Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
"Na pełnej klatce problemów jest więcej. Na ogniskowej 10 mm zniekształcenia beczkowe rosną do -3.59%, a jednocześnie pojawia się lekka dystorsja falista."
Mam ten obiektyw i bardzo go lubię. Początkowo miał być tylko do video, a okazał się świetnym obiektywem do bardzo wielu zastosowań od streeta, przez zamknięte pomieszczenia aż po szeroką portretowkę. Rewelacyjny w mieście i w górach.
Jeszcze w Nikonie miałem 20-35/2.8 i pod względem zakresu był to najlepszy zoom do repo jaki kiedykolwiek miałem (BTW @Redakcja: czemu nie macie go w bazie?) - od lekkiego, mało zniekształcającego UWA do standardu, do tego dobre stałe światło. Niestety optycznie na D800 już troszkę niedomagał i wymieniłem go na stałki, niemniej do tej pory marzy mi się taki, najlepiej z f/2.
Ogólnie pozazdrościć Soniaczom :) choć czemu tego portu USB nie można było dać na bagnet to nie wiem...
Jak dla mnie obiektyw zupełnie nijaki, wszystko w nim jest takie sobie, światło, zakres, jakość obrazka na dłuższym końcu, nie wiem jakie ma zalety które przemawiają właśnie za nim w porównaniu ze szkłami 16-35 lub 24-70... no chyba że "ostra mineta"... 😉
Dystorsja pełna klatka Tamron 20-40/2.8: -3.59% falista Sony 20-70/4 G : −10.23% falista Sony FE 20/1.8 G: −1.16% falista Sigma C 20/2 DN: −5.43% falista Tamron 20/2.8 Di : −8.29%
Winietowanie pełna klatka f/2.8, f/4, f/5,6, f/8 [%] Tamron 20-40/2.8: 63, 48, 40, 35 Sony 20-70/4 G : -----, 67, 52, 43 Sony FE 20/1.8 G: 49, 46, Sigma C 20/2 DN: 66, 52, 40, Tamron 20/2.8 Di : 63, 53, 47, 41
Ogniskowa 30mm Tamron 20-40/2.8 pozostali 28mm
Dystorsja pełna klatka Tamron 20-40/2.8: -0.41% Tamron 28-75/2.8: −2.53% Sony FE 28mm f/2: −0.60%
@cube Zalety są dwie i wielkie … obiektyw jest lekki i tani. 24-70 f/2.8 to wielkie bydlę, a 16-35 f/2,8 nie wiele mniejszy za to oba kosztują 3 razy więcej niż ten Tamron. Jak kogoś stać na kupowanie obiektywu w cenie body FF i noszenie prawie kilograma to kupuje Sony. Dla mnie ciężkie szkła odpadają zwłaszcza do wideo, ale dla purystów Tamron to kompromis na który mogą nie pójść.
Świetny test, gratuluję redakcji periodyka Optyczne wyśmienitych sampli doskonale pokazujących, że testowany obiektyw jest ostrzejszy niż jakże legendarne Zeiss'y. Sądząc po samplach to najostrzejszy zoom jaki testowało optyczne, dystorsji nie widać.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Przecież dla 20mm ten obiektyw nie kryje pełnej klatki. Efekt "wąskiego gardła" mocowania Sony E?
"Na pełnej klatce problemów jest więcej. Na ogniskowej 10 mm zniekształcenia beczkowe rosną do -3.59%, a jednocześnie pojawia się lekka dystorsja falista."
10mm ?
Dziękuję za informację o cenie w podsumowaniu :)
Jak dla mnie do video bezkonkurencyjny za te pieniadze.
Porównanie wyników rozdzielczości MTF50 [lpmm]
f/2.8, f/4, f/5,6
Ogniskowa 20mm
Centrum
Tamron 20-40/2.8: 69, 74, 71
Sony 20-70/4 G : 71, 71, 63
Sigma 20/1.4 DN : 77, 79, 76
Sony FE 20/1.8 G: 84, 79, 73
Sigma C 20/2 DN: 71, 70, 67
Tamron 20/2.8 Di : 56, 60, 63
Brzeg APS-C
Tamron 20-40/2.8: 58, 61, 61
Sony 20-70/4 G : 52, 55, 53
Sigma 20/1.4 DN : 60, 65, 67
Sony FE 20/1.8 G: 56, 63, 61
Sigma C 20/2 DN: 58, 62, 63
Tamron 20/2.8 Di : 39, 44, 48
Brzeg pełnej klatki
Tamron 20-40/2.8: 43, 50, 51
Sony 20-70/4 G : 38, 44, 45
Sigma 20/1.4 DN : 48, 54, 56
Sony FE 20/1.8 G: 48, 59, 57
Sigma C 20/2 DN: 46, 47, 44
Tamron 20/2.8 Di : 33, 38, 43
Ogniskowa 30mm Tamron 20-40/2.8
pozostali 28mm
Centrum
Tamron 20-40/2.8: 70, 75, 70
Tamron 28-75/2.8: 66.74, 67
Sony FE 28mm f/2: 59, 77, 76
Brzeg APS-C
Tamron 20-40/2.8: 48, 59, 58
Tamron 28-75/2.8: 39, 48, 48
Sony FE 28mm f/2: 44, 50, 51
Brzeg pełnej klatki
Tamron 20-40/2.8: 37, 47, 49
Tamron 28-75/2.8: 29, 35, 38
Sony FE 28mm f/2: 38, 44, 45
Ogniskowa 40mm
Centrum
Tamron 20-40/2.8: 53, 73, 69
Zeiss Batis 40/2 : 67, 77, 71
Sony FE 40/2.5 G: 70, 75, 71
Brzeg APS-C
Tamron 20-40/2.8: 43, 53, 60
Zeiss Batis 40/2 : 48, 56, 60
Sony FE 40/2.5 G: 52, 60, 60
Brzeg pełnej klatki
Tamron 20-40/2.8: 39, 40, 45
Zeiss Batis 40/2 : 43, 52, 56
Sony FE 40/2.5 G: 38, 47, 54
Sieknąłem się z przysłonami dla Sony 20-70/4 G.
Powinno być tak:
f/2.8, f/4, f/5,6
Ogniskowa 20mm
Centrum
Tamron 20-40/2.8: 69, 74, 71,
Sony 20-70/4 G : -----, 71, 71,
Brzeg APS-C
Tamron 20-40/2.8: 58, 61, 61
Sony 20-70/4 G : -----, 52, 55
Brzeg pełnej klatki
Tamron 20-40/2.8: 43, 50, 51
Sony 20-70/4 G : -----, 38, 44,
Mam ten obiektyw i bardzo go lubię. Początkowo miał być tylko do video, a okazał się świetnym obiektywem do bardzo wielu zastosowań od streeta, przez zamknięte pomieszczenia aż po szeroką portretowkę. Rewelacyjny w mieście i w górach.
Jeszcze w Nikonie miałem 20-35/2.8 i pod względem zakresu był to najlepszy zoom do repo jaki kiedykolwiek miałem (BTW @Redakcja: czemu nie macie go w bazie?) - od lekkiego, mało zniekształcającego UWA do standardu, do tego dobre stałe światło. Niestety optycznie na D800 już troszkę niedomagał i wymieniłem go na stałki, niemniej do tej pory marzy mi się taki, najlepiej z f/2.
Ogólnie pozazdrościć Soniaczom :) choć czemu tego portu USB nie można było dać na bagnet to nie wiem...
Jak dla mnie obiektyw zupełnie nijaki, wszystko w nim jest takie sobie, światło, zakres, jakość obrazka na dłuższym końcu, nie wiem jakie ma zalety które przemawiają właśnie za nim w porównaniu ze szkłami 16-35 lub 24-70... no chyba że "ostra mineta"... 😉
Ogniskowa 20mm
Dystorsja pełna klatka
Tamron 20-40/2.8: -3.59% falista
Sony 20-70/4 G : −10.23% falista
Sony FE 20/1.8 G: −1.16% falista
Sigma C 20/2 DN: −5.43% falista
Tamron 20/2.8 Di : −8.29%
Winietowanie pełna klatka
f/2.8, f/4, f/5,6, f/8 [%]
Tamron 20-40/2.8: 63, 48, 40, 35
Sony 20-70/4 G : -----, 67, 52, 43
Sony FE 20/1.8 G: 49, 46,
Sigma C 20/2 DN: 66, 52, 40,
Tamron 20/2.8 Di : 63, 53, 47, 41
Ogniskowa 30mm Tamron 20-40/2.8
pozostali 28mm
Dystorsja pełna klatka
Tamron 20-40/2.8: -0.41%
Tamron 28-75/2.8: −2.53%
Sony FE 28mm f/2: −0.60%
Winietowanie pełna klatka
f/2.8, f/4, f/5,6, f/8 [%]
Tamron 20-40/2.8: 40, 28, 26, 25
Tamron 28-75/2.8: 66, 52, 37, 25
Sony FE 28mm f/2: 47, 34, 31,
@cube Zalety są dwie i wielkie … obiektyw jest lekki i tani. 24-70 f/2.8 to wielkie bydlę, a 16-35 f/2,8 nie wiele mniejszy za to oba kosztują 3 razy więcej niż ten Tamron. Jak kogoś stać na kupowanie obiektywu w cenie body FF i noszenie prawie kilograma to kupuje Sony. Dla mnie ciężkie szkła odpadają zwłaszcza do wideo, ale dla purystów Tamron to kompromis na który mogą nie pójść.
Świetny test, gratuluję redakcji periodyka Optyczne wyśmienitych sampli doskonale pokazujących, że testowany obiektyw jest ostrzejszy niż
jakże legendarne Zeiss'y. Sądząc po samplach to najostrzejszy zoom
jaki testowało optyczne, dystorsji nie widać.