy 20-50 lub 18-55 OIS; szeroki 12-24 i 18-200 OIS Movie do filmowania a jeszcze Samyang z bagnetem NX ma kilka stałek z MF.
Pomijam możliwość podpięcia wszystkiego z bagnetu K lub Canikona czy Minolty.
Masz kasę na te " 2 stałki"???
Kto tu trolluje?
A ja trochę z innej beczki. Myślę, że Pentax ma pewną istotną przewagę nad swoimi odpowiednikami z katalogu canona czy nikona tj. gwarancja!!! Pentax na swoje produkty oferuje gwarancję 3 - letnią podczas gdy canon i nikon tylko 12 m-cy. To zaleta o wiele istotniejsza niż lekka przewaga jakości zdjęc czy wygody wciskania guzików :).
Brak zdjęcia scenki jest niekonsekwencją.
To pierwsza moja lustrzanka cyfrowa ... po analogu Eos Canona. Bardzo długo wahałem się i zastanawiałem zostać w Canonie czy zmieniać wszystko. Ostatecznie wygrała opcja na zupełny refresh. Pentax owi przyglądałem się od pewnego czasu i wybrałem K50, który póki co spisuje się wyśmienicie. Wg mnie najsłabszym elementem jest kitowy obiektyw 18-55. Teraz czas na kompletowanie szklarni która wykorzysta potencjał aparatu... przepraszam chciałem powiedzieć czas na zdjęcia.
Kupiłem dzisiaj K-50 i przy przechylaniu body prawo/lewo/przód/tył itp coś w nim lata, jakby cały środek aparatu. Czy to jest normalne zjawisko?
Miałem K-50. Użytkowałem intensywnie z różnymi obiektywami. W środku nic nie latało, nie grzechotało ani nie drgało. Pytanie w body czy w obiektywie?
Na 100% w body, przy ściągniętym obiektywie też lata. Przy przechylaniu czuć lekkie tąpnięcie, jakby coś pomiędzy matrycą a lcd
Poszukaj na forum Pentaxa
-to jest prawdopodobnie 'paluszek filipinki".
Z tego co doczytałem to "paluszek" jest mały, jego też słyszę - to jest delikatne stuknięcie, choćby kulka w czymś latała. W moim przypadku lata coś zdecydowanie cięższego, przy obracaniu aparatu czuć na obudowie delikatne tąpnięcia. To coś łatwiej się przemieszcza gdy aparat jest obiektywem w dół i przechylamy go prawo/lewo. Gdy jest w "normalnej" pozycji, potrzebny jest większy wychył.
@kerimek
w jakim trybie?
-LV (podgląd na żywo)
-czy z wciśniętym do połowy spustem?
Z wciśniętym do połowy spustem trochę to słychać, z LV mniej, w czasie kręcenia filmu wcale. Za to dobrze to słychać przy wyłączonym aparacie. Czyżby to jednak była stabilizacja matrycy? Nie miałem nigdy kontaktu z lustrzanką ze stabilizacją matrycy, nowy zakup, więc mały stres
Pewnie stabilizacja.
Możesz zobaczyć co będzie jak ją wyłączysz/włączysz.
link str. 128
Włączenie/wyłączenie nic nie zmienia. Przy wyłączonym aparacie oraz przy włączonym (wyłączone LV, tryb zdjęcia) stuki są słyszalne. Jeśli aparat ma włączone LV lub filmowanie, stuki znikaja
To stabilizacja.
OK, dziękuję wszystkim za pomoc i spokojniejszy sen ;)
PS: aktualizacja oprogramowania z 1.00 do 1.02 nie zlikwiduje języka polskiego?
Nie zlikwiduje.
nie wiem.
na polskiej stronie jej nie ma. jest 1.01.
ale nie powinna.
hejka,
mam pytanie co do jakości montażu korpusu.
Przesiadłem się parę dni temu na k-50 z serii Alpha od Sony i jedno co mi się rzuciło w oczy przy pentaxie to to, że w momencie potrząsania korpusem góra/dol i przód/tył środek jest jakby trochę luźny, słychać, że zawartość się przesuwa wraz z potrząsaniem. Pytanie czy też tak macie w swoich, czy to normalne w tym modelu?
W soniaczu żadnych odgłosów nie bylo i wszystko w środku bylo nieruchome.
Poczytaj forum Pentaxa, to są chyba jedno z najbardziej popularnych pytań. Widać że zupełnie nie chce Ci się szukać...