Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - test obiektywu
6. Dystorsja
Zobaczmy więc, jak na tym tle prezentuje się nowy obiektyw Sony. Od razu możemy powiedzieć, że na mniejszej matrycy APS-C problemów nie będzie praktycznie żadnych. Na 70 mm zniekształcenia są dokładnie zerowe, bo uzyskany przez nas wynik to równe 0.00%. Potem dystorsja wzrasta i na 100 mm mamy już do czynienia z niewielką „poduszką” o wartości +0.57%. Wzrasta ona ponownie do +0.80% na ogniskowej 135 mm, by na maksymalnej ogniskowej dobić do +0.88%.
W przypadku pełnej klatki dystorsją nie powinniśmy zaprzątać sobie głowy tylko dla najkrótszej ogniskowej, gdzie wynosi ona +0.23%. Po przejściu do 100 mm szybko jednak narasta do wartości +1.46%, ale na szczęście jej następny wzrost jest już dość wolny, bo na 135 mm odnotowaliśmy wartość +1.62%, a na 200 mm wynik sięgający +1.85%. To rezultaty w granicach błędów pomiarowych bardzo podobne do tego, co pokazywał niedawno testowany Nikkor.
Nie mamy tutaj jednak powodów do zachwytów, bo większość dotychczas testowanych obiektywów tej klasy potrafiła na dłuższych ogniskowych notować wyniki bliższe +1.5%, a nie na poziomie prawie +2%.
Sony A7R III, APS-C, JPEG, 70 mm | |||
Sony A7R III, APS-C, JPEG, 100 mm | |||
Sony A7R III, APS-C, JPEG, 135 mm | |||
Sony A7R III, APS-C, JPEG, 200 mm | |||
Sony A7R III, FF, JPEG, 70 mm | |||
Sony A7R III, FF, JPEG, 100 mm | |||
Sony A7R III, FF, JPEG, 135 mm | |||
Sony A7R III, FF, JPEG, 200 mm | |||