Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Obiektyw zmiennoogniskowy o zoomie 3.9x, posiadający przy tym dość
szeroki kąt widzenia, zawsze pokazuje mniejsze lub większe
zniekształcenia geometryczne brzegów obrazu. Cała sztuka polega na takim
jego zaprojektowaniu, aby były one jak najmniejsze. Firmie Sony udało
się to dość przyzwoicie. Dla 18 mm mamy dużą dystorsję beczkową, której
poziom zmierzyliśmy na -4.1%, co jest wartością nawet nieznacznie niższą
niż u Nikkora 18-70 mm i Canona 18-55 mm. W tej kategorii Nikon 18-55 mm
wypada lepiej, ale jemu łatwiej ze względu na mniejszy zakres
ogniskowych.
To co może się nie podobać, to fakt że dystorsja wraz ze wzrostem
ogniskowej spada wolniej niż u konkurencji. Dla 30 mm wynosi ona wciąż
-1.3%, by wyzerować się i przejść w poduszkową dopiero
dla 50 mm. Potem zaczyna ona bardzo powoli rosnąć by dla 70 mm osiągnąć
niezauważalny poziom 0.37%.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.