Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sony FE 35 mm f/1.8 - test obiektywu

29 października 2020

6. Dystorsja

Cieszy nas fakt, że firma Sony zdecydowała się, aby o korygowanie dystorsji powalczyli optycy, a nie programiści. W pełnoklatkowej 35-tce skorygowanie tej wady nie jest jakieś wyjątkowo trudne, więc warto zrobić to tak jak należy i Sony podjęło się tego zadania z sukcesem.

Na mniejszej matrycy APS-C dystorsja, w granicach błędów pomiarowych, jest zgodna z wynikiem zerowym. Formalnie uzyskany przez nas rezultat to −0.08%.

Na pełnej klatce zniekształcenia są ciut większe, nadal są jednak na poziomie praktycznie niezauważalnym na rzeczywistych zdjęciach. Nasze pomiary pokazały tutaj znikomą dystorsję poduszkową o wartości +0.39%.

----- R E K L A M A -----

Warto nadmienić, że po wyłączeniu korygowania wad optycznych w korpusie, wyniki uzyskiwane na plikach JPEG i RAW są prawie takie same – oczywiście w granicach błędów pomiarowych.

Sony A7R II, 35 mm, APS-C
Sony FE 35 mm f/1.8 - Dystorsja
Sony A7R II, 35 mm, FF
Sony FE 35 mm f/1.8 - Dystorsja