Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Mam pewną uwagę. Skoro dajecie punkty w kategorii rozdzielczość, to odejmujcie je za efekt moire'a. Inaczej wystarczy powycinać filtry i dostaje się najwięcej punktów za rozdzielczość, co ma się nijak do rzeczywistości, w której i tak często z takiej rozdzielczości nie skorzystamy, bo pojawi się właśnie mora.
@PDamian: bo Panasonic od dość dawna olewa polskiego klienta. W hipermarketach RTV/AGD znalezienie np telewizora tej marki graniczy z wygraną w lotto. No, może nie z trafieniem "szóstki", ale coś pomiędzy "4" a "5".
Gdyby Panas nie eksperymentował z umierającym powoli 4/3 przez tyle lat i od dawna robił FF, to miałby dużo silniejszą pozycję na rynku foto. A tak w FF jest systemem niszowym i pewnie jeszcze długo pozostanie, chyba że zacznie robić tanie FF dla amatorów to wtedy miałby szansę się przebić. Fotografowie, którzy kupują body z wymienną optyką, często zaczynają od taniego sprzętu, a później kupują coraz lepsze wersje w systemach w które już weszli. Zaczynanie od drogich body skazuje ten system na pozostanie w niszy, a na to pozwolić sobie może jedynie Leica i Zeiss. Nic dziwnego nie ma w tym, że sklepy nie chcą wystawiać niszowych aparatów, jak nie ma na nie nabywców. Tylko miejsce zajmują w magazynie.
Największym problemem Panasonica jest brak AF fazowego. To w sumie skreśla ten aparat w zastosowaniach innych niż spokojna fotografia statycznych lub powoli poruszających się obiektów.
mam wrażenie, że ludzie czytają coraz więcej takich link testów. Kiedyś pod testem takiego Panasonica by się łacza grzały do czeroności. Może to przez Covid, a może tego typu aparaty interesują już mało kogo.
Z moich testów wynika, że CDAF z S1/S1R radzi sobie w świetle dnia nadzwyczaj dobrze, dopiero przy świetle sztucznym zaczyna się zabawa z pompowaniem, tyle że to nie jest tylko ból systemu S Panasonica, ale też GFXa Fujifilm.
@HH napisał: „Największym problemem Panasonica jest brak AF fazowego. To w sumie skreśla ten aparat w zastosowaniach innych niż spokojna fotografia statycznych lub powoli poruszających się obiektów.”
Ja pierniczę. Serio ? Naprawdę ktoś jeszcze wypisuje tutaj takie głupoty ?
@Jarun Jeżeli tak nie jest, to skrobnij maila do Canona, Nikona, Sony, itp. i poinformuj ich, że fazowy AF nie jest potrzebny i kontrastowy załatwi sprawę w 100%. :)
Kilkadziesiąt lat robiłem zdjęcia w ogóle bez AF, tylko czego to niby ma dowodzić ?
PDAF działa szybciej i to jest słowo klucz, za to CDAF działa wolniej, ale dokładniej, dobrze jest więc móc wybrać pomiędzy tymi dwoma systemami ustawiania ostrości, zamiast być skazanym na tylko jeden.
@Jonny Leica również...., która wymyśliła AF i zbyła go, ponieważ, jak stwierdziła, AF nie jest niezbędny by zrobić zdjęcie. Ty również robiłeś zdjęcia bez AF, więc doskonale wiesz, że najszybszym i niezawodnym w każdym oświetleniu, jest .....manualny focus strefowy.
Ba, w manualnych czasach radzono sobie również ze sportem, czy spottingiem, niemniej PDAF znacznie uprościł techniki rejestracji i ofiarował większe możliwości.
Dzisiaj, wielu fotografów pozbawionych AF, rozkładałoby ręce z bezsilności, gdyby przyszło im rejestrować dynamiczne sceny, a i statyczne bez klina, czy rastra na matówce, wcale nie są intuicyjnie łatwe do poprawnej rejestracji.
Leica nie zbył swojego systemu, tylko go porzuciła. Systemy AF wprowadzone w lustrzankach w latach 80-tych bazowały na technologii amerykańskiej firmy Honeywell, która później pozwała japońskie firmy fotograficzne o naruszenie jej praw patentowych. Firmy te, po serii procesów oraz sądowych porozumień, zapłaciły Honeywellowi ponad 300 mln dolarów. link link
@molon_labe Oczywiście, MF też jest dostępny, jeżeli czas nie gra roli. Ale jeżeli ktoś chce szybko i w miarę dokładnie ustawić ostrość, to na razie nie ma nic lepszego od PDAF. CDAF jest po prostu zbyt wolny dla niektórych zastosowań. I tyle.
@molon_labe "Istotne , że jest nie tylko ręczne ustawianie ostrości..."
Wyobraź sobie, że w bezlustrach w przypadku ręcznego ustawiania ostrości matryca z fazowymi czujnikami również bywa przydatna. Spróbuj pogłówkować dlaczego.
Czasy zmieniają się, dziś spora część zawodowych kierowców nie potrafiłaby przejechać z punktu A do punktu B bez nawigacji. Podobnie jest z tym sprzętem, AF zaczyna być dla większości użytkowników priorytetem. Przy fotografii nie ma to większego wpływu na jakość zdjęcia, ale przy filmowaniu poleganie na AF to już jest ubezwłasnowolnienie. Ale czasy mamy takie, że większość ludzi chce robić coś po najmniejszej linii oporu.
@Szabla - dlaczego myślisz w systemie zero-jedynkowym? Przecież dla zdjęć w większości sytuacji ten AF z S5 jest wystarczający. Poza tym model jest bardziej skoncentrowany na video. Aj zapomniałem, youtuberzy, oni w większości nawet jak recenzują sprzęt nie potrafią obyć się bez automatu. Naciska się czerwony guzik i do przodu. Każdy robi jak uważa, jego sprawa.
To jest typowa hybryda, S1H to bardziej kamera z możliwością robienia zdjęć. To że w S5 dali kąt migawki, v-log w standarcie, czy w przyszłości 12-bitowe rawy na zewnętrzny dysk oznacza to, że celują bardziej w video. Dlatego dziwi mnie ,że w podsumowaniu porównywany jest z Sony A7iii, a nie np. z A7C.
Hybrydami są niemal wszystkie aparaty cyfrowe od ładnych kilku lat. Duże możliwości filmowe nie zmieniają faktu, że kontrastowy AF ma swoje ograniczenia.
To jakie funkcje video ma Sony A7iii czy Nikon Z6? Akurat aparat z funkcjami video to droga Panasa. Nawet G9 po aktualizacji jest ciekawszym wyborem do nagrywania niż większość aparatów wydanych w tym czasie.
W kamerach funkcje foto są zupełnie niepotrzebne. Lumix GH5 to kamera czy aparat? Moim zdaniem to hybryda, dla ludzi którzy chcą wykorzystywać go do np. 80% video, 20% foto. Podobnie jak S5. Tak zgadza się, AF w Panasie ma ograniczenia. Zresztą ten argument jest tak często przywoływany, że już stał się nudny. Tym bardziej, że na razie nawet ten najlepszy AF też ma ograniczenia. Jeżeli w przyszłości stworzą AF który będzie słuchał się głowy użytkownika, to od razu kupuję ten sprzęt, niezależnie od marki.
Cena tego sprzętu wynika nie tylko z możliwości fotograficznych, ale z nieco bardziej zaawansowanych funkcji video niż zwykły aparat fotograficzny. Więc jeżeli ktoś potrzebuje tylko aparatu z możliwością nagrania czegoś tam, to po co płacić za bardziej zaawansowane funkcje? Swoją drogą dlaczego 4k 50kl/s tylko z zewnętrznym dyskiem, dlaczego nie ma możliwości podpiecia dysku usb-c, czy v-log też tak szumi jak w S1? Do tego bym się przyczepił.
Dla twierdzących, że AF skreśla ten aparat - to na podstawie tego: link oraz tego: link wychodzi, że w dobrym świetle jedynym sensownym zakupem jest Lumix - bo inne są zbyt niepewne :-)
Dyskutowane nie raz i nie dwa. Akurat testy AF u Optycznych mają się nijak do realiów, po drugie również nie raz było to podkreślane, że pojedynczy AF jest ok, a problemy robią się z AF-C, więc kulą w płot.
Ten ostatni film to jakaś porażka, trzeba było naprawdę postarać się, żeby było tak źle. Na przedostatnim przy 60fps, od 6:35 przecież nie jest źle, moim zdaniem bardzo dobrze. Zresztą na złym tle to jest testowane, nie widać pulsowania. A najgorsze jest właśnie to pulsowanie.
@bergercs Taki AF też mam - jest dostępny w każdym aparacie z Live View - 100% celność za każdym razem. :) A że powolne, nie nadaje się do niczego innego niż robienia zdjęć statycznych? Cóż, wtedy mogę się przełączyć na wizjer optyczny i robić zdjęcia z szybkim, fazowym AF. A Panasonic nie, bo szybkiego, fazowego AF nie ma. Co do DXO i ichnych testów - matryca Panasonica jest podobno doskonała do robienia zdjęć sportowych. I tyle w temacie ich punktacji, bo do sportu ten aparat się nadaje... jak nie powiem co. :)
Moim zdaniem, Panasonic wierzy w swoje rozwiązanie i jego potencjał. W nowej Leice zastosowano ten sam system kontrastowy wsparty programowo mapowaniem głębi obrazowania. Konsorcjum PanaLeica zdaje się zatem, podążać w kierunku, gdzie ciężar przetwarzania obrazu spoczywa na procesorze, a matryca "zbiera dane" do obliczeń. Już procesor w S5 to "inna" liga w porównaniu do procesorów innych producentów, a faktem jest, że algorytm mapowania głębi Google i Apple, nie wymagają super matryc, tylko matryc ...kontrastowych. W każdym bądź razie dla mnie Panasonic S5 jest dużo bardziej interesujący, niż inni producenci, ze względu na dostęp do wytwornych obiektywów z mocowaniem L. Jeśli Leica jest Luxury, to Panasonic jest ..Premium.
@HH "..bo do sportu ten aparat się nadaje..." Kolego, nie wyciągaj pochopnych wniosków z tych filmików. Ale jeśli one kształtują Twoja wiedzę, to proszę: link Trudno zaprzeczyć, że prezentowany S5, ma DNA tej Leiki, więc moim zdaniem nie masz racji . Generalnie owe "testy" maja tylko jeden cel: "Zebrać kliknięcia, osób ..."szukających wiedzy"-, tak bym to określił. Klik=$, wiec im więcej osobliwych wniosków tym więcej $, ale to nie jest ..wiedza.
@molon_labe Nie muszę mieć Twoim zdaniem racji, ale to że ta Leica robiła tragicznej jakości zdjęcia na lodowisku w filmie, to ciężko zaprzeczyć. Jeżeli ma "DNA Leiki", to szkoda - bo Panasonica nie podejrzewałem o bycie biżuterią. Myślałem, że będzie lepszy. :)
Ja mam sentyment do Panasonica. Mam Sony A7 i nie ma takiej radości z fotografowania, jak w przypadku starego gx7. Kibicuję tej marce. Niemniej jednak czekam aż Panasonic pokaże 50mm 1.8, chciałbym, żeby osiągi były na poziomie Nikkor Z 50 mm f/1.8 S, bo moim zdaniem ten obiektyw jest genialny.
link Ten facet chyba nie oglądał tych filmików, więc nie wiedział, że nie nie można S5 robić zdjęć...sportowych.
Dodałem ten link, ponieważ bezkrytyczne powielanie "testów" i opinii youtuberowych ekspertów, wynosi te bzdury do rangi "dowodów" na poparcie bezpodstawnych opinii.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Dlaczego jest tylko w 2 sklepach link
jak np. Z6 w 20 link ?
Mam pewną uwagę. Skoro dajecie punkty w kategorii rozdzielczość, to odejmujcie je za efekt moire'a. Inaczej wystarczy powycinać filtry i dostaje się najwięcej punktów za rozdzielczość, co ma się nijak do rzeczywistości, w której i tak często z takiej rozdzielczości nie skorzystamy, bo pojawi się właśnie mora.
Choć skojarzenie tego korpusu i obiektywów Sigma "I" moim zdaniem robi różnicę do konkurencji , to jednak najpierw ......kupie parę butelek szampana.
@PDamian: bo Panasonic od dość dawna olewa polskiego klienta. W hipermarketach RTV/AGD znalezienie np telewizora tej marki graniczy z wygraną w lotto. No, może nie z trafieniem "szóstki", ale coś pomiędzy "4" a "5".
Soniak10 - idą święta cuda się zdarzają link
Aparat jak aparat ale czy wiadomo ile ludzi wchodzi w ten system? Nie znam nikogo ani w Polsce ani za granicą a trochę braci fotograficznej znam.
Ten system raczkuje najwolniej, do tego dość drogo w porównaniu do konkurencji...
Gdyby Panas nie eksperymentował z umierającym powoli 4/3 przez tyle lat i od dawna robił FF, to miałby dużo silniejszą pozycję na rynku foto. A tak w FF jest systemem niszowym i pewnie jeszcze długo pozostanie, chyba że zacznie robić tanie FF dla amatorów to wtedy miałby szansę się przebić. Fotografowie, którzy kupują body z wymienną optyką, często zaczynają od taniego sprzętu, a później kupują coraz lepsze wersje w systemach w które już weszli. Zaczynanie od drogich body skazuje ten system na pozostanie w niszy, a na to pozwolić sobie może jedynie Leica i Zeiss. Nic dziwnego nie ma w tym, że sklepy nie chcą wystawiać niszowych aparatów, jak nie ma na nie nabywców. Tylko miejsce zajmują w magazynie.
Największym problemem Panasonica jest brak AF fazowego. To w sumie skreśla ten aparat w zastosowaniach innych niż spokojna fotografia statycznych lub powoli poruszających się obiektów.
mam wrażenie, że ludzie czytają coraz więcej takich link testów. Kiedyś pod testem takiego Panasonica by się łacza grzały do czeroności. Może to przez Covid, a może tego typu aparaty interesują już mało kogo.
@HH
Z moich testów wynika, że CDAF z S1/S1R radzi sobie w świetle dnia nadzwyczaj dobrze, dopiero przy świetle sztucznym zaczyna się zabawa z pompowaniem, tyle że to nie jest tylko ból systemu S Panasonica, ale też GFXa Fujifilm.
U nas jest drogi, w Niemczech tańszy o cirka 1,5 tysi...
@HH napisał:
„Największym problemem Panasonica jest brak AF fazowego. To w sumie skreśla ten aparat w zastosowaniach innych niż spokojna fotografia statycznych lub powoli poruszających się obiektów.”
Ja pierniczę. Serio ?
Naprawdę ktoś jeszcze wypisuje tutaj takie głupoty ?
Test widzę czekał od lata hi hi ale aparat miazga
Widać wysoką dynamikę tonalną na zdjęciach przykładowych. Na marginesie - świetne zdjęcia przykładowe, wyrazy uznania dla pracy autora i modelki.
@Jarun
Jeżeli tak nie jest, to skrobnij maila do Canona, Nikona, Sony, itp. i poinformuj ich, że fazowy AF nie jest potrzebny i kontrastowy załatwi sprawę w 100%. :)
@HH
skrobnąłem...
....odskrobali, że jest bardzo potrzebny, ponieważ jest kilku użytkowników, którzy bez fazowego nie potrafią zrobić zdjęcia.
@molon_labe
Kilkadziesiąt lat robiłem zdjęcia w ogóle bez AF, tylko czego to niby ma dowodzić ?
PDAF działa szybciej i to jest słowo klucz, za to CDAF działa wolniej, ale dokładniej, dobrze jest więc móc wybrać pomiędzy tymi dwoma systemami ustawiania ostrości, zamiast być skazanym na tylko jeden.
Wszystkie modele z fazowym AF mają również kontrastowy.
@Szabla
Otóż to, ale odwrotnie już niekoniecznie. :-)
Co udowadnia nam seria S Panasonica i GFX Fujifilm (za wyjątkiem GFX 100).
@Jonny
Leica również....,
która wymyśliła AF i zbyła go, ponieważ, jak stwierdziła, AF nie jest niezbędny by zrobić zdjęcie.
Ty również robiłeś zdjęcia bez AF, więc doskonale wiesz, że najszybszym i niezawodnym w każdym oświetleniu, jest .....manualny focus strefowy.
@molon_labe
Ba, w manualnych czasach radzono sobie również ze sportem, czy spottingiem, niemniej PDAF znacznie uprościł techniki rejestracji i ofiarował większe możliwości.
Dzisiaj, wielu fotografów pozbawionych AF, rozkładałoby ręce z bezsilności, gdyby przyszło im rejestrować dynamiczne sceny, a i statyczne bez klina, czy rastra na matówce, wcale nie są intuicyjnie łatwe do poprawnej rejestracji.
Leica nie zbył swojego systemu, tylko go porzuciła. Systemy AF wprowadzone w lustrzankach w latach 80-tych bazowały na technologii amerykańskiej firmy Honeywell, która później pozwała japońskie firmy fotograficzne o naruszenie jej praw patentowych. Firmy te, po serii procesów oraz sądowych porozumień, zapłaciły Honeywellowi ponad 300 mln dolarów.
link
link
@Szabla
nie mogę i ......nie chcę mieć przeciwnego zdania...
Istotne , że jest nie tylko ręczne ustawianie ostrości...
@molon_labe
Oczywiście, MF też jest dostępny, jeżeli czas nie gra roli. Ale jeżeli ktoś chce szybko i w miarę dokładnie ustawić ostrość, to na razie nie ma nic lepszego od PDAF. CDAF jest po prostu zbyt wolny dla niektórych zastosowań. I tyle.
@ad1216
W pelni sie zgadzam. Powiedziane bardzo rozsadnie!
@molon_labe
"Istotne , że jest nie tylko ręczne ustawianie ostrości..."
Wyobraź sobie, że w bezlustrach w przypadku ręcznego ustawiania ostrości matryca z fazowymi czujnikami również bywa przydatna. Spróbuj pogłówkować dlaczego.
Czasy zmieniają się, dziś spora część zawodowych kierowców nie potrafiłaby przejechać z punktu A do punktu B bez nawigacji.
Podobnie jest z tym sprzętem, AF zaczyna być dla większości użytkowników priorytetem. Przy fotografii nie ma to większego wpływu na jakość zdjęcia, ale przy filmowaniu poleganie na AF to już jest ubezwłasnowolnienie.
Ale czasy mamy takie, że większość ludzi chce robić coś po najmniejszej linii oporu.
@Accipiter
Hahaha, kiedyś to byli tytani kierownicy! nie to co dzisiaj.
Tak jest! Precz z AF! Żądamy powrotu do naturalnych metod ustawiania ostrości!
@Szabla - dlaczego myślisz w systemie zero-jedynkowym? Przecież dla zdjęć w większości sytuacji ten AF z S5 jest wystarczający.
Poza tym model jest bardziej skoncentrowany na video. Aj zapomniałem, youtuberzy, oni w większości nawet jak recenzują sprzęt nie potrafią obyć się bez automatu. Naciska się czerwony guzik i do przodu.
Każdy robi jak uważa, jego sprawa.
Nie, Accipiter: ten model nie jest bardziej skoncentrowany na video. Tamten to S1H.
To jest typowa hybryda, S1H to bardziej kamera z możliwością robienia zdjęć.
To że w S5 dali kąt migawki, v-log w standarcie, czy w przyszłości 12-bitowe rawy na zewnętrzny dysk oznacza to, że celują bardziej w video.
Dlatego dziwi mnie ,że w podsumowaniu porównywany jest z Sony A7iii, a nie np. z A7C.
Hybrydami są niemal wszystkie aparaty cyfrowe od ładnych kilku lat. Duże możliwości filmowe nie zmieniają faktu, że kontrastowy AF ma swoje ograniczenia.
To jakie funkcje video ma Sony A7iii czy Nikon Z6? Akurat aparat z funkcjami video to droga Panasa. Nawet G9 po aktualizacji jest ciekawszym wyborem do nagrywania niż większość aparatów wydanych w tym czasie.
Większość kupuje aparaty że względu na możliwości fotograficzne. Funkcje filmowe są na drugim planie. Odwrotnie niż w kamerach :)
W kamerach funkcje foto są zupełnie niepotrzebne.
Lumix GH5 to kamera czy aparat? Moim zdaniem to hybryda, dla ludzi którzy chcą wykorzystywać go do np. 80% video, 20% foto. Podobnie jak S5.
Tak zgadza się, AF w Panasie ma ograniczenia. Zresztą ten argument jest tak często przywoływany, że już stał się nudny. Tym bardziej, że na razie nawet ten najlepszy AF też ma ograniczenia.
Jeżeli w przyszłości stworzą AF który będzie słuchał się głowy użytkownika, to od razu kupuję ten sprzęt, niezależnie od marki.
Stabilizacja obrazu na poziomie 3EV powinna być w wadach, jako że producent deklaruje 5...
Czego ty nie rozumiesz? Aparat fotograficzny to aparat i dobrze, że można nakręcić jakąś relację video na Youtube i zrobić porządne zdjęcia.
Cena tego sprzętu wynika nie tylko z możliwości fotograficznych, ale z nieco bardziej zaawansowanych funkcji video niż zwykły aparat fotograficzny. Więc jeżeli ktoś potrzebuje tylko aparatu z możliwością nagrania czegoś tam, to po co płacić za bardziej zaawansowane funkcje?
Swoją drogą dlaczego 4k 50kl/s tylko z zewnętrznym dyskiem, dlaczego nie ma możliwości podpiecia dysku usb-c, czy v-log też tak szumi jak w S1? Do tego bym się przyczepił.
Dla twierdzących, że AF skreśla ten aparat - to na podstawie tego:
link
oraz tego:
link
wychodzi, że w dobrym świetle jedynym sensownym zakupem jest Lumix - bo inne są zbyt niepewne :-)
@bergercs:
"to na podstawie tego:"
Dyskutowane nie raz i nie dwa. Akurat testy AF u Optycznych mają się nijak do realiów, po drugie również nie raz było to podkreślane, że pojedynczy AF jest ok, a problemy robią się z AF-C, więc kulą w płot.
W testach nie polegających na robieniu pojedynczych zdjęć nieruchomej tablicy
AF Panasonic S5 jest najgorszy link
link
link
Ten ostatni film to jakaś porażka, trzeba było naprawdę postarać się, żeby było tak źle.
Na przedostatnim przy 60fps, od 6:35 przecież nie jest źle, moim zdaniem bardzo dobrze. Zresztą na złym tle to jest testowane, nie widać pulsowania. A najgorsze jest właśnie to pulsowanie.
Pewnie czym innym nagrywane ;)
@bergercs
Taki AF też mam - jest dostępny w każdym aparacie z Live View - 100% celność za każdym razem. :) A że powolne, nie nadaje się do niczego innego niż robienia zdjęć statycznych? Cóż, wtedy mogę się przełączyć na wizjer optyczny i robić zdjęcia z szybkim, fazowym AF. A Panasonic nie, bo szybkiego, fazowego AF nie ma.
Co do DXO i ichnych testów - matryca Panasonica jest podobno doskonała do robienia zdjęć sportowych. I tyle w temacie ich punktacji, bo do sportu ten aparat się nadaje... jak nie powiem co. :)
Moim zdaniem, Panasonic wierzy w swoje rozwiązanie i jego potencjał. W nowej Leice zastosowano ten sam system kontrastowy wsparty programowo mapowaniem głębi obrazowania. Konsorcjum PanaLeica zdaje się zatem, podążać w kierunku, gdzie ciężar przetwarzania obrazu spoczywa na procesorze, a matryca "zbiera dane" do obliczeń. Już procesor w S5 to "inna" liga w porównaniu do procesorów innych producentów, a faktem jest, że algorytm mapowania głębi Google i Apple, nie wymagają super matryc, tylko matryc ...kontrastowych.
W każdym bądź razie dla mnie Panasonic S5 jest dużo bardziej interesujący, niż inni producenci, ze względu na dostęp do wytwornych obiektywów z mocowaniem L. Jeśli Leica jest Luxury, to Panasonic jest ..Premium.
@HH
"..bo do sportu ten aparat się nadaje..."
Kolego, nie wyciągaj pochopnych wniosków z tych filmików.
Ale jeśli one kształtują Twoja wiedzę, to proszę:
link
Trudno zaprzeczyć, że prezentowany S5, ma DNA tej Leiki, więc moim zdaniem nie masz racji .
Generalnie owe "testy" maja tylko jeden cel: "Zebrać kliknięcia, osób ..."szukających wiedzy"-, tak bym to określił. Klik=$, wiec im więcej osobliwych wniosków tym więcej $, ale to nie jest ..wiedza.
@molon_labe
Nie muszę mieć Twoim zdaniem racji, ale to że ta Leica robiła tragicznej jakości zdjęcia na lodowisku w filmie, to ciężko zaprzeczyć. Jeżeli ma "DNA Leiki", to szkoda - bo Panasonica nie podejrzewałem o bycie biżuterią. Myślałem, że będzie lepszy. :)
@HH
jesteś mistrzem riposty. Wygrałeś.
Ja mam sentyment do Panasonica. Mam Sony A7 i nie ma takiej radości z fotografowania, jak w przypadku starego gx7.
Kibicuję tej marce. Niemniej jednak czekam aż Panasonic pokaże 50mm 1.8, chciałbym, żeby osiągi były na poziomie Nikkor Z 50 mm f/1.8 S, bo moim zdaniem ten obiektyw jest genialny.
Swoją drogą, to raczej Leica ma DNA firmy z Osaki :)
link
Ten facet chyba nie oglądał tych filmików, więc nie wiedział, że nie nie można S5 robić zdjęć...sportowych.
Dodałem ten link, ponieważ bezkrytyczne powielanie "testów" i opinii youtuberowych ekspertów, wynosi te bzdury do rangi "dowodów" na poparcie bezpodstawnych opinii.
@molon_labe
To obejrzyj sobie filmy na YT jak ludzie wbijają gwoździe śrubokrętem. Da się? Da się. Czy są lepsze narzędzia? Są.
@HH - to porównanie z śróbokrętem akurtat nie jest dobre. Do wbijania gwoździ są młotki.