Canon EF 70-200 mm f/4L IS II USM - test obiektywu
6. Dystorsja
Oczywiście sytuacja zmienia się po przejściu na pełną klatkę. Tutaj problemów nie ma tylko przy pracy z telekonwerterem, gdzie dystorsja jest praktycznie zerowa i sięga tylko +0.13%. Na krótszych ogniskowych wadę tę daje się zauważyć bez specjalnych problemów. Na 70 mm sięga ona −1.39%, na 135 mm zmienia znak i wynosi +1.26%, by na 200 mm wzrosnąć do +1.91%.
Nikkor 70–200 mm f/4 VR zachowywał się trochę inaczej, bo miał mniejszą dystorsję na 70 mm, a za to trochę większą na 200 mm. Co ciekawe, najlepiej poczynali sobie tutaj producenci niezależni. Troszkę niższą dystorsję od Canona pokazała Tokina, a jeszcze mniejszą Tamron 70–210 mm, który miał najtrudniejsze zadanie, bo charakteryzuje się największym zakresem ogniskowych ze wszystkich wspominanych tutaj obiektywów.
Canon 50D, 70 mm | |||
Canon 50D, 135 mm | |||
Canon 50D, 200 mm | |||
Canon 50D, 280 mm (TC) | |||
Canon 5D III, 70 mm | |||
Canon 5D III, 135 mm | |||
Canon 5D III, 200 mm | |||
Canon 5D III, 280 mm (TC) | |||