Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Test obiektywu

Sony FE 14 mm f/1.8 GM - test obiektywu

20 kwietnia 2021

6. Dystorsja

Kąt widzenia wynoszący 114 stopni to zawsze wyzwanie, jeśli chodzi o korygowanie dystorsji. Obiektywy o ogniskowej 14 mm, które pojawiły się w naszych testach, różnie radziły sobie z tą wadą. Najlepiej wypadała Sigma A 1.8/14, która na mniejszej matrycy APS-C pokazywała śladowy poziom −0.24%, a na pełnej klatce trochę większą wartość −2.38%.

Słabo poczynał sobie za to Samyang AF 14 mm f/2.8 FE, który nie dość, że pokazywał najgorsze osiągi, to jeszcze próbował wspomagać się wprowadzeniem zniekształceń falistych.

Sony FE 14 mm f/1.8 GM znacznie bliżej dobrym osiągom Sigmy, niż słabym rezultatom Samyanga. Na mniejszej matrycy APS-C odnotowaliśmy niewielką dystorsję beczkową o wartości −0.82%, która zwiększa się do −2.25% po przejściu na pełną klatkę. To wynik, w granicach błędów pomiarowych taki sam jak u Sigmy.

----- R E K L A M A -----

Podsumowując, cieszy nas fakt, że Sony zdecydowało się walczyć z dystorsją za pomocą optyki i że walka ta okazała się do pewnego stopnia skuteczna i na dodatek ceną za to nie było wprowadzenie dystorsji falistej.

Sony A7R III, 14 mm, APS-C
Sony FE 14 mm f/1.8 GM - Dystorsja
Sony A7R III, 14 mm, FF
Sony FE 14 mm f/1.8 GM - Dystorsja