Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tokina AT-X PRO FX SD 24-70 mm f/2.8 (IF) - test obiektywu

7 kwietnia 2016

10. Autofokus

Podczas pracy mechanizmu ustawiającego ostrość z obiektywu dochodzi cichy, ale wciąż wyraźnie słyszalny warkot o dość wysokiej częstotliwości. Autofokus zdecydowanie nie jest szybki. Przebieg całego zakresu i ustawienie ostrości zajmuje zauważalnie ponad jedną sekundę. Biorąc pod uwagę fakt, że pełen przebieg skali odległości wymaga obrotu o kąt tylko około 50 stopni, rezultat Tokiny jest bardzo słaby. Obiektyw ma więc reporterskie parametry, natomiast zdecydowanie nie reporterski autofokus i to zarówno pod względem cichości pracy, jak i jej szybkości.

Jak jest z celnością? Aby to ocenić, aparat z obiektywem ustawiliśmy przed jedną z naszych tablic do testowania rozdzielczości i na parametrach 70 mm oraz f/2.8 wykonaliśmy kilkadziesiąt zdjęć, za każdym razem ostrość ustawiając od nowa. W sumie 76% zdjęć miało ustawioną ostrość w sposób bezbłędny, a kolejne 17% wyglądało akceptowalnie. Pozostało jednak 7% ujęć, na których autofokus spisał się słabo. Jak na obiektyw o reporterskich parametrach, nie jest to wynik, który może imponować.

W przypadku Canona 50D Tokina trafiała idealnie tam, gdzie trzeba, bez konieczności kalibracji. W przypadku EOS-a 5D Mark III zaobserwowaliśmy minimalną tendencję do ustawiania ostrości przed właściwym obiektem. Efekt ten był na tyle niewielki, że nawet bez kalibracji, w znacznej większości przypadków, obiektyw robił ostre ujęcia. Ustawienie mikrokalibracji AF na wartość 3–4 jednostek likwidowało jednak problem całkowicie.

----- R E K L A M A -----

Canon 50D, 70 mm, f/2.8
Tokina AT-X PRO FX SD 24-70 mm f/2.8 (IF) - Autofokus
Canon 5D III, 70 mm, f/2.8
Tokina AT-X PRO FX SD 24-70 mm f/2.8 (IF) - Autofokus