Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sony FE 24 mm f/2.8 G - test obiektywu

24 marca 2021

11. Podsumowanie


Zalety:
  • solidna i szczelna konstrukcja mechaniczna,
  • bardzo dobra jakość obrazu w centrum kadru,
  • rozsądna jakość obrazu na brzegu matrycy APS-C,
  • bardzo dobrze korygowana podłużna aberracja chromatyczna,
  • niewielki astygmatyzm,
  • umiarkowane winietowanie na matrycy APS-C,
  • świetna praca pod ostre światło,
  • szybki, cichy i celny autofokus.

Wady:
  • trochę problemów z poprzeczną aberracją chromatyczną,
  • duże winietowanie na pełnej klatce,
  • ogromna dystorsja na plikach RAW,
  • wygórowana cena.


Z całej trójki zaprezentowanych przez Sony modeli, czyli 2.8/24, 2.5/40 i 2.5/50, ten pierwszy był chyba najtrudniejszy do zaprojektowania i to widać w wynikach naszego testu. Lista zalet jest dość długa i zawiera kilka istotnych pozycji – w szczególności bardzo dobre zachowanie w centrum kadru i to włącznie z maksymalnym otworem względnym oraz świetną pracę pod ostre światło, o którą trudno przy tak dużym kącie widzenia.

Kilka wad też jednak się znalazło i jeśli zestawimy je z ceną wynoszącą 700 euro, obiektyw może nie osiągnąć takich wyników sprzedażowych, jakie usatysfakcjonowałyby firmę Sony. Tym bardziej, że mało który posiadacz obiektywu klasy 24–70 mm lub 24–105 mm może rozważać jego zakup. Większe szanse na zainteresowanie się nim mogą wystąpić w przypadku posiadaczy Tamrona 28–75 mm f/2.8 i niedawno zaprezentowanej Sigmy 28–70 mm f/2.8, tyle że znów do głosu może dojść cena. Bo przecież kwota, jaką musimy wyłożyć na takiego Tamrona, jest prawie dokładnie taka sama jak ta, za którą będzie wystawiony Sony FE 24 mm f/2.8 G. A osoby z mniejszym budżetem chętniej będą spoglądać na konkurentów, takich jak Tamron 2.8/24 czy Samyang 2.8/24 – z jednej strony mniej ostrych, ale z drugiej prawie dwa razy tańszych.

----- R E K L A M A -----

Nie chcielibyśmy kończyć tego testu pesymistycznym akcentem, bo testowany obiektyw na to nie zasłużył. To przecież udany instrument i jeśli zdecydujemy się na jego zakup, może odwdzięczyć się nam naprawdę ostrymi zdjęciami.


Obiektyw do testów wypożyczyła firma:
Sony FE 24 mm f/2.8 G - Podsumowanie

W testach wykorzystujemy studyjne lampy błyskowe i światła stałego firmy Quadralite dostarczone przez sklep Foto-Tip.pl.
Sony FE 24 mm f/2.8 G - Podsumowanie Sony FE 24 mm f/2.8 G - Podsumowanie