Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Ładny bokeh? No nie wiem, dla mnie wygląda on nerwowo i mało atrakcyjnie. Jest tak samo brzydki jak w Tokina 23/1.4 którą mam i będę sprzedawał, bo wygląd nieostrości praktycznie za każdym razem mi przeszkadza i w mojej ocenie psuje zdjęcie. Jakby ktoś nie wierzył, to mam masę przykładów na bokeh z Tokina 23/1.4 w normalnym użytkowaniu. Tutaj jest tak samo jak widzę, poszarpany bokeh który odwraca uwagę od tematu zdjęcia. Jednak Fuji XF 33/1.4 to klasa sama w sobie (też mam i używam i mogę jedynie chwalić za każdym razem) Co tu dużo mówić.. Viltrox 33/1.4 wypada przy XF 33/1.4 tak jak powinien wypadać chińczyk przy markowym szkle: czyli bida :D
Jakoś te zdjecia na stronie Tokiny wyglądają zdecydowanie lepiej np zdjecia modelek w przestrzeni miejskiej i nawet bokeh ..nie jest wtedy zły ; Zalezy jak do tego podejść czy oceniać najgorsze zdjecie wykonane Tokiną i porównywać do Fuji czy najlepsze ; Jak ktos kupuje obiektyw to chyba po to żeby robić ciekawe zdjęcia ;
@sektoid i po co te złośliwości? Owszem polityka rebrandowania przeciętnych szkieł jest całkiem nie na miejscu moim zdaniem, ale Tokina miała i ma w ofercie sporo udanych konstrukcji.
@Arek Dzięki za test, acz jak dla mnie ten Viltr...Tokina jest najmniej ciekawy z tego line-upu APS-C, bo w tej ogniskowej zwłaszcza w systemie Fuji jest wyjątkowo bogaty wybór jak wiesz. IMO najciekawszy dla większości byłby test: - 56/1.4 i jego porównanie do Sigmy 56/1.4 - oba są już w większości systemów APS-C, więc wielu ma tutaj dylemat - 13/1.4 - z racji unikalnych parametrów (przy nadal relatywnie umiarkowanej cenie)
W sumie w przypadku zupek błyskawicznych to "oryginał" byłby z Japonii właśnie, a nie z Chin :P
Coś tu nie pykło do końca z tą konstrukcją... Chciałoby się takiego szkła używać głównie na pełnej dziurze, a tu tak trochę mało rozdzielczości, za dużo soczewek żeby był fajny bokeh, za mało soczewek (?) żeby było dobrze skorygowane i nowoczesne szkło... czyli takie trochę po środku, takie trochę dla nikogo...
Nie kumam określenia "nerwowy" bokeh, tutaj jest daleko od nerwów jakie dałaby klasyczna konstrukcja podwójnego gaussa/biotara/planara, a raczej bliżej mu sonnarów i nowszych mocniej skorygowanych konstrukcji. Widać kształt poszczególnych liści i gałązek w tle, ale krawędzie są rozmyte w taki sposób, że ani to grzeje, ani chłodzi. Z fajnych bokehowych szkieł (głównie biotarów/planarów/trioplanów i ich kopii) te plamy miałyby jeszcze wyraźne jasne krawędzie/obwódki albo okrągłe albo cebulkowo-łuskowate i byłoby ciekawie jak się tego dobrze użyje z kimś ładnym na pierwszym planie, ale z tym też łatwo przesadzić i robić zdjęcia, gdzie tło jest tematem - więc rozumiem ludzi niechęć do takich szkieł, one są raczej "do zadań specjalnych" niż do użytku codziennego.
@sektoid Ja pamiętam, że taka Tokina 11-16/2.8 to chyba była rewolucyjna swojego czasu i sprzedawała się jak świeże bułeczki. Kiedyś tam 10 lat temu...
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
@gamma - spóźniasz się...
Na 1.4 wydaje się być faktycznie mocno mydlany. Ogólnie jakość obrazu nie wygląda imponująco, w tym bokeh.
Myślałem że chiński oryginał
występuje tylko w przypadku zupek błyskawicznych ;)
@PDamian
No cóż, nikogo chyba nie zdziwi, że źle "myślałeś". Zupy instant pochodzą z Japonii.
Oo, ale niespodzianka, rebrand - może mieli wymienić środek a nie nalepke. I za to test nie wyszedł ;p
Viltrox 33 jest raczej lepszy na 1.4. Pytanie, co poszło nie tak.
Ładny bokeh?
No nie wiem, dla mnie wygląda on nerwowo i mało atrakcyjnie.
Jest tak samo brzydki jak w Tokina 23/1.4 którą mam i będę sprzedawał, bo wygląd nieostrości praktycznie za każdym razem mi przeszkadza i w mojej ocenie psuje zdjęcie.
Jakby ktoś nie wierzył, to mam masę przykładów na bokeh z Tokina 23/1.4 w normalnym użytkowaniu.
Tutaj jest tak samo jak widzę, poszarpany bokeh który odwraca uwagę od tematu zdjęcia.
Jednak Fuji XF 33/1.4 to klasa sama w sobie (też mam i używam i mogę jedynie chwalić za każdym razem)
Co tu dużo mówić.. Viltrox 33/1.4 wypada przy XF 33/1.4 tak jak powinien wypadać chińczyk przy markowym szkle: czyli bida :D
W pizdu i wylądował.... W pioch...
Cichy - tak samo lepszy jak Viltrox 1.8/50? Jak widać ta fabryka, która robi szkiełka dla Viltroksa i Tokiny jakością nie grzeszy.
To jest dramat IMHO. Ja uwielbiam mojego Touita 1.8/32 co to do poprzeczki nie skakał :D
Tokina dodaje Plus i podnosi ceny link
@Arek
Tak samo to nie. V50 jednak jest dużo lepszy od V33.
Jakoś te zdjecia na stronie Tokiny wyglądają zdecydowanie lepiej np zdjecia modelek w przestrzeni miejskiej i nawet bokeh ..nie jest wtedy zły ; Zalezy jak do tego podejść czy oceniać najgorsze zdjecie wykonane Tokiną i porównywać do Fuji czy najlepsze ; Jak ktos kupuje obiektyw to chyba po to żeby robić ciekawe zdjęcia ;
Zadam inne pytanie. Czy Tokina zrobiła kiedyś dobry obiektyw ?
Cichy - nie potwierdzam tej lepszości.
@sektoid i po co te złośliwości? Owszem polityka rebrandowania przeciętnych szkieł jest całkiem nie na miejscu moim zdaniem, ale Tokina miała i ma w ofercie sporo udanych konstrukcji.
Co przemawia za rebrandem?
link
link
@PDamian. Co ma z tego wynikać ?
Nowe Tokina PLUS [ściereczka]
mają być droższe.
link
"Kupujący dostaje w zestawie oba dekielki i, co ciekawe, filtr ochronny."
-a co z OSŁONĄ PRZECIWSŁONECZNĄ ?
Powinna być.
Na innych rynkach metalowa osłona BH-524 jest w zestawie
link
........
SZ 33mm F1.2 link
Polacy poświęcają się bardziej...
"Testowane obiektywy były dostarczane z metalową osłoną przeciwsłoneczną i filtrem ochronnym." link
"Oba obiektywy są wyposażone w metalową osłonę - świetny bonus!" link
proszę nie zapomnieć przemnożyc światłosiły jak w przypadku m4/3... 1.4 x 1.5 = f/2.1 Pozdrawiam
@Arek
Dzięki za test, acz jak dla mnie ten Viltr...Tokina jest najmniej ciekawy z tego line-upu APS-C, bo w tej ogniskowej zwłaszcza w systemie Fuji jest wyjątkowo bogaty wybór jak wiesz. IMO najciekawszy dla większości byłby test:
- 56/1.4 i jego porównanie do Sigmy 56/1.4 - oba są już w większości systemów APS-C, więc wielu ma tutaj dylemat
- 13/1.4 - z racji unikalnych parametrów (przy nadal relatywnie umiarkowanej cenie)
A to akurat zgoda, w Fuji jednak ciekawszą opcją jest firmowy Fujinon i tu raczej nie ma co kombinować w Tokiny czy inne.
W sumie w przypadku zupek błyskawicznych to "oryginał" byłby z Japonii właśnie, a nie z Chin :P
Coś tu nie pykło do końca z tą konstrukcją... Chciałoby się takiego szkła używać głównie na pełnej dziurze, a tu tak trochę mało rozdzielczości, za dużo soczewek żeby był fajny bokeh, za mało soczewek (?) żeby było dobrze skorygowane i nowoczesne szkło... czyli takie trochę po środku, takie trochę dla nikogo...
Nie kumam określenia "nerwowy" bokeh, tutaj jest daleko od nerwów jakie dałaby klasyczna konstrukcja podwójnego gaussa/biotara/planara, a raczej bliżej mu sonnarów i nowszych mocniej skorygowanych konstrukcji. Widać kształt poszczególnych liści i gałązek w tle, ale krawędzie są rozmyte w taki sposób, że ani to grzeje, ani chłodzi. Z fajnych bokehowych szkieł (głównie biotarów/planarów/trioplanów i ich kopii) te plamy miałyby jeszcze wyraźne jasne krawędzie/obwódki albo okrągłe albo cebulkowo-łuskowate i byłoby ciekawie jak się tego dobrze użyje z kimś ładnym na pierwszym planie, ale z tym też łatwo przesadzić i robić zdjęcia, gdzie tło jest tematem - więc rozumiem ludzi niechęć do takich szkieł, one są raczej "do zadań specjalnych" niż do użytku codziennego.
@sektoid
Ja pamiętam, że taka Tokina 11-16/2.8 to chyba była rewolucyjna swojego czasu i sprzedawała się jak świeże bułeczki. Kiedyś tam 10 lat temu...
@Vendeur - fakt, byłem w podróży ;-)