Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Test obiektywu

Sigma A 14-24 mm f/2.8 DG HSM - test obiektywu

7 kwietnia 2018

11. Podsumowanie

Czas na podsumowanie wyników testu. Spójrzmy na listę zalet i wad.

Zalety:

  • solidna obudowa,
  • świetna jakość obrazu w centrum kadru,
  • dobra jakość obrazu na brzegu matrycy APS-C,
  • rozsądna jakość obrazu na brzegu pełnej klatki,
  • brak problemów z podłużną aberracją chromatyczną,
  • niezauważalna poprzeczna aberracja chromatyczna,
  • brak problemów z dystorsją na mniejszym detektorze,
  • rozsądnie korygowana koma,
  • znikomy astygmatyzm,
  • małe winietowanie na matrycy APS-C/DX,
  • cichy i celny autofokus,
  • dobra praca pod ostre światło.

Wady:
  • ciut za duża aberracja sferyczna,
  • duże winietowanie na pełnej klatce.


Firma Sigma zdążyła przyzwyczaić nas do tego, że zakup obiektywów z linii Art to w zasadzie pewna inwestycja, która gwarantuje ponadprzeciętną optykę oraz jakość wykonania, a wszystko to w cenie często niższej niż u konkurentów. Tutaj miała jednak wyjątkowo trudne zadanie, z racji tego, że w tym samym segmencie znajduje się świetny Nikkor AF-S 14–24 mm f/2.8G ED oraz jeden z najlepszych obiektywów Tamrona na rynku, czyli model Tamron 15–30 mm f/2.8 Di VC USD. Co więcej, od premiery Tamrona minęło już kilka lat, przez co jego cena zdążyła się ustabilizować na rozsądnym poziomie 4000 zł. Sigma, wchodząc na rynek z ceną 5990 zł ma naprawdę trudne zadanie. Oferuje co prawda trochę większy kąt widzenia niż Tamron, ale ma krótszą maksymalną ogniskową i nie ma stabilizacji optycznej. Jest trochę lepsza optycznie, co szczególnie widać na brzegu matrycy w okolicach maksymalnego otworu względnego i po tym, jak korygowana jest poprzeczna aberracja chromatyczna, ale różnica jest na tyle nieduża, iż o wyborze może decydować tylko i wyłącznie cena. A ta faworyzuje wyraźnie Tamrona. I dopóki cena Sigmy nie ustabilizuje się na trochę niższym poziomie, to Tamron może notować wyższą sprzedaż.

----- R E K L A M A -----

Ten test można podsumować bardzo optymistycznie. Konkurencja na wysokim poziomie to bardzo dobra rzecz, na której zyskują klienci. Ufamy, że tak będzie właśnie w tym przypadku.


Obiektyw do testów wypożyczyła firma:

Sigma A 14-24 mm f/2.8 DG HSM - Podsumowanie


W testach wykorzystujemy studyjne lampy błyskowe i światła stałego firmy Quadralite dostarczone przez sklep Foto-Tip.pl.
Sigma A 14-24 mm f/2.8 DG HSM - Podsumowanie Sigma A 14-24 mm f/2.8 DG HSM - Podsumowanie