Tokina AT-X PRO FX SD 70-200 f/4 VCM-S - test obiektywu
9. Odblaski
Nie będę Was trzymał w niepewności. Tu ujęcie wykonane pod ostre światło przy pomocy testowanej Tokiny połączonej z Nikonem D7000. Słońce wbrew pozorom nie znajduje się w centrum kadru, a parametry ekspozycji nie zostały dobrane tak, żeby z premedytacją wszystko prześwietlić. Wręcz przeciwnie. Słońce znajduje się trochę poza lewym-górnym rogiem kadru.
Minimalne przesunięcie kadru powoduje, że zdjęcie wygląda tak.
Już ten jeden przykład pokazuje, jak słabo Tokina pracuje pod światło. Gdy Słońce znajduje się w kadrze, bez najmniejszych problemów łapiemy kolorowe odblaski, różnych kształtów i o różnej intensywności. Co ciekawe, sytuacja pogarsza się, gdy ostre źródło znajduje się trochę poza kadrem. Wtedy na zdjęciach pokazują się potężne zaświetlone obszary lub siatka radialnie rozchodzących się promieni. I jeden i drugi efekt całkowicie psuje ujęcie. Aż przykro na to patrzeć, tym bardziej, że Tokina mając mniej elementów optycznych od Canona i Nikona miała w tej kategorii najprostsze zadanie…