Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
W przypadku producentów, którzy debiutują na rynku zawsze staramy się sprawdzić transmisję ich instrumentów. To mówi sporo o jakości powłok i technologii, jaką zdecydowano się zastosować. Rzućmy więc okiem na wykres transmisji Creatora 2/35.
Miłą informacją jest prawie idealnie płaska krzywa w zakresie 460–630 nm. To gwarantuje bardzo dobre odwzorowanie kolorów. Maksymalnie transmisja sięga prawie 90%, co wydaje się wynikiem przyzwoitym, ale żeby ocenić jakość powłok trzeba powiedzieć coś o stratach na jednej granicy powietrze-szkło. Obiektyw składa się z 7 soczewek ustawionych w 5 grupach, a więc mamy do czynienia z dziesięcioma granicami powietrze szkło. To oznacza, że na jednej granicy straty sięgają około 1.1%. To wynik lepszy niż w przypadku zastosowania najtańszych powłok z fluorku magnezu (straty na poziomie 1.5%), ale daleki od osiągów najlepszych producentów, którzy konstruują warstwy antyodbiciowe ze stratami na poziomie 0.2–0.3% na jednej granicy.
----- R E K L A M A -----
Oszczędności na powłokach i pewne niedociągnięcia w budowie wewnętrznej od razu mszczą się przy pracy pod ostre światło, która jest po prostu bardzo słaba. Proszę zwrócić szczególną uwagę na całą serię poniższych zdjęć wykonanych Nikonem D7000, które pokazują, jak zmieniają się odblaski wraz z oddalaniem się słońca od rogu kadru. Co ciekawe, artefakty wcale nie są największe gdy ostre źródło światła jest w kadrze lecz wtedy, gdy znajduje się sporo poza nim. O odblaski jest więc łatwo i jak się one pojawiają, w niektórych sytuacjach potrafią całkowicie zepsuć ujęcie.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.