Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Obiektyw Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4

Cena: 2749 zł

Sprawdź

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Test obiektywu

Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 - test obiektywu

20 grudnia 2017

8. Winietowanie

Najpierw sprawdzimy, jak winietowanie wygląda na mniejszej matrycy APS-C. Odpowiednie miniaturki znajdują się poniżej.

A7R II, APS-C, f/0.95 A7R II, APS-C, f/1.4
Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 - Winietowanie Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 - Winietowanie


W tym przypadku umiarkowane winietowanie da się zauważyć tylko na maksymalnym otworze względnym, gdzie sięga ono 26% (−0.86 EV). Zastosowanie przysłon f/1.4 i f/2.0 całkowicie likwiduje problem, bo opisywana wada spada tam do odpowiednio 9% (−0.28 EV) i 4% (−0.11 EV).

----- R E K L A M A -----

Po przejściu na większą matrycę pełnoklatkową problemów jest znacznie więcej i wyraźnie widać to na poniższych zdjęciach.

A7R II, FF, f/0.95 A7R II, FF, f/1.4
Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 - Winietowanie Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 - Winietowanie
A7R II, FF, f/2.0 A7R II, FF, f/2.8
Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 - Winietowanie Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 - Winietowanie


Na maksymalnym otworze względnym, w samych rogach kadru, straty światła wynoszą aż 64% (−2.98 EV). Niewiele lepiej jest na przysłonie f/1.4, gdzie winietowanie wynosi 48% (−1.91 EV). Winietowanie wciąż daje się zauważyć na f/2.0, gdzie odnotowany przez nas wynik to 28% (−0.95 EV). Problem marginalizuje się dopiero dla przysłon f/2.8 i f/4.0, gdzie wynosi odpowiednio 15% (−0.47 EV) i 11% (−0.33 EV). Dalsze przymykanie przysłony nie ma już mierzalnego wpływu na winietowanie.

Sony A7R II, JPEG, f/0.95
Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 - Winietowanie