Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Niniejsza tabela prezentuje porównanie własności niepełnoklatkowych obiektywów do bezlusterkowców, które dają podobne kąty widzenia co testowana Sigma. Widać wyraźnie, że konstruktorom Sigmy zależało na osiągnięciu niewielkich rozmiarów i gabarytów.
Na poniższym zdjęciu testowana Sigma C 56 mm f/1.4 DC DN stoi pomiędzy Fujinonem XF 56 mm f/1.2 R a Voigtländerem Macro APO Lanthar 65 mm f/2.
Testowany obiektyw rozpoczyna się metalowym bagnetem, który otacza styki i tylną soczewkę o średnicy 21 mm. Jest ona nieruchoma i otacza ją czarny, dobrze zmatowiony i karbowany tubus. Od tej strony obiektyw jest więc szczelny.
----- R E K L A M A -----
Właściwy korpus Sigmy rozpoczyna się niewielkim i wykonanym z tworzywa sztucznego pierścieniem, na którym umieszczono białą kropkę ułatwiającą mocowanie obiektywu do aparatu, nazwę i parametry obiektywu oraz jego numer seryjny.
Następny nieruchomy pierścień jest już metalowy i mamy na nim znak „018” oznaczający rok modelowy obiektywu, znak „C” oznaczający zaklasyfikowanie instrumentu do linii „Contemporary” oraz zakres pracy mechanizmu ustawiającego ostrość (0.5M/01.64FEET–∞) wraz z napisem „MADE IN JAPAN”.
Idąc dalej natrafiamy na pierścień do manualnego ustawiania ostrości. Ma on szerokość 29 mm i jego większą część zajmuje gumowane karbowanie. Pracuje on płynnie, z właściwym oporem i ma przełożenie elektroniczne. Nie znajdziemy na nim żadnej skali odległości lub głębi ostrości. Pełen zakres pracy zależy od tego, jak szybko kręcimy pierścieniem.
Końcówka obiektywu to w zasadzie tylko bagnet do mocowania osłony przeciwsłonecznej. Sama przednia soczewka jest nieruchoma i ma średnicę 38 mm. Otacza ją napis z nazwą i parametrami obiektywu oraz kolejną informacją, że został on wyprodukowany w Japonii, a także nierotujące mocowanie filtrów o średnicy 55 mm.
Jeśli chodzi o konstrukcję optyczną, mamy tutaj do czynienia z 10 soczewkami ustawionymi w 6 grupach. Jeden element wykonano ze szkła niskodyspersyjnego SLD, a innemu nadano kształt asferyczny. Wewnątrz znajdziemy jeszcze kołową przysłonę o dziewięciu listkach, którą możemy domknąć maksymalnie do f/16.
Kupujący dostaje w zestawie osłonę przeciwsłoneczną i oba dekielki.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.