Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Test obiektywu

Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - test obiektywu

13 października 2021

6. Dystorsja

Korygowanie dystorsji w zoomach typu 70–200 mm wcale nie jest proste i wiele konstrukcji pokazywało tutaj małe wpadki. Często widzieliśmy tam lekką dystorsję beczkową na ogniskowej 70 mm, która szybko zmieniała znak, by na 200 mm podchodzić nawet pod +2%.

Zobaczmy więc, jak na tym tle prezentuje się nowy obiektyw Sony. Od razu możemy powiedzieć, że na mniejszej matrycy APS-C problemów nie będzie praktycznie żadnych. Na 70 mm zniekształcenia są dokładnie zerowe, bo uzyskany przez nas wynik to równe 0.00%. Potem dystorsja wzrasta i na 100 mm mamy już do czynienia z niewielką „poduszką” o wartości +0.57%. Wzrasta ona ponownie do +0.80% na ogniskowej 135 mm, by na maksymalnej ogniskowej dobić do +0.88%.

W przypadku pełnej klatki dystorsją nie powinniśmy zaprzątać sobie głowy tylko dla najkrótszej ogniskowej, gdzie wynosi ona +0.23%. Po przejściu do 100 mm szybko jednak narasta do wartości +1.46%, ale na szczęście jej następny wzrost jest już dość wolny, bo na 135 mm odnotowaliśmy wartość +1.62%, a na 200 mm wynik sięgający +1.85%. To rezultaty w granicach błędów pomiarowych bardzo podobne do tego, co pokazywał niedawno testowany Nikkor.

----- R E K L A M A -----

Nie mamy tutaj jednak powodów do zachwytów, bo większość dotychczas testowanych obiektywów tej klasy potrafiła na dłuższych ogniskowych notować wyniki bliższe +1.5%, a nie na poziomie prawie +2%.

Sony A7R III, APS-C, JPEG, 70 mm
Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Dystorsja
Sony A7R III, APS-C, JPEG, 100 mm
Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Dystorsja
Sony A7R III, APS-C, JPEG, 135 mm
Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Dystorsja
Sony A7R III, APS-C, JPEG, 200 mm
Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Dystorsja

Sony A7R III, FF, JPEG, 70 mm
Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Dystorsja
Sony A7R III, FF, JPEG, 100 mm
Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Dystorsja
Sony A7R III, FF, JPEG, 135 mm
Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Dystorsja
Sony A7R III, FF, JPEG, 200 mm
Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Dystorsja