Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Szkoda, że nie wzięliście przy okazji KM 18-70 do bezpośredniego porównania. Ucięlibyście wszelkie domysły i spekulacje, czy są to dokładnie te same obiektywy, czy jednak Sony jest nieco przeprojektowany... Poza tym, jak zwykle: zwięźle i rzeczowo - "piątka"
Porównując dane techniczne KM DT 18-70 można wysnuć wniosek, że są to te same obiektywy. Nawet wymiary pasują co do milimetra, a masy co do grama. Poza tym co Sony mogło przeprojektować w optyce, jak nie ma o tym zielonego pojęcia :-))
W każdym razie obiektyw ten wypadł bardzo słabo. Weźmy jednak pod uwagę, że KM była dedykowana do Dynaxa 5D, czyli do 6 Mpixeli. A "soniaczek" ma ich troszkę więcej.
Moim zdaniem Sony dał plamę :-)) To tak, jakby Nikon oferował do D2X szkło AF-S 18-55 mm f/3.5-5.6G DX :-))
Test ok, wyniki takie jakich się spodziewałem - niestety. Biorąc pod uwagę dane technicznie to Sony palcem nie kiwneło zeby cokolwiek zmienić w szkle dedykowanym do 10Mpix, wg mnie to ogromna wtopa świadcząca o fatalnym podejściu do tematu. Ale oczywiście jestem jak zwykle marudny i za chwilę usłyszę głosy swiętego oburzenia ze strony zwolenników Sonolty, cóż. Sony to nie KM i trzeba o tym pamiętać.
Ha,ha. No i bardzo dobrze!!! A ile szumu było w prasie foto przed premierą Alfy. A tu się okazuje, że mamy bardzo przeciętny (szumiący) aparat z nibyobiektywem. Irytują mnie na tym tle narzekania na Samsunga, że sklonował technologię sprzed 2 lat (Zob. "Fotografia & Aparaty Cyfrowe" nr 3/2006). No i dobrze zrobił, że nie poszedł w pompowanie matrycy, dzięki czemu GX 1S bez problemu wytrzymał konkurencję z Nikosiem D 70 (zob. lipcowy "Fotokurier" - test porównawczy), bijąc go na głowę w kategorii wizjera i kompatybilności systemowej (do dyspozycji cała stajnia Pentaxa, a z przejściówką wszystkie M42, z którymi działają wszystkie funkcje z wyjątkiem, co oczywiste przy szkle manual, AF - ale potwierdza ostrość - i pomiaru matrycowego, czyli funkcji dla laika). Następną lustrzankę Samsung wypuści na pewno dużo lepszą, wszystko wskazuje na to, że będzie to klon K100D, a w przyszłości może nawet K 10D. I to będzie coś!!! Niech żyje Pentax i jego system. No i jeszcze CMOS Canona.
ciekaw jestem czy udałoby się zrobić test obiektywu z zaawansowanego kompaktu DSC-R1. jest to ZAISS 14.3-71.5 2.8/4.8. testy tego aparatu wypadają świetnie i jeśli nie chcemy(możemy)wymieniać optyki, to taki kitowy zestaw bije na głowę konkurencję-zakres ogniskowych dla 35mm to 24-120 ! pewnie jakoś da się go ''wykręcić'' Z ciekawością czekam tego testu.
Zgadzam sie. Sony R-1 ma bardzo podobna matryce co N200 i Alfa wiec napewno daloby sie zrobic test i potwierdzic lub zapeczyc to co pisza na innych forach tzn ze obiektyw jest super i jest warty wiecej niz cena calego apartu.
Witam, coś mi się wydaje, że Sony opóżnia wprowadzenie Zeissa 16-80 ponieważ chce wyprzedać więcej Sony R1. Wydaje mi się, że to technicznie ten sam obiektyw.
A ja bardzo chetnie poczekam na testy obiektywow Sony 24-105mm F3.5-4.5, 50mm F1.4, 75-300mm F4.5-5.6. A moze warto przy okazji przetestowac "oryginaly" Minolty? Konkretnie mam na mysli projektowane pod pelna klatke obiektywy typu D (wspolpracujace z pomiarem blysku ADI): M AF 17-35/2.8-4 (D), M AF 24-105/3.5-4.5 (D) oraz M AF APO 100-300/4.5-5.6 (D)? Jak dla mnie to komplet "rzeznika" za przyzwoicie male pieniadze (odpowiednio: 1000zl/1200zl/2100zl). Bardzo ciekawym obiektywem moze byc tez stara Minoltowa AF 28-75/2.8 (D) lub AF 28-70/2.8 G, zwlaszcza, ze ta pierwsza kosztuje tylko 1300zl! A jak na tym tle wypada M AF 28-105/3.5-4.5? Kosztuje smiesznie tanio (ok 400zl na allegro) a w polaczeniu z 17-35mm moze byc calkiem ciekawym zestawem "do wszytkiego". Pozdrawiam.
niestety, kupiłam to zachwalane cudo i pozałowałam na lepsze szkło... o ile aparat nie ejst taki zły, to szkło to tragedia! gdybym tylko znała wyniki tego testu wczesniej...
2006-11-17 09:09:02 Andrzej M napisał: "Witam, coś mi się wydaje, że Sony opóżnia wprowadzenie Zeissa 16-80 ponieważ chce wyprzedać więcej Sony R1. Wydaje mi się, że to technicznie ten sam obiektyw."
Toś chłopie wpadł na spisek dziejowy :) Przyjżyj się dokładnie układowi optycznemu i choćby ogniskowym (Zeiss w R1 - 14,3 - 71,5mm Zeiss do alfy 16-80) ... Nie jest mozliwe wyprodukowanie do lustrzanki (ze względu na lustro) obiektywu z R1.
Proszę o głos w sprawie i podpowiedzi. Tyle słyszałem tu złego o tym kitowym obiektywie , że postanowilem poszukać lepszego - ale nie drogiego. Wybór padł na sigme 17-70 DC Macro. Szybkie zdjęcia porównawcze i co mi wyszło? Ku mojemu zdziwieniu sony wcale nie wypadl gorzej, co ciekwawsze przy ogniskowej 70 - wypadł znacznie lepiej - dokładniej rysując szczegóły. Nieco gorzej mu poszlo z sigmą w ogniskowej 18. To nie bylo profesjonalne badanie tylko dwa zdjecie w odstepie minuty wycelowane w to samo miejsce. Wszystkie ustawienie na auto ... w opisie różnice w czasach i przesłonie wynosza: 9 i 10 czas 1/100 i 1/125 natomiast znaczne róznice w ostrosci . Prosze o opinie. Wiem, że to nie profesjonalne badanie ale w zdjeciu nie widze niczego co spowodowaloby że dobrze wydalem pieniadze na obiektyw. Jak mam go sprawdzic inaczej ? A moze to kwestia egzemplarza ...a może zmiennych o które nie zadbalem przy badaniu ? Prosze o radę
Miałem w rękach cztery kity z Sony i KM i były dość duże rozstrzały w jakości; skrajnie zły mydlił jak cholera, za to jeden już z Sony był zaskakująco ostry- jak trafiłeś na dobry egzemplarz to kit niekoniecznie będzie na straconej pozycji w stosunku do tej Sigmy.
Chyba znów trafił się nienajlepszy egzemplarz do testów - mój kit z a100 na identycznej tablicy testowej nie daje zauważalnych aberracji chromatycznych w centrum pola, nie wykazuje też luzu na tubusie. Ale już taki sam z a200 luziki lekkie ma i wydaje się mniej ostry. Aberracja oczywiście pojawia się na brzegu, szczególnie na szerokim kącie.
Generalnie nie jest źle. W porówaniu z kitem Canona z tej samej epoki to niebo a ziemia w kategorii jakości wykonania - niby sam plastik, a jednak solidny, dobre wrazenie poprawia pewny, szeroki pierścień zoomu.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Szkoda, że nie wzięliście przy okazji KM 18-70 do bezpośredniego porównania. Ucięlibyście wszelkie domysły i spekulacje, czy są to dokładnie te same obiektywy, czy jednak Sony jest nieco przeprojektowany...
Poza tym, jak zwykle: zwięźle i rzeczowo - "piątka"
bardzo fajny kejny test, ale zgadzam sie z xylus...
teraz tylko czekam na test 18-135 nikona....
pozdr
Porównując dane techniczne KM DT 18-70 można wysnuć wniosek, że są to te same obiektywy. Nawet wymiary pasują co do milimetra, a masy co do grama. Poza tym co Sony mogło przeprojektować w optyce, jak nie ma o tym zielonego pojęcia :-))
W każdym razie obiektyw ten wypadł bardzo słabo. Weźmy jednak pod uwagę, że KM była dedykowana do Dynaxa 5D, czyli do 6 Mpixeli. A "soniaczek" ma ich troszkę więcej.
Moim zdaniem Sony dał plamę :-)) To tak, jakby Nikon oferował do D2X szkło AF-S 18-55 mm f/3.5-5.6G DX :-))
na ten test pewnie wiele osób czekało (my też). wydaje się być dobrym wyborem kupno np. Sigmy 17-70 do tego aparatu :)
my czekamy na test 16-80 3,4-4,5 Zeiss'a
Test ok, wyniki takie jakich się spodziewałem - niestety. Biorąc pod uwagę dane technicznie to Sony palcem nie kiwneło zeby cokolwiek zmienić w szkle dedykowanym do 10Mpix, wg mnie to ogromna wtopa świadcząca o fatalnym podejściu do tematu. Ale oczywiście jestem jak zwykle marudny i za chwilę usłyszę głosy swiętego oburzenia ze strony zwolenników Sonolty, cóż. Sony to nie KM i trzeba o tym pamiętać.
Ha,ha. No i bardzo dobrze!!! A ile szumu było w prasie foto przed premierą Alfy. A tu się okazuje, że mamy bardzo przeciętny (szumiący) aparat z nibyobiektywem. Irytują mnie na tym tle narzekania na Samsunga, że sklonował technologię sprzed 2 lat (Zob. "Fotografia & Aparaty Cyfrowe" nr 3/2006). No i dobrze zrobił, że nie poszedł w pompowanie matrycy, dzięki czemu GX 1S bez problemu wytrzymał konkurencję z Nikosiem D 70 (zob. lipcowy "Fotokurier" - test porównawczy), bijąc go na głowę w kategorii wizjera i kompatybilności systemowej (do dyspozycji cała stajnia Pentaxa, a z przejściówką wszystkie M42, z którymi działają wszystkie funkcje z wyjątkiem, co oczywiste przy szkle manual, AF - ale potwierdza ostrość - i pomiaru matrycowego, czyli funkcji dla laika). Następną lustrzankę Samsung wypuści na pewno dużo lepszą, wszystko wskazuje na to, że będzie to klon K100D, a w przyszłości może nawet K 10D. I to będzie coś!!!
Niech żyje Pentax i jego system. No i jeszcze CMOS Canona.
ciekaw jestem czy udałoby się zrobić test obiektywu z zaawansowanego kompaktu DSC-R1. jest to ZAISS 14.3-71.5 2.8/4.8. testy tego aparatu wypadają świetnie i jeśli nie chcemy(możemy)wymieniać optyki, to taki kitowy zestaw bije na głowę konkurencję-zakres ogniskowych dla 35mm to 24-120 !
pewnie jakoś da się go ''wykręcić''
Z ciekawością czekam tego testu.
Zgadzam sie. Sony R-1 ma bardzo podobna matryce co N200 i Alfa wiec napewno daloby sie zrobic test i potwierdzic lub zapeczyc to co pisza na innych forach tzn ze obiektyw jest super i jest warty wiecej niz cena calego apartu.
Witam,
coś mi się wydaje, że Sony opóżnia wprowadzenie Zeissa 16-80 ponieważ chce wyprzedać więcej Sony R1. Wydaje mi się, że to technicznie ten sam obiektyw.
A ja bardzo chetnie poczekam na testy obiektywow Sony 24-105mm F3.5-4.5, 50mm F1.4, 75-300mm F4.5-5.6. A moze warto przy okazji przetestowac "oryginaly" Minolty? Konkretnie mam na mysli projektowane pod pelna klatke obiektywy typu D (wspolpracujace z pomiarem blysku ADI): M AF 17-35/2.8-4 (D), M AF 24-105/3.5-4.5 (D) oraz M AF APO 100-300/4.5-5.6 (D)? Jak dla mnie to komplet "rzeznika" za przyzwoicie male pieniadze (odpowiednio: 1000zl/1200zl/2100zl). Bardzo ciekawym obiektywem moze byc tez stara Minoltowa AF 28-75/2.8 (D) lub AF 28-70/2.8 G, zwlaszcza, ze ta pierwsza kosztuje tylko 1300zl! A jak na tym tle wypada M AF 28-105/3.5-4.5? Kosztuje smiesznie tanio (ok 400zl na allegro) a w polaczeniu z 17-35mm moze byc calkiem ciekawym zestawem "do wszytkiego". Pozdrawiam.
witam ,wszedł do sprzedaży nowy obiektyw sony 18-200 w zestawie może mały teścik ?
Witam, Nie mam Sony 18-70 ani Sigmy 17-70. Jedynie porównując wasze rzetelne testy obu obiektywów, moim zdaniem Sigma nie wypada lepiej.
niestety, kupiłam to zachwalane cudo i pozałowałam na lepsze szkło... o ile aparat nie ejst taki zły, to szkło to tragedia! gdybym tylko znała wyniki tego testu wczesniej...
2006-11-17 09:09:02 Andrzej M napisał:
"Witam, coś mi się wydaje, że Sony opóżnia wprowadzenie Zeissa 16-80 ponieważ chce wyprzedać więcej Sony R1. Wydaje mi się, że to technicznie ten sam obiektyw."
Toś chłopie wpadł na spisek dziejowy :)
Przyjżyj się dokładnie układowi optycznemu i choćby ogniskowym (Zeiss w R1 - 14,3 - 71,5mm Zeiss do alfy 16-80) ... Nie jest mozliwe wyprodukowanie do lustrzanki (ze względu na lustro) obiektywu z R1.
aha... redakcja mogłaby jednak prostować co większe bzdury czytelników :) Zwłaszcza że często w dziale opinie czytelników jest bardzo aktywna.
Proszę o głos w sprawie i podpowiedzi. Tyle słyszałem tu złego o tym kitowym obiektywie , że postanowilem poszukać lepszego - ale nie drogiego. Wybór padł na sigme 17-70 DC Macro. Szybkie zdjęcia porównawcze i co mi wyszło? Ku mojemu zdziwieniu sony wcale nie wypadl gorzej, co ciekwawsze przy ogniskowej 70 - wypadł znacznie lepiej - dokładniej rysując szczegóły. Nieco gorzej mu poszlo z sigmą w ogniskowej 18. To nie bylo profesjonalne badanie tylko dwa zdjecie w odstepie minuty wycelowane w to samo miejsce. Wszystkie ustawienie na auto ... w opisie różnice w czasach i przesłonie wynosza: 9 i 10 czas 1/100 i 1/125 natomiast znaczne róznice w ostrosci . Prosze o opinie. Wiem, że to nie profesjonalne badanie ale w zdjeciu nie widze niczego co spowodowaloby że dobrze wydalem pieniadze na obiektyw. Jak mam go sprawdzic inaczej ? A moze to kwestia egzemplarza ...a może zmiennych o które nie zadbalem przy badaniu ? Prosze o radę
Potwierdzam glos Darka z tą róznicą , że mam sony i mam sigmę
Miałem w rękach cztery kity z Sony i KM i były dość duże rozstrzały w jakości; skrajnie zły mydlił jak cholera, za to jeden już z Sony był zaskakująco ostry- jak trafiłeś na dobry egzemplarz to kit niekoniecznie będzie na straconej pozycji w stosunku do tej Sigmy.
Chyba znów trafił się nienajlepszy egzemplarz do testów - mój kit z a100 na identycznej tablicy testowej nie daje zauważalnych aberracji chromatycznych w centrum pola, nie wykazuje też luzu na tubusie. Ale już taki sam z a200 luziki lekkie ma i wydaje się mniej ostry. Aberracja oczywiście pojawia się na brzegu, szczególnie na szerokim kącie.
Generalnie nie jest źle. W porówaniu z kitem Canona z tej samej epoki to niebo a ziemia w kategorii jakości wykonania - niby sam plastik, a jednak solidny, dobre wrazenie poprawia pewny, szeroki pierścień zoomu.