Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Czy naprawdę świat obiektywów zaczyna się i kończy na obiektywach dla bezlusterkowców? Czy nie można zrobić test, dla odmiany dla pro-bono, szkieł dla lustrzanek? Naprawdę, dużo osób korzysta z tego systemu i nie zamieni dla widzimisię producentów tego co ma na bezlustra.
Szkoda że Tokina nie oferuje (jeśli się nie mylę) obiektywów do m43. Taki 11(10)-30 f/2,8 byłby dla mnie optymalną alternatywą dla astronomicznie drogiej Panaleici 10-25/1,7. BTW: Arku, na którym zdjęciu przykładowym pokazana jest ta fatalna praca pod ostre światło?
Niby to jest wada, a jeszcze nie spotkałem filmowca, który by się nie ucieszył z flarki / "odblasków" ;) No ewentualnie jakaś brzydka halacja, niby wg definicji to wszystko jedno i to samo, ale myślę, że wiecie o co chodzi :D
"Fotografowanie takim obiektywem w słoneczny dzień staje się wtedy loterią – nigdy nie wiemy, co uda nam się złapać w kadrze." Jak to nie wiemy? Przecież jest podgląd na żywo...
To zadziała na statywie. Jak fotografujesz z ręki, to małe przesunięcie kadru może spowodować zupełnie różny wygląd odblasków. Więc wydaje Ci się, że widzisz to co fotografujesz, a wciskając spust migawki lekko przesuwasz aparat i na zdjęciu masz zupełnie coś innego.
Arek: A czy jak się podepnie ichnią osłonę przeciwsłoneczną to coś pomaga? Flary znikają, są mniej intensywne? Czy też jest to bez większej różnicy?
Może to jest taki sam problem jak z dystorsją w przypadku innych producentów, że oprogramowanie producenta ma się z nią zmierzyć? Łażenie po mieście z osłoną nie jest dla mnie problematyczne. Ocena obiektywy oceną, ale jak jest łatwe do zastosowania obejście to może ta wada nie jest taka dotkliwa dla korzystającego.
@Pietia Goras A może: "Jedyna rzecz, do której możemy mieć uwagi, to efekt wieszania aparatu, który pojawia się przy fotografowaniu na maksymalnej ogniskowej. Do takich wydarzeń dochodzi naprawdę sporadycznie, ale miały one miejsce na obu aparatach użytych w teście, więc to wina raczej Tokiny niż korpusów Sony. Po prostu, w pewnym momencie, po ustawieniu ostrości dociskanie spustu migawki nie skutkuje wykonaniem zdjęcia. Wyłączenie i włączenie aparatu nic nie daje, bo wtedy układ aparat plus obiektyw podnosi się w stanie, w którym zarówno wizjer jak i wyświetlacz są czarne i nadal nic nie można zrobić. Pomaga dopiero wypięcie obiektywu z bagnetu i ponowne go przypięcie."
A mnie ciekawi, kiedy w Waszym serwisie pojawi się test jakiegoś obiektywu marki Pentax. Od ostatniego testu minęło blisko 10 lat (17 grudnia 2012 r.) . W tym okresie pojawiło się co najmniej kilka ciekawych propozycji marki Pentax, a u Was zaledwie wspomnienie o wypuszczeniu nowego obiektywu i dalej cisza. Dziwne to (?). Pozdrawiam
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Czy naprawdę świat obiektywów zaczyna się i kończy na obiektywach dla bezlusterkowców?
Czy nie można zrobić test, dla odmiany dla pro-bono, szkieł dla lustrzanek?
Naprawdę, dużo osób korzysta z tego systemu i nie zamieni dla widzimisię producentów tego co ma na bezlustra.
Jakich konkretnie szkieł byś się spodziewał?
A test jakiego obiektywu do lustrzanek zaprezentowanego w tym albo zeszłym roku chciałbyś przeczytać?
18 mm na FF wygląda jak klisza =D klimatycznie
Szkoda że Tokina nie oferuje (jeśli się nie mylę) obiektywów do m43. Taki 11(10)-30 f/2,8 byłby dla mnie optymalną alternatywą dla astronomicznie drogiej Panaleici 10-25/1,7.
BTW: Arku, na którym zdjęciu przykładowym pokazana jest ta fatalna praca pod ostre światło?
@Soniak10 Nie byłaby alternatywą dla tej Leica 10-25. Mam. Uwierz!:)
Soniak10 - masz masę zdjęć w dziale Odblaski.
PanaLeica 10-25 to klasa sama w sobie.
A to nie są odblaski, które Sony wpuszcza przez nieszczelny bagnet?
Nie.
Niby to jest wada, a jeszcze nie spotkałem filmowca, który by się nie ucieszył z flarki / "odblasków" ;)
No ewentualnie jakaś brzydka halacja, niby wg definicji to wszystko jedno i to samo, ale myślę, że wiecie o co chodzi :D
W cenie Sony PZ 10-20/4.
Tamron 11-20mm f/2.8 Di III-A RXD jest w cenie Sony 10-18/4.
-może pod światło lepszy? 😉
@mav jak się dodaje efekty flara nie jest pożądana, flarę można dodać w post po tym jak się doda czołg czy co tam.
„Efekt wieszania aparatu”, na który pomaga odpięcie obiektywu i ponowne go przypięcie brzmi dość koszmarnie.
@mav — spotkałeś — mnie flary irytują, w większości są brzydkie i jest ich za dużo. Zwłaszcza w anamorfikach
Tokina AT-X 116 PRO DX AF 11-16 mm f/2.8 - specyfikacja i opinie
Tego testu nie ma ;p
A obiektyw zarabiasty, najostrzejszy na 11mm, dużo osób bedzie to lubilo.
Może to do vlogow?
Takie flary to koszmar bądź sztuka, hihi
Jest II link
i 11-20/2.8 link
Jeżeli chodzi o bliki, to ważne że są zielone. Zielone są mniej męczące.
"Fotografowanie takim obiektywem w słoneczny dzień staje się wtedy loterią – nigdy nie wiemy, co uda nam się złapać w kadrze."
Jak to nie wiemy? Przecież jest podgląd na żywo...
To zadziała na statywie. Jak fotografujesz z ręki, to małe przesunięcie kadru może spowodować zupełnie różny wygląd odblasków. Więc wydaje Ci się, że widzisz to co fotografujesz, a wciskając spust migawki lekko przesuwasz aparat i na zdjęciu masz zupełnie coś innego.
Arek:
A czy jak się podepnie ichnią osłonę przeciwsłoneczną to coś pomaga? Flary znikają, są mniej intensywne? Czy też jest to bez większej różnicy?
Może to jest taki sam problem jak z dystorsją w przypadku innych producentów, że oprogramowanie producenta ma się z nią zmierzyć?
Łażenie po mieście z osłoną nie jest dla mnie problematyczne. Ocena obiektywy oceną, ale jak jest łatwe do zastosowania obejście to może ta wada nie jest taka dotkliwa dla korzystającego.
Sroga konkurencja zoom UWA w systemie Sony. Niby jedna wpadka, ale zdecydowanie poważna.
Dystorsja
Tokina ATX-M 11-18 mm f/2.8 E
11mm: −2.82%, 13mm: −1.05%, 15mm: +0.08%, 18mm: +0.85%.
Sony E PZ 10-20 mm f/4 G
10mm: −9.97%, 15mm: −3.37%, 20mm: +1.22%
Winietowanie [f/2.8, f/4, f/5.6 EV]
Tokina ATX-M 11-18 mm f/2.8 E
11mm: −2.02, −1.21, −0.83
14mm: −1.01, −0.81, −0.73
20mm: −0.99, −0.75, −0.65
Sony E PZ 10-20 mm f/4 G
10mm: _____, −2.57, −1.98
15mm: _____, −1.71, −1.28
20mm: _____, −1.83, −1.19
A dlaczego Optyczni chcą powalić twórców obiektywu, a nie pochwalić, czyżby za te odblaski i AC?
@Pietia Goras
A może:
"Jedyna rzecz, do której możemy mieć uwagi, to efekt wieszania aparatu, który pojawia się przy fotografowaniu na maksymalnej ogniskowej. Do takich wydarzeń dochodzi naprawdę sporadycznie, ale miały one miejsce na obu aparatach użytych w teście, więc to wina raczej Tokiny niż korpusów Sony. Po prostu, w pewnym momencie, po ustawieniu ostrości dociskanie spustu migawki nie skutkuje wykonaniem zdjęcia. Wyłączenie i włączenie aparatu nic nie daje, bo wtedy układ aparat plus obiektyw podnosi się w stanie, w którym zarówno wizjer jak i wyświetlacz są czarne i nadal nic nie można zrobić. Pomaga dopiero wypięcie obiektywu z bagnetu i ponowne go przypięcie."
@PDamian
:o)
A mnie ciekawi, kiedy w Waszym serwisie pojawi się test jakiegoś obiektywu marki Pentax. Od ostatniego testu minęło blisko 10 lat (17 grudnia 2012 r.) . W tym okresie pojawiło się co najmniej kilka ciekawych propozycji marki Pentax, a u Was zaledwie wspomnienie o wypuszczeniu nowego obiektywu i dalej cisza. Dziwne to (?). Pozdrawiam