Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Irix 150 mm f/2.8 MACRO 1:1 Dragonfly - test obiektywu

25 lutego 2019

10. Ustawianie ostrości

Jak wspomnieliśmy w rozdziale 3, pierścień do ustawiania ostrości, choć pracuje płynnie i równo oraz oferuje zakres pracy aż 270 stopni, to jednak poza zakresem makro i bliskim planem do trzech metrów, do dyspozycji mamy jedynie jakieś 10 stopni obrotu. To niewiele.
----- R E K L A M A -----

Irix 150 mm f/2.8 MACRO 1:1 Dragonfly - Ustawianie ostrości

Precyzyjne ustawianie ostrości w zakresie nie tylko do 3 metrów, ale nawet od 1 metra do nieskończoności, gdzie zakres pracy wynosi około 45 stopni, jest bardzo trudne. Głębia ostrości przy świetle f/2.8 i ogniskowej 150 mm jest już całkiem mała, a więc naprawdę musimy się napracować, żeby trafić tam, gdzie chcemy. Stawia to pod znakiem zapytania użyteczność tego obiektywu np. w fotografii portretowej. Doskonale wiem, że został on zaprojektowany do pracy w odległościach makro, ale doskonale wiem też, że wiele obiektywów makro jest wykorzystywanych do robienia zdjęć ludzi i to z bardzo dobrymi efektami.