Tokina AT-X PRO FX SD 24-70 mm f/2.8 (IF) - test obiektywu
10. Autofokus
Jak jest z celnością? Aby to ocenić, aparat z obiektywem ustawiliśmy przed jedną z naszych tablic do testowania rozdzielczości i na parametrach 70 mm oraz f/2.8 wykonaliśmy kilkadziesiąt zdjęć, za każdym razem ostrość ustawiając od nowa. W sumie 76% zdjęć miało ustawioną ostrość w sposób bezbłędny, a kolejne 17% wyglądało akceptowalnie. Pozostało jednak 7% ujęć, na których autofokus spisał się słabo. Jak na obiektyw o reporterskich parametrach, nie jest to wynik, który może imponować.
W przypadku Canona 50D Tokina trafiała idealnie tam, gdzie trzeba, bez konieczności kalibracji. W przypadku EOS-a 5D Mark III zaobserwowaliśmy minimalną tendencję do ustawiania ostrości przed właściwym obiektem. Efekt ten był na tyle niewielki, że nawet bez kalibracji, w znacznej większości przypadków, obiektyw robił ostre ujęcia. Ustawienie mikrokalibracji AF na wartość 3–4 jednostek likwidowało jednak problem całkowicie.
Canon 50D, 70 mm, f/2.8 |
Canon 5D III, 70 mm, f/2.8 |