Olympus E-520 - test aparatu
5. Balans bieli
- Auto,
- Dzień słoneczny,
- Cień,
- Dzień zachmurzony,
- Światło żarowe,
- Światło jarzeniowe 1, 2, 3,
- Światło lampy błyskowej,
- Ustawienie ręczne według wzorca bieli,
- Temperatura barwowa od 2000 K do 14000 K co 100 K.
Dostępne są standardowe ustawienia balansu bieli, choć zwraca uwagę szeroki zakres skali temperaturowej. Tego nie powstydziłby się nie jeden profesjonalny aparat. Każdą z nastaw można dodatkowo korygować w filtrze A (+/-7) i G (+/-7). Dostępny jest także od razu szybki podgląd WB.
Poniżej prezentujemy pomiary balansu bieli wykonane na tablicy kolorów GretagMacbeth i przeanalizowane programem Imatest.
Jak zwykle problemy z kolorami wystąpiły przy świetle żarowym i automatycznym balansie bieli. Ustawienie konkretnej temperatury barwowej rozwiązuje problem w zadowalający sposób. Automatyczny WB radzi sobie całkiem dobrze ze światłem słonecznym. W pogodny dzień kolory są dobierane prawidłowo, choć lekko przesycone. Bardzo podobnie pod względem wielkości błędu wyglądają zdjęcia oświetlone wbudowaną lampą błyskową. Różnica tkwi w mniejszym nasyceniu. Ustawienie automatyczne w takich warunkach okazało się być korzystniejsze, bo balans bieli błysku niedosycił zdjęcia o prawie 30%.
Balans bieli: | Auto | Słońce | Auto | 3000K | Auto | Błysk | |
Światło: | Słońce | Słońce | 3000K | 3000K | Błysk | Błysk | |
dC | E-520 | 6.35 | 6.48 | 20.3 | 6.22 | 4.77 | 6.50 |
S[%] | E-520 | 109.7 | 110.1 | 115.2 | 105.5 | 88.3 | 72.4 |