Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Aparat cyfrowy Panasonic Lumix S5IIX body Raty 30x0%

Cena: 10095 zł 9149 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Test obiektywu

Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - test obiektywu

13 października 2021

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Sony FE 70–200 mm f/2.8 GM OSS II koryguje komę wyśmienicie. W zasadzie niezależnie od ogniskowej i od tego gdzie umieścimy diodę, jej obraz jest praktycznie taki sam. W tej kategorii testowany obiektyw zaliczył więc kolejny świetny rezultat.

Centrum, 70 mm, f/2.8 Róg APS-C, 70 mm, f/2.8 Róg FF, 70 mm, f/2.8
Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, 135 mm, f/2.8 Róg APS-C, 135 mm, f/2.8 Róg FF, 135 mm, f/2.8
Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, 200 mm, f/2.8 Róg APS-C, 200 mm, f/2.8 Róg FF, 200 mm, f/2.8
Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh

----- R E K L A M A -----


Astygmatyzm rozumiany jako średnia różnica pomiędzy pionowymi i poziomymi wartościami funkcji MTF50 wyniósł 4.9% i jest to wartość bardzo mała. Co więcej, nie zauważyliśmy istotnych różnic pomiędzy poszczególnymi ogniskowymi. W tej kategorii Sony wypada więc wyraźnie lepiej niż Nikkor, który uzyskał wynik przekraczający 16%.

Rozogniskowane krążki światła wyglądają bardzo dobrze, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że mamy do czynienia z obiektywem zmiennoogniskowym. Ślady cebulowego bokeh są naprawdę minimalne (w końcu w optyce mamy przecież soczewki asferyczne), a jaśniejszej obwódki na brzegu prawie nie widać. Przeszkadza za to winietowanie mechaniczne, które jest bardzo wyraźne na f/2.8, zauważalne dla f/4.0 i wciąż zaakcentowane na f/5.6 – taki sam efekt widzieliśmy jednak u większego i cięższego Nikkora.

Centrum, 200 mm, f/2.8 Róg APS-C, 200 mm, f/2.8 Róg FF, 200 mm, f/2.8
Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, 200 mm, f/4.0 Róg APS-C, 200 mm, f/4.0 Róg FF, 200 mm, f/4.0
Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, 200 mm, f/5.6 Róg APS-C, 200 mm, f/5.6 Róg FF, 200 mm, f/5.6
Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh