Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Irix 11 mm f/4 Firefly - test obiektywu

12 lutego 2018

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

W rogu matrycy APS-C/DX koma nie daje się we znaki prawie wcale. Obraz diody ulega tam lekkiemu powiększeniu, ale nie jest to efekt, którym powinniśmy zaprzątać sobie głowę. W rogu pełnej klatki koma jest większa, ale jej poziom jest co najwyżej średni. Przy tym kącie widzenia to bardzo rozsądny wynik.

Centrum, f/4.0 Róg APS-C, f/4.0 Róg FF, f/4.0
Irix 11 mm f/4 Firefly - Koma, astygmatyzm i bokeh Irix 11 mm f/4 Firefly - Koma, astygmatyzm i bokeh Irix 11 mm f/4 Firefly - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/5.6 Róg APS-C, f/5.6 Róg FF, f/5.6
Irix 11 mm f/4 Firefly - Koma, astygmatyzm i bokeh Irix 11 mm f/4 Firefly - Koma, astygmatyzm i bokeh Irix 11 mm f/4 Firefly - Koma, astygmatyzm i bokeh


Astygmatyzm, rozumiany jako średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50, wyniósł tylko 3.9%. To mała wartość, świadcząca o bardzo dobrym stopniu korygowania tej wady.

----- R E K L A M A -----

Sprawdzanie wyglądu obrazów pozaogniskowych to, w przypadku tego obiektywu, trochę sztuka dla sztuki. Przy takich parametrach o wyraźne nieostrości na zdjęciach jest bardzo trudno nawet na maksymalnym otworze względnym. Rozogniskowane krążki światła nie wyglądają jednak idealnie – widać i jaśniejszą obwódkę i zauważalne niejednorodności wewnątrz krążków, które na dodatek przechodząc do brzegu kadru ulegają coraz większym zniekształceniom.

Centrum, f/4.0 Róg APS-C, f/4.0 Róg FF, f/4.0
Irix 11 mm f/4 Firefly - Koma, astygmatyzm i bokeh Irix 11 mm f/4 Firefly - Koma, astygmatyzm i bokeh Irix 11 mm f/4 Firefly - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/5.6 Róg APS-C, f/5.6 Róg FF, f/5.6
Irix 11 mm f/4 Firefly - Koma, astygmatyzm i bokeh Irix 11 mm f/4 Firefly - Koma, astygmatyzm i bokeh Irix 11 mm f/4 Firefly - Koma, astygmatyzm i bokeh