Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
W systemie Mikro 4/3 nie brakuje jasnych obiektywów o ogniskowej z przedziału 17–25 mm, więc nie mieliśmy najmniejszych problemów z zestawieniem niniejszej tabeli.
Widać wyraźnie, że OM 1.4/20 jest obiektywem wyraźnie mniejszym i lżejszym od jaśniejszych modeli o ogniskowych 17 i 25 mm. Jest za to większy i cięższy od całej trójki zaprezentowanych w tabeli obiektywów Panasonika. Trudno jednak oczekiwać czegoś innego, bo od dwóch z nich jest jaśniejszy, a od wszystkich trzech bardziej skomplikowany optycznie.
Na poniższym zdjęciu OM System M.Zuiko Digital 20 mm f/1.4 PRO stoi pomiędzy Olympusem M.Zuiko Digital 45mm f/1.8 a Voigtlanderem Noktonem 25 mm f/0.95.
----- R E K L A M A -----
M.Zuiko 20 mm f/1.4 PRO rozpoczyna się metalowym bagnetem, który otacza styki i tylną soczewkę o średnicy 20 mm. Soczewka ta jest nieruchoma, znajduje się na wysokości styków, a jej ranty i okolice są bardzo dobrze wyczernione. Na czarnym elemencie zawierającym styki znajdziemy informację, że obiektyw wyprodukowano w Japonii. Od tej strony wszystko więc wygląda bardzo dobrze i mamy zachowaną pełną szczelność.
Właściwy korpus, który jest całkowicie metalowy, rozpoczyna się nieruchomym pierścieniem, na którym znajdziemy czerwoną kropkę ułatwiającą mocowanie obiektywu do aparatu, a nad nią nazwę i parametry modelu. Po drugiej niż kropka stronie obiektywu mamy jeszcze informacje o wodoodporności (SPLASH PROOF), minimalnym dystansie ustawiania ostrości (0.25m/0.82ft), logotyp systemu Mikro 4/3 i numer seryjny.
Idąc dalej natrafiamy na pierścień do manualnego ustawiania ostrości, który ma szerokość aż 29 mm. Nie znajdziemy na nim żadnej skali odległości, ani głębi ostrości. Pierścień ten pracuje z przełożeniem elektronicznym, a jego praca jest płynna. Przebieg całego zakresu odległości wymaga obrotu nim o kąt ponad 120 stopni, co zapewnia odpowiednią precyzję nastaw.
Następnie mamy nieruchomy fragment obudowy zawierający napis z nazwą i parametrami obiektywu oraz dwa paski: niebieski i ciemno-srebrny. Zaraz dalej znajdziemy bagnet do mocowania tulipanowej osłony przeciwsłonecznej oraz nierotujący gwint filtrów o średnicy 58 mm.
Przednia soczewka obiektywu jest nieruchoma, prawie płaska i ma średnicę 28 mm. Znajduje się bardzo płytko w obudowie, ale otaczają ją ciemne, dobrze zmatowione i wykarbowane elementy.
Jeśli chodzi o konstrukcję optyczną, mamy tutaj do czynienia z 11 soczewkami ustawionymi w 10 grupach. Nie brakuje tutaj elementów specjalnych. Mamy więc dwie soczewki ze szkła o wysokim współczynniku załamania (Super HR), dwa elementy asferyczne i aż cztery soczewki wykonane ze szkła niskodyspersyjnego (trzy ED i jedna Super ED). Wewnątrz znajdziemy jeszcze kołową przysłonę o dziewięciu listkach, którą możemy domknąć maksymalnie do wartości f/16.
Kupujący dostaje w zestawie oba dekielki, tulipanową osłonę przeciwsłoneczną oraz miękki futerał.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.