Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tokina AT-X PRO FX SD 70-200 f/4 VCM-S - test obiektywu

8 września 2014

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Trudno mieć jakiekolwiek zastrzeżenia do sposobu, w jaki Tokina 70–200 mm koryguje komę. W rogu matrycy APS-C/DX wada ta jest zupełnie niezauważalna, a w rogu pełnej klatki minimalna. Duże brawa, tym bardziej, że mamy tutaj osiągi odrobinę lepsze od konkurencyjnego Nikkora.

Tokina AT-X PRO FX SD 70-200 f/4 VCM-S - Koma, astygmatyzm i bokeh


Trochę gorzej jest w przypadku astygmatyzmu. Wada ta daje się trochę we znaki i to na wszystkich ogniskowych. Wciąż jednak możemy mówić o średnim poziomie tej wady, bo średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50 wyniosła 11%.

----- R E K L A M A -----

Pochwalić należy wygląd rozogniskowanych punktów świetlnych. Światło w krążkach rozkłada się równomiernie, nie widać żadnych wyraźnych ekstremów lokalnych, a obwódka na samym brzegu jest ledwo zaakcentowana.

Tokina AT-X PRO FX SD 70-200 f/4 VCM-S - Koma, astygmatyzm i bokeh