Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
" link Niniejsza tabela przedstawia porównanie nowej Sigmy do innych pełnoklatkowych i stabilizowanych obiektywów klasy 70–200 mm f/2.8. Widać wyraźnie..."
-Widać wyraźnie że żadnego z nich nie testowaliście.
PDamian - bo Canon i Tamron to klony poprzedników. Konstrukcje optyczne identyczne jak wcześniej. Takie szkła nigdy nie mają priorytetu w testach. A Nikkor i Sony testów się doczekają.
A tak poza tym, jest cała masa obiektywów, których nie przetestowałem i nigdy nie przetestuje. Takie są realia naszych mocy przerobowych.
Sigma startuje we własnym konkursie: "kto ma większego i cięższego" Przecież ten obiektyw jest o dobre 20% cięższy od konkurencji. I średnica mocowania filtra podskoczyła. To co, jej następca będzie ważył 2200g i łykał filtry fi 95? A kilka generacji dalej tego typu obiektyw będzie wymagał samobieżnego łoża jak nie przymierzając w haubicy?
Jeśli zrobią swojego bezlusterkowca z bagnetem L, to za 5 lat o C i N będzie się mówiło jako o kundlach. Co więcej Panasonic może być największym zwycięzą tego mariażu. O ile Sigma szkiełka z bagnetem L będzie wypuszczać odpowiednio taniej...
Tradycyjnie już :) Jeśli ktoś ma ochotę na test sigmy 70-200 2.8 sport z punktu widzenia fotografa i porównań z tamronem g2 i nikkorami vr2 i fl, zapraszam: link
wyniki jak zwykle świetne - ale ustawianie ostrości 0.8s w 70-200 ??? no nie wróze powodzenia skoro w starym nikkorze z nie najlepszym D600 jest to w zasadzie blyskawicznie ...
A mi się podoba, nie jest jakoś szokująco większy od konkurencji, różnice to są pomiędzy 85 i 50 1.4, a nie tu. Za to jakoś wykonania i solidność robi pozytywne wrażenie, co moim zdaniem istotniejsze w reporterce niż małe kilkaset g masy. Do pozytywne, przydatne duperele. Stopka Arca Swiss, do której nie dorośli producenci „firmowi”, filtr taki jak w większości 24-70 też na plus, pozwoli zaoszczędzić na polarach i NDkach.
najpierw mialem 70 - 210 , fajny maly lekki . potem zamienilem na 70-200/2,8 IS - byl mi zbyt wielkiego wagomiaru wiec zamienilem na 70-200 4 IS - ten tez wiekszosc czasu lezy w szufladzie.
szukam 70 -210 w takim stanie w jakim sprzedlaem swoj - przynajmniej bede go mial zawsze przy sobie.
wagomiar:
s 70-200, 2597 gdcm3 c 2,8 1782 gdcm3 c4 438 gdcm3 c3,5-4 278 gdcm3
ok. 10 razy wiekszy wagomiar , przy wzroscie rozdzielczosci moze o 10%- 15%.- w praktyce bez wiekszego znaczenia gdyz zdjecia raczej nie pokazuje sie w skali 100%. Jesli musi byc wysoka jakosc - to i tak stalka.
taki wagomiar to jest czesciej cecha niekorzystna niz korzystna..
Patrząc na jakość Twoich komentarzy to przypomina mi się cytat z Dnia Świra: "...a że przy oknie, a że przodem, a że bokiem, a że nie wiadomo dlaczego...." :D
Jeżeli nie jest się wyłącznie użytkownikiem sprzętu danej marki a łączą z nią także jakieś biznesy: zlecenia prac od jej czy upusty na zakup sprzętu etc. to wypadało by o tym napisać.
Z ogromną przyjemnością zapraszamy wszystkich pasjonatów fotografii na Wiosenny Roadshow z Sigmą, który odbędzie się w siedmiu polskich miastach, w okresie kwiecień – maj 2019 roku. /.../ Do udziału zaprosiliśmy wybitnych fotografów, specjalizujących się w różnych dziedzinach fotografii – Annę Podsiedlik, Michała Ostrowskiego, Iwonę Weiss, Adama Wawrzyniaka, Katarzynę i Ireneusza Zdrowak, Ignacego Tokarczyka oraz Dariusza Breś." link
biedny jest ten Damian :) linkami źle, literami też nie dobrze, hejt się leje z każdej strony. Jednak jeśli gość się podpisuje imieniem i nazwiskiem, a w linku jest coś więcej niż żale na świat otaczający, to jednak nie pisz, linkuj :)
30 kwietnia 2019, 13:06
@Arek "A tak poza tym, jest cała masa obiektywów, których nie przetestowałem i nigdy nie przetestuje. Takie są realia naszych mocy przerobowych."
@Arek U Tamrona identyczne są 15-30 i 24-70 (znaczy, brak różnic konstrukcyjnych pomiędzy G1 i G2), ale 70-200 ruszono. Jedną „zwykłą” soczewkę zastąpiono LD, a w którymś z tylnych członów inne są kształty dwóch soczewek. Jasne, żadna rewolucja, ale zmiany są. I podobnie jak w Sigmie, w G2 rozdzielczość zoptymalizowano pod kątem 200 mm.
@PDamian, póki co nie jestem, ale jeśli się taka oferta pojawi z chęcią przyjmę. Trochę szkoda będzie że nie wcześniej, może nie musiałbym aż tyle kasy wydawać na szkła sigmy, a trochę ich uzbierałem.
I spokojnie, w moich testach nie ma marketingu szeptanego, bo zwyczajnie nikt za to mi nie płaci. I nikt nie czyta moich testów, no może parę osób.
Ja zarabiam na fotografii a testy to tylko i wyłącznie fun i taki swoisty dopalacz dla mnie po pracy. Poza tym porównuję real szkła bez wykresów i jak widać optyczni je potwierdzają.
Testuję i wybieram najlepsze optycznie szkło i zwyczajnie kupuję lub zamieniam w interfoto zostawiając nikkory. Tak było w przypadku np. Nikkorów: 14-24 2.8G, 24 1.4G, 35 1.4G, 85 1.4G, 200-500 5.6 i ostatnia wymiana za dopłatą to Nikkor 70-200 2.8 VR2. Zwyczajnie sigma lepsza od tych szkieł po moich testach i dlatego zamieniłem a nie że ktoś mi dał, bądź zapłacił za używanie. Muszę mieć pewne i optycznie dobre szkło aby nie zawalić zlecenia, stąd test własny który przekształcam obecnie w artykuł. Zamiennie używam też nikkorów zresztą.
Tak myślę że jestem trochę fanem tej marki, patrząc na to co sobą reprezentuje Yamaki i jego firma. Poukładany gość i poukładana firma.
A warsztaty nie, nie zarabiam na tym. To raczej efekt tego że tłukę sigmami obecnie sporo.
@Arek to wrrr grrr bzzzz to Nikkor 70-200 2.8 VR2 :)
No tak pracuje, śmiesznie to słychać, na pokazach mody zwłaszcza jak cisza jest i tylko stuknięcie luster słychać i pracę stabilizacji. Przyzwyczaiłem się przez parę lat już :)
Posłuchałbym chętnie opinii, czy opłaca się dokładać do Canona 70-200? Testu wersji III jeszcze nie ma, ale ciekaw byłbym opinii ludzi, którzy zetknęli się z tymi oboma obiektywami. Ja mam poprzednią wersję Sigmy. Na moje próby różnice w jakości pomiędzy nią, a wersją 70-200 są do zauważenie głównie w stabilizacji. W jakości obrazu, w praktyce chyba jednak nie. W praktyce zwłaszcza w fotografii typu reporterskiego, gdzie mamy na planie ruszających i nie pozujących ludzi, czy cokolwiek innego, uzyskanie maksymalnej rozdzielczości wisi na idealnym trafieniu z ostrością. Tu niestety, nie ma chyba jak na razie rozwiązań, które eliminowały by loterię, bo np przy fotografowaniu pisarza składającego autograf chodzi o pióro, a nie oko. Więc rzeczywista rozdzielczość fotografii zależy w lwiej części od umiejętności pstrykacza, nie koniecznie od szkła.
@baron13 Czasami producenci wypuszczają niby niewielkie usprawnienia obiektywu w postaci nowych powłok, jak to jest w przypadku Canona 70-200 III. Niby zdaje się nic wielkiego ale na tym filmiku widać, że różnica w pracy pod światło między wersją II, a III jest ogromna:
ten link to jest robienie wody z mozgu ogladajacym. zerowanie na zwyklej niewiedzy , czego zreszta wlasciciel aparatu nie musi sie wstydzic . posiadacz aparatu cyfrowego nie musi byc specem od optyki.
Nie ma fizycznej mozliwosci az takiej poprawy . wspolczynnik odbicia na powierzchni soczewki bez warstw odblaskowych wynosi ok 8 - 10%. Dzieki warstwom wynosi tylko ok. 0,5 % , nieco mniej.
na pokazanym zdjeciu aby nastapila taka redukcja odbicia wspolczynnik odbicia musilaby zostac zredukowany kilkadziesiat razy . Bylby na poziomie setnych %. Przy promieniach padajacych pod katem jest wyzszy , ale wzajemne proporcje pozostaja.
Taki efekt uzyskuje sie zmieniajac pozycje obiektywu lub kierunek kadru doslownie o centymetry lub pojedyncze stopnie. Nie ma zadnych problemow , aby zrobic zdjecia dajace wynik odwrotny - mniejszy odblask na wersji II.
zdjecia robione z reki , wymieniony obiektyw , a wiec w odstepie kilkudziesieciu sekund, zywa modelka - nie ma mozliwosci utrzymania identycznej pozycji obiektywu w stosunku do zrodla swiatla i modelki.
Kto robil testy odblaskow w ten sposob ten wie , ze minimalna zmiana pozycji a odblaski moga byc kolosalne , lub prawie zadne.
jak zwykle na YT - demagogia. Pseudofachowcy wyjasniaja cos innym a tak naprade jest to wciskanie ciemnoty.
Nie przecze , ze III ma lepsze warstwy odblaskowe , ale to nie jest test to wykazujacy. Lepiej poczekac na test optycznech. Czy kupic ? Bez testow wiadomo , ze kazda nastepna wersja jest optycznie rowna lub lepsza od poprzedniej . Bedzie lepiej , pytanie tylko ile jestesmy w stanie za niewielka poprawe zaplacic. Nie ma rewolucji , jest ewolucja .
Udaje sie obiektywami szescdziesiecioletnimi zrobic zdecydowanie lepsze zdjecia niz wspolczesnymi. Czy bedzie lpiej to zadecyduja umiejetnosci fotografa.
Moim zdaniem najwazniejszym jest dokladne poznanie wlasnosci tego co sie posiada.
@Pokora link "Testing the strobe at a variety of different angles, I found that the new coating seemed to reduce flaring the most at the 200mm focal length, and had little effect on shots from 70mm-120mm. However, I admit I was a bit aggressive with these tests, and this coating, at least in theory, may save a shot that would otherwise be unusable with the previous version."
Nie mamy pomiarów, możemy tylko gdybać. Dynamika normalnego zdjęcia od czerni do bieli to jest jakieś 6 EV. Oczywiście jest korekcja, krzywe i raw dochodzący do 14 EV. Lecz może tak być, że bez majstrowania mamy zmianę jasności tych flar na poziomie ~4 EV. Co dawało by stłumienie w okolicy 16. Możliwe? Możliwe. Dodałbym materiały wyczerniające. Pojawiły się wcale nie tak dawno bo kilka lat temu farby z jakimiś nieprawdopodobnymi tłumieniami. W każdym razie Cwanom popracował nad tym. I jest efekt. Wszyscy testerzy, których tu zalinkowaliście natomiast zawieszają kwestię, czy to jest warte tych pieniędzy. Osobiści sądzę, że MTF-y pójdą w górę bo jak są mniejsze odblaski, to na pewno stłumione są różne rozproszenia na soczewkach podbity kontrast i tak dalej. natomiast ja się już od dawna hamuję z entuzjazmem, ponieważ to wszystko dostajemy przy idealnym wstrzeleniu się z ostrością, wyeliminowaniu wszelkich poruszeń i innych możliwych źródeł rozmazów. Jeśli cokolwiek zawiedzie, cała cudowność idzie w pi... W kosmos. Warto się cieszyć raczej dla tego, że jest nadzieja, że ta technologia, za czas niejaki znajdzie się w sprzęcie przeciętnym.
@baron13 różnica w jakości obrazu jest zauważalna, głównie na brzegach kadru. Jest po prostu ostrzej. Piszę to jako użytkownik S 70-200/2.8 niegdyś korzystający z poprzedniej wersji Sigmy 70-200 OS. Przesiadka na nowe jest zdecydowanie warta rozważenia.
Nie mamy pomiarów, możemy tylko gdybać. Dynamika normalnego zdjęcia od czerni do bieli to jest jakieś 6 EV. Oczywiście jest korekcja, krzywe i raw dochodzący do 14 EV. Lecz może tak być, że bez majstrowania mamy zmianę jasności tych flar na poziomie ~4 EV.
-----------------------
gdybys sie choc przez chwile zastanowil , nie pisalbys takich glupot.
wspolczynnik odbicia wspolczesnych powlok to ok 0,5% na powierzchni. przy 20 powierzchniach mamy odbicie rzedu 10 %
10 % to ok 0,25 EV
strumien swietlny slonca to rzad 10 ^28 lm
oznacza to, ze rozpietosc tonalna sceny w warunkach fotografowania ze sloncem w kadrze wynosi ok 60 - 80 EV ( bezwzglednych jednostek swietlnych). Moze byc znacznie wyszsza.
aby w tych warunkach uzyskac roznice odbicia swiatla slonca dla roznych powlok rzedu ok - 3 EV , to powloka winna byc ok 10 razy skuteczniejsza. Czyli jej wsp. odbicia zamiast 0,5% winen wynosic 0,05%. Na jednym z przykladowych zdjeciach wystepuje przepal , na drugim nie. A wiec roznica ok 5-7 EV. Aby uzyskac Taki efekt , powloka winna byc ok 100 razy skuteczniejsza.
rzeczywiscie sadzisz ze udalo sie az 100-u krotnie poprawic skutecznosc powlok. Na poprawe rzedu 30- 50% czekalismy paredziesiat lat , a tu nagle w ciagu paru lat taka poprawa ? Jesli poprawiono wsp odbicia o kilkanascie % to bylby duzy sukces. Dlatego w wypowiedziach , ktos wspominaja , iz odnosi warzenie , ze powloki pracuja lepiej. To sa roznice w obrazowaniu flary niewielkie , nie az takie jak na prezentowanych zdjeciach.
Dariusz Breś - z całym szacunkiem, ale Ty jesteś związany z SIgmą :D to po pierwsze po drugie , możesz mi wytłumaczyć jak dokonywałaś pomiaru szybkości bo akurat ja używam G2 testowałem i porównywałem intensywnie z FL i VRII przy których ta sigma jest zwyczajnie wolna i Tamron był od nich szybszy (testowane na D750) , co do ostrości mogę dać RAWy z G2 na 200mm bo tam jest najostrzejsze zrobisz to samo ? :D
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
" link Niniejsza tabela przedstawia porównanie nowej Sigmy do innych pełnoklatkowych i stabilizowanych obiektywów klasy 70–200 mm f/2.8. Widać wyraźnie..."
-Widać wyraźnie że żadnego z nich nie testowaliście.
Jak to nie ma specjalnie lepszych osiągów w centrum? Poprzednia wersja OS na 200@2.8 to jednak było lekkie mydełko, a tu już jest ostro w centrum.
Cichy - za to 135 mm odstaje w dół do 200 mm.
PDamian - bo Canon i Tamron to klony poprzedników. Konstrukcje optyczne identyczne jak wcześniej. Takie szkła nigdy nie mają priorytetu w testach. A Nikkor i Sony testów się doczekają.
A tak poza tym, jest cała masa obiektywów, których nie przetestowałem i nigdy nie przetestuje. Takie są realia naszych mocy przerobowych.
Myślałem że to tylko na Nikonach ta Sigma ma wolniejszy AF od starego Tamrona [bez limitera odległości].
@Cichy
G2 jest szybszy od starszego?
Punkt 4 testu.Pierwszy wykres czyli rozdzielczość w centrum kadru, brak niebieskiego kwadracika ogniskowej 135 mm dla przysłony 5.6
kot - jest pod zielonym :)
Sigma startuje we własnym konkursie: "kto ma większego i cięższego" Przecież ten obiektyw jest o dobre 20% cięższy od konkurencji. I średnica mocowania filtra podskoczyła. To co, jej następca będzie ważył 2200g i łykał filtry fi 95? A kilka generacji dalej tego typu obiektyw będzie wymagał samobieżnego łoża jak nie przymierzając w haubicy?
Porównanie w praniu z konkurencją
link
W reporterce waga faktycznie ma znaczenie i tutaj Sigma mogłaby pokusić się o trochę optymalizacji. No ale 24 soczewki też swoje ważą.
Jeśli zrobią swojego bezlusterkowca z bagnetem L, to za 5 lat o C i N będzie się mówiło jako o kundlach. Co więcej Panasonic może być największym zwycięzą tego mariażu.
O ile Sigma szkiełka z bagnetem L będzie wypuszczać odpowiednio taniej...
Już to widzę
link
"będzie wypuszczać odpowiednio taniej"
link
link
PDamian - możesz przestać gadać linkami? Wyraź co masz do powiedzenia własnymi słowami.
@handlowiecupc
Ładnych już parę lat określenia "kundel" nie widzi się na forach. Świat się zmienił.
No i pięknie, 24-70 Art i fajny zestaw
Tradycyjnie już :)
Jeśli ktoś ma ochotę na test sigmy 70-200 2.8 sport z punktu widzenia fotografa i porównań z tamronem g2 i nikkorami vr2 i fl, zapraszam: link
@Dariusz: dzięki za link, bardzo pożyteczny i przyjemny w czytaniu tekst!
wyniki jak zwykle świetne - ale ustawianie ostrości 0.8s w 70-200 ??? no nie wróze powodzenia skoro w starym nikkorze z nie najlepszym D600 jest to w zasadzie blyskawicznie ...
"z punktu widzenia fotografa" :-) - trafnie napisane
Ciekawe porównanie, praktyczne uwagi, fajne zdjęcia... podziękować tylko!
Zaintrygowało mnie to wrrr grrr bzzzz u Nikkora FL ;) Nie testowałem go, trzeba będzie sprawdzić.
Fajne szkło ale przy cenach Tamrona trudno mu będzie odnieść sukces w sprzedaży.
Dlaczego? Przecież w większości kategorii jest od tego Tamrona lepsze.
A mi się podoba, nie jest jakoś szokująco większy od konkurencji, różnice to są pomiędzy 85 i 50 1.4, a nie tu. Za to jakoś wykonania i solidność robi pozytywne wrażenie, co moim zdaniem istotniejsze w reporterce niż małe kilkaset g masy.
Do pozytywne, przydatne duperele. Stopka Arca Swiss, do której nie dorośli producenci „firmowi”, filtr taki jak w większości 24-70 też na plus, pozwoli zaoszczędzić na polarach i NDkach.
wagomiar !!!
najpierw mialem 70 - 210 , fajny maly lekki .
potem zamienilem na 70-200/2,8 IS - byl mi zbyt wielkiego wagomiaru wiec
zamienilem na 70-200 4 IS - ten tez wiekszosc czasu lezy w szufladzie.
szukam 70 -210 w takim stanie w jakim sprzedlaem swoj - przynajmniej bede go mial zawsze przy sobie.
wagomiar:
s 70-200, 2597 gdcm3
c 2,8 1782 gdcm3
c4 438 gdcm3
c3,5-4 278 gdcm3
ok. 10 razy wiekszy wagomiar , przy wzroscie rozdzielczosci moze o 10%- 15%.- w praktyce bez wiekszego znaczenia gdyz zdjecia raczej nie pokazuje sie w skali 100%. Jesli musi byc wysoka jakosc - to i tak stalka.
taki wagomiar to jest czesciej cecha niekorzystna niz korzystna..
@Dariusz Breś
"Jeśli ktoś ma ochotę na test sigmy 70-200 2.8 sport z punktu widzenia fotografa"
A ty ambasadorem Sigmy czy kimś podobnym przypadkiem nie jesteś?
@PDamian
"A ty ambasadorem Sigmy czy kimś podobnym przypadkiem nie jesteś?"
Może zostań lepiej przy linkach…
;-)
@PDamian
Patrząc na jakość Twoich komentarzy to przypomina mi się cytat z Dnia Świra:
"...a że przy oknie, a że przodem, a że bokiem, a że nie wiadomo dlaczego...." :D
Jeżeli nie jest się wyłącznie użytkownikiem sprzętu danej marki
a łączą z nią także jakieś biznesy: zlecenia prac od jej czy upusty na zakup sprzętu etc.
to wypadało by o tym napisać.
^
Marketing szeptany coraz gorszy mamy.
"Wiosenny Roadshow z Sigmą
26 marca 2019
Z ogromną przyjemnością zapraszamy wszystkich pasjonatów fotografii na Wiosenny Roadshow z Sigmą, który odbędzie się w siedmiu polskich miastach, w okresie kwiecień – maj 2019 roku.
/.../
Do udziału zaprosiliśmy wybitnych fotografów, specjalizujących się w różnych dziedzinach fotografii – Annę Podsiedlik, Michała Ostrowskiego, Iwonę Weiss, Adama Wawrzyniaka, Katarzynę i Ireneusza Zdrowak, Ignacego Tokarczyka oraz Dariusza Breś." link
link
itd
biedny jest ten Damian :)
linkami źle, literami też nie dobrze, hejt się leje z każdej strony.
Jednak jeśli gość się podpisuje imieniem i nazwiskiem, a w linku jest coś więcej niż żale na świat otaczający, to jednak nie pisz, linkuj :)
@Arek
"A tak poza tym, jest cała masa obiektywów, których nie przetestowałem i nigdy nie przetestuje. Takie są realia naszych mocy przerobowych."
*Cries in Pentax*
>> *Cries in Pentax*
Hehehe
@Arek
U Tamrona identyczne są 15-30 i 24-70 (znaczy, brak różnic konstrukcyjnych pomiędzy G1 i G2), ale 70-200 ruszono. Jedną „zwykłą” soczewkę zastąpiono LD, a w którymś z tylnych członów inne są kształty dwóch soczewek. Jasne, żadna rewolucja, ale zmiany są. I podobnie jak w Sigmie, w G2 rozdzielczość zoptymalizowano pod kątem 200 mm.
@PDamian, póki co nie jestem, ale jeśli się taka oferta pojawi z chęcią przyjmę. Trochę szkoda będzie że nie wcześniej, może nie musiałbym aż tyle kasy wydawać na szkła sigmy, a trochę ich uzbierałem.
I spokojnie, w moich testach nie ma marketingu szeptanego, bo zwyczajnie nikt za to mi nie płaci. I nikt nie czyta moich testów, no może parę osób.
Ja zarabiam na fotografii a testy to tylko i wyłącznie fun i taki swoisty dopalacz dla mnie po pracy. Poza tym porównuję real szkła bez wykresów i jak widać optyczni je potwierdzają.
Testuję i wybieram najlepsze optycznie szkło i zwyczajnie kupuję lub zamieniam w interfoto zostawiając nikkory. Tak było w przypadku np. Nikkorów: 14-24 2.8G, 24 1.4G, 35 1.4G, 85 1.4G, 200-500 5.6 i ostatnia wymiana za dopłatą to Nikkor 70-200 2.8 VR2.
Zwyczajnie sigma lepsza od tych szkieł po moich testach i dlatego zamieniłem a nie że ktoś mi dał, bądź zapłacił za używanie. Muszę mieć pewne i optycznie dobre szkło aby nie zawalić zlecenia, stąd test własny który przekształcam obecnie w artykuł. Zamiennie używam też nikkorów zresztą.
Tak myślę że jestem trochę fanem tej marki, patrząc na to co sobą reprezentuje Yamaki i jego firma. Poukładany gość i poukładana firma.
A warsztaty nie, nie zarabiam na tym. To raczej efekt tego że tłukę sigmami obecnie sporo.
@Arek to wrrr grrr bzzzz to Nikkor 70-200 2.8 VR2 :)
No tak pracuje, śmiesznie to słychać, na pokazach mody zwłaszcza jak cisza jest i tylko stuknięcie luster słychać i pracę stabilizacji.
Przyzwyczaiłem się przez parę lat już :)
Posłuchałbym chętnie opinii, czy opłaca się dokładać do Canona 70-200? Testu wersji III jeszcze nie ma, ale ciekaw byłbym opinii ludzi, którzy zetknęli się z tymi oboma obiektywami. Ja mam poprzednią wersję Sigmy. Na moje próby różnice w jakości pomiędzy nią, a wersją 70-200 są do zauważenie głównie w stabilizacji. W jakości obrazu, w praktyce chyba jednak nie. W praktyce zwłaszcza w fotografii typu reporterskiego, gdzie mamy na planie ruszających i nie pozujących ludzi, czy cokolwiek innego, uzyskanie maksymalnej rozdzielczości wisi na idealnym trafieniu z ostrością. Tu niestety, nie ma chyba jak na razie rozwiązań, które eliminowały by loterię, bo np przy fotografowaniu pisarza składającego autograf chodzi o pióro, a nie oko. Więc rzeczywista rozdzielczość fotografii zależy w lwiej części od umiejętności pstrykacza, nie koniecznie od szkła.
@baron13
Czasami producenci wypuszczają niby niewielkie usprawnienia obiektywu w postaci nowych powłok, jak to jest w przypadku Canona 70-200 III. Niby zdaje się nic wielkiego ale na tym filmiku widać, że różnica w pracy pod światło między wersją II, a III jest ogromna:
link
@waldi72: Dzięki! Jest to jakiś konkret.
ten link to jest robienie wody z mozgu ogladajacym.
zerowanie na zwyklej niewiedzy , czego zreszta wlasciciel aparatu nie musi sie wstydzic . posiadacz aparatu cyfrowego nie musi byc specem od optyki.
Nie ma fizycznej mozliwosci az takiej poprawy .
wspolczynnik odbicia na powierzchni soczewki bez warstw odblaskowych wynosi ok 8 - 10%.
Dzieki warstwom wynosi tylko ok. 0,5 % , nieco mniej.
na pokazanym zdjeciu aby nastapila taka redukcja odbicia wspolczynnik odbicia musilaby zostac zredukowany kilkadziesiat razy . Bylby na poziomie setnych %. Przy promieniach padajacych pod katem jest wyzszy , ale wzajemne proporcje pozostaja.
Taki efekt uzyskuje sie zmieniajac pozycje obiektywu lub kierunek kadru doslownie o centymetry lub pojedyncze stopnie. Nie ma zadnych problemow , aby zrobic zdjecia dajace wynik odwrotny - mniejszy odblask na wersji II.
zdjecia robione z reki , wymieniony obiektyw , a wiec w odstepie kilkudziesieciu sekund, zywa modelka - nie ma mozliwosci utrzymania identycznej pozycji obiektywu w stosunku do zrodla swiatla i modelki.
Kto robil testy odblaskow w ten sposob ten wie , ze minimalna zmiana pozycji a odblaski moga byc kolosalne , lub prawie zadne.
jak zwykle na YT - demagogia. Pseudofachowcy wyjasniaja cos innym a tak naprade jest to wciskanie ciemnoty.
Nie przecze , ze III ma lepsze warstwy odblaskowe , ale to nie jest test to wykazujacy. Lepiej poczekac na test optycznech.
Czy kupic ?
Bez testow wiadomo , ze kazda nastepna wersja jest optycznie rowna lub lepsza od poprzedniej . Bedzie lepiej , pytanie tylko ile jestesmy w stanie za niewielka poprawe zaplacic. Nie ma rewolucji , jest ewolucja .
Udaje sie obiektywami szescdziesiecioletnimi zrobic zdecydowanie lepsze zdjecia niz wspolczesnymi. Czy bedzie lpiej to zadecyduja umiejetnosci fotografa.
Moim zdaniem najwazniejszym jest dokladne poznanie wlasnosci tego co sie posiada.
@Pokora
link
"Testing the strobe at a variety of different angles, I found that the new coating seemed to reduce flaring the most at the 200mm focal length, and had little effect on shots from 70mm-120mm. However, I admit I was a bit aggressive with these tests, and this coating, at least in theory, may save a shot that would otherwise be unusable with the previous version."
Na statywie. Popatrz na zdjęcia.
"I found that the new coating seemed to reduce flaring the most at the "
"seemed."
- wydaje sie jakby
a na zdjeciu masz kolosalna roznice , to nie wynika z powlok tylko innego usytuowania obiektywu-modelu-swiatla.
az takiej roznicy w pochlanianiu na pewno nie ma i byc nie moze. ta roznica jest spowodowana czyms innym niz nowymi warstwami przeciwodblaskowymi.
Nie mamy pomiarów, możemy tylko gdybać. Dynamika normalnego zdjęcia od czerni do bieli to jest jakieś 6 EV. Oczywiście jest korekcja, krzywe i raw dochodzący do 14 EV. Lecz może tak być, że bez majstrowania mamy zmianę jasności tych flar na poziomie ~4 EV. Co dawało by stłumienie w okolicy 16. Możliwe? Możliwe. Dodałbym materiały wyczerniające. Pojawiły się wcale nie tak dawno bo kilka lat temu farby z jakimiś nieprawdopodobnymi tłumieniami. W każdym razie Cwanom popracował nad tym. I jest efekt. Wszyscy testerzy, których tu zalinkowaliście natomiast zawieszają kwestię, czy to jest warte tych pieniędzy. Osobiści sądzę, że MTF-y pójdą w górę bo jak są mniejsze odblaski, to na pewno stłumione są różne rozproszenia na soczewkach podbity kontrast i tak dalej. natomiast ja się już od dawna hamuję z entuzjazmem, ponieważ to wszystko dostajemy przy idealnym wstrzeleniu się z ostrością, wyeliminowaniu wszelkich poruszeń i innych możliwych źródeł rozmazów. Jeśli cokolwiek zawiedzie, cała cudowność idzie w pi... W kosmos. Warto się cieszyć raczej dla tego, że jest nadzieja, że ta technologia, za czas niejaki znajdzie się w sprzęcie przeciętnym.
Perwsza generacja tego obiektywu bez wersji dla PK.
Mam poprzedni i jest swietny.
@baron13 różnica w jakości obrazu jest zauważalna, głównie na brzegach kadru. Jest po prostu ostrzej. Piszę to jako użytkownik S 70-200/2.8 niegdyś korzystający z poprzedniej wersji Sigmy 70-200 OS. Przesiadka na nowe jest zdecydowanie warta rozważenia.
baron13
2 maja 2019, 11:23
Nie mamy pomiarów, możemy tylko gdybać. Dynamika normalnego zdjęcia od czerni do bieli to jest jakieś 6 EV. Oczywiście jest korekcja, krzywe i raw dochodzący do 14 EV. Lecz może tak być, że bez majstrowania mamy zmianę jasności tych flar na poziomie ~4 EV.
-----------------------
gdybys sie choc przez chwile zastanowil , nie pisalbys takich glupot.
wspolczynnik odbicia wspolczesnych powlok to ok 0,5% na powierzchni.
przy 20 powierzchniach mamy odbicie rzedu 10 %
10 % to ok 0,25 EV
strumien swietlny slonca to rzad 10 ^28 lm
oznacza to, ze rozpietosc tonalna sceny w warunkach fotografowania ze sloncem w kadrze wynosi ok 60 - 80 EV ( bezwzglednych jednostek swietlnych). Moze byc znacznie wyszsza.
aby w tych warunkach uzyskac roznice odbicia swiatla slonca dla roznych powlok rzedu ok - 3 EV , to powloka winna byc ok 10 razy skuteczniejsza. Czyli jej wsp. odbicia zamiast 0,5% winen wynosic 0,05%.
Na jednym z przykladowych zdjeciach wystepuje przepal , na drugim nie. A wiec roznica ok 5-7 EV. Aby uzyskac Taki efekt , powloka winna byc ok 100 razy skuteczniejsza.
rzeczywiscie sadzisz ze udalo sie az 100-u krotnie poprawic skutecznosc powlok. Na poprawe rzedu 30- 50% czekalismy paredziesiat lat , a tu nagle w ciagu paru lat taka poprawa ? Jesli poprawiono wsp odbicia o kilkanascie % to bylby duzy sukces. Dlatego w wypowiedziach , ktos wspominaja , iz odnosi warzenie , ze powloki pracuja lepiej. To sa roznice w obrazowaniu flary niewielkie , nie az takie jak na prezentowanych zdjeciach.
Dariusz Breś - z całym szacunkiem, ale Ty jesteś związany z SIgmą :D to po pierwsze po drugie , możesz mi wytłumaczyć jak dokonywałaś pomiaru szybkości bo akurat ja używam G2 testowałem i porównywałem intensywnie z FL i VRII przy których ta sigma jest zwyczajnie wolna i Tamron był od nich szybszy (testowane na D750) , co do ostrości mogę dać RAWy z G2 na 200mm bo tam jest najostrzejsze zrobisz to samo ? :D