Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Aparat cyfrowy Panasonic Lumix S5IIX body Raty 30x0%

Cena: 10095 zł 9149 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Test obiektywu

Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 - test obiektywu

20 grudnia 2017

11. Podsumowanie


Zalety:
  • solidnie wyglądająca metalowa obudowa,
  • rewelacyjna jakość obrazu w centrum kadru, ale dopiero od przysłony f/2.8,
  • niewielka podłużna aberracja chromatyczna,
  • znikoma poprzeczna aberracja chromatyczna,
  • niewielki astygmatyzm,
  • bardzo ładny wygląd nieostrości.

Wady:
  • jakość obrazu w okolicach maksymalnego otworu względnego jest bardzo słaba,
  • duża aberracja sferyczna,
  • potężna koma,
  • słaba praca pod ostre światło,
  • bardzo duże winietowanie na pełnej klatce,
  • niewyczernione elementy wewnątrz konstrukcji obiektywu,
  • brak styków, a przez to ograniczona możliwość używania funkcji focus peaking.


Producenta Mitakona stać na zatrudnienie dobrych optyków, który są w stanie zaprojektować skomplikowane konstrukcje optyczne bogate w nietypowe rodzaje szkła. Dlaczego więc nie stać go na poprawne wyczernienie wnętrza obiektywu? Pozostawienie surowego i świecącego aluminium w tubusie od strony bagnetu to wpadka na poziomie elementarnym, która nie przydarza się po raz pierwszy, bo takie same zastrzeżenia mieliśmy do modelu Mitakon Speedmaster 35 mm f/0.95.

Nie wróżę sukcesów firmie, która odstawia taką fuszerkę w obiektywie, który kosztuje ponad 4000 zł. Nie mówiąc już o tym, że produkowanie obiektywu o świetle f/0.95 i o takich osiągach, jakie zaprezentował model w naszym teście, to mało sensowne prężenie muskułów. Chyba lepiej należało skupić się na instrumencie o świetle f/1.2–f/1.4, który będzie wykonany poprawnie i będzie dawał rozsądną jakość obrazu w okolicach maksymalnego otworu względnego.

----- R E K L A M A -----


Obiektyw do testów wypożyczył sklep:

Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 - Podsumowanie


W testach wykorzystujemy studyjne lampy błyskowe i światła stałego firmy Quadralite dostarczone przez sklep Foto-Tip.pl.
Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 - Podsumowanie Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 - Podsumowanie