Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Sony Alpha DSLR-A350 - test aparatu

15 maja 2008
Krzysztof Mularczyk Komentarze: 133

5. Balans bieli

Sony A350 posiada następujące tryby balansu bieli:
  • Auto,
  • Dzień słoneczny,
  • Cień,
  • Dzień zachmurzony,
  • Światło żarowe,
  • Światło jarzeniowe
  • Światło lampy błyskowej,
  • Ustawienie ręczne według wzorca bieli,
  • Skala temperaturowa od 2500 do 9900 K, skok 100 K.

Począwszy od balansu Dzień słoneczny, po Światło lampy błyskowej dostępna jest regulacja od -3 do +3 ze skokiem jednostkowym (Światło jarzeniowe od -2 do +4). Ustawienie konkretnej temperatury barwowej może być także dodatkowo regulowane poprzez filtr kolorowy (od G9 do M9).

Poniżej prezentujemy pomiary balansu bieli wykonane na tablicy kolorów GretagMacbeth i przeanalizowane programem Imatest.

Balans bieli
Światło
Tablica kolorów Przestrzeń kolorów Lab
Balans bieli Auto
Światło słoneczne
Sony Alpha DSLR-A350 - Balans bieli Sony Alpha DSLR-A350 - Balans bieli
Balans bieli Słońce
Światło słoneczne
Sony Alpha DSLR-A350 - Balans bieli Sony Alpha DSLR-A350 - Balans bieli
Balans bieli Auto
Światło 3000K
Sony Alpha DSLR-A350 - Balans bieli Sony Alpha DSLR-A350 - Balans bieli
Balans bieli 3000K
Światło 3000K
Sony Alpha DSLR-A350 - Balans bieli Sony Alpha DSLR-A350 - Balans bieli
Balans bieli Auto
Światło lampy błyskowej
Sony Alpha DSLR-A350 - Balans bieli Sony Alpha DSLR-A350 - Balans bieli
Balans bieli lampa błyskowa
Światło lampy błyskowej
Sony Alpha DSLR-A350 - Balans bieli Sony Alpha DSLR-A350 - Balans bieli


----- R E K L A M A -----

Jedyne problemy jakie może sprawić balans bieli, to światło żarowe lub jarzeniowe przy automatycznym trybie WB. To częsta przypadłość aparatów, z którą konstruktorzy nie umieją sobie poradzić. Nastawienie odpowiedniej temperatury barwowej, albo skorzystanie ze wzorca bieli likwiduje wszelkie problemy do poziomu akceptowalnego. Automatyczny balans bieli radzi sobie bardzo dobrze w słoneczny dzień. Kiedy mamy do dyspozycji czyste, słoneczne światło warto przestawić jednak na ''Słoneczko'', aby uzyskać jeszcze lepsze odwzorowanie kolorów. Podobna sytuacja jest ze światłem wbudowanej lampy błyskowej. Jeśli jesteśmy na tyle dokładni i dysponujemy czasem potrzebnym na zmianę balansu bieli, to należy z trybu automatycznego przejść na tryb balansu bieli odpowiedni dla błysku. Powinniśmy wtedy otrzymać barwy o lepszym nasyceniu i o mniejszym błędzie.

Balans bieli: Auto Słońce Auto 3000K Auto Błysk
Światło: Słońce Słońce 3000K 3000K Błysk Błysk
dC A350 5.59 5.03 24.1 7.95 7.87 6.93
S[%] A350 106.0 103.7 139.0 109.0 96.2 97.0