Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF) - test obiektywu
6. Dystorsja
Z oczywistych względów większy poziom dystorsji odnotujemy na pełnej klatce. Na szczęście szanse na jej dojrzenie będziemy mieli tylko na ogniskowej 17 mm, gdzie będziemy musieli borykać się z „beczką” o wartości −3.64%. Nie jest to poziom wyjątkowo duży, bo wiele obiektywów zmiennogniskowych w okolicach ogniskowej 17–18 mm potrafi pokazywać dystorsję sięgającą nawet −5%, ale na pewno da się ją zauważyć na zdjęciach. Problem jednak szybko maleje wraz ze zwiększaniem ogniskowej. Na 24 mm zniekształcenia beczkowe zmniejszają się do wartości −0.70%, następnie zmieniają znak, by na ogniskowej 35 mm pokazać minimalną „poduszkę” o znikomej wartości 0.26%.
Nikon D7000, 17 mm | |||
Nikon D7000, 24 mm | |||
Nikon D7000, 35 mm | |||
Nikon D3x, 17 mm | |||
Nikon D3x, 24 mm | |||
Nikon D3x, 35 mm | |||