Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Fujifilm Fujinon XF 18-55 mm f/2.8-4 OIS - test obiektywu

4 września 2013

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Fujinon 18–55 mm nie koryguje komy idealnie, ale trudno napisać, że wada ta jest jakimś szczególnym problemem. Zdecydowanie bliżej nam tutaj pochwał niż ganienia, dlatego wynik testowanego obiektywu w tej kategorii oceniamy pozytywnie.

Fujifilm Fujinon XF 18-55 mm f/2.8-4 OIS - Koma, astygmatyzm i bokeh


W przypadku astygmatyzmu mamy podobne odczucia do przy komie. Średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50 wynosi 5.2%, co jest wynikiem dobrym, któremu niewiele zabrakło do poziomu idealnego.

----- R E K L A M A -----

Jeśli chodzi o wygląd rozogniskowanych krążków świetlnych, nie mamy do nich poważnych zastrzeżeń. Z drobniejszych wpadek widać jaśniejszą obwódkę na brzegu oraz mocno przycięty krążek, który uzyskaliśmy w rogu kadru dla maksymalnego otworu względnego. Od razu wskazuje to na spore winietowanie wynikające z czynników mechanicznych. Na szczęście po przymknięciu przysłony do f/5.6 wygląd krążków na brzegu kadru i w centrum jest już bardzo podobny.

Fujifilm Fujinon XF 18-55 mm f/2.8-4 OIS - Koma, astygmatyzm i bokeh