Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Canon EF 70-200 mm f/4L IS II USM - test obiektywu

4 listopada 2019

6. Dystorsja

Gdy połączymy testowanego Canona 70–200 mm z matrycą APS-C/DX, dystorsja zupełnie nie będzie nam przeszkadzać. Na początku, w środku i na końcu zakresu ogniskowych wynosi ona odpowiednio −0.36%, +0.53% i +0.74%, a po podłączeniu telekonwertera +0.10%. W żadnym miejscu jej wartość bezwzględna nie przekracza poziomu 1.0, a więc możemy mówić o dobrym stopniu korygowania tej wady.

Oczywiście sytuacja zmienia się po przejściu na pełną klatkę. Tutaj problemów nie ma tylko przy pracy z telekonwerterem, gdzie dystorsja jest praktycznie zerowa i sięga tylko +0.13%. Na krótszych ogniskowych wadę tę daje się zauważyć bez specjalnych problemów. Na 70 mm sięga ona −1.39%, na 135 mm zmienia znak i wynosi +1.26%, by na 200 mm wzrosnąć do +1.91%.

Nikkor 70–200 mm f/4 VR zachowywał się trochę inaczej, bo miał mniejszą dystorsję na 70 mm, a za to trochę większą na 200 mm. Co ciekawe, najlepiej poczynali sobie tutaj producenci niezależni. Troszkę niższą dystorsję od Canona pokazała Tokina, a jeszcze mniejszą Tamron 70–210 mm, który miał najtrudniejsze zadanie, bo charakteryzuje się największym zakresem ogniskowych ze wszystkich wspominanych tutaj obiektywów.

----- R E K L A M A -----

Canon 50D, 70 mm
Canon EF 70-200 mm f/4L IS II USM - Dystorsja
Canon 50D, 135 mm
Canon EF 70-200 mm f/4L IS II USM - Dystorsja
Canon 50D, 200 mm
Canon EF 70-200 mm f/4L IS II USM - Dystorsja
Canon 50D, 280 mm (TC)
Canon EF 70-200 mm f/4L IS II USM - Dystorsja

Canon 5D III, 70 mm
Canon EF 70-200 mm f/4L IS II USM - Dystorsja
Canon 5D III, 135 mm
Canon EF 70-200 mm f/4L IS II USM - Dystorsja
Canon 5D III, 200 mm
Canon EF 70-200 mm f/4L IS II USM - Dystorsja
Canon 5D III, 280 mm (TC)
Canon EF 70-200 mm f/4L IS II USM - Dystorsja