Canon EOS 5D Mark II - test aparatu
5. Balans bieli
- Auto (3000-7000 K),
- Dzień słoneczny (5200 K),
- Cień (7000 K),
- Dzień zachmurzony (6000 K),
- Światło żarowe (3200 K),
- Światło jarzeniowe (4000 K)
- Światło lampy błyskowej (6000 K),
- Skala temperaturowa (2500-10000 K, krok 100 K),
- Ustawienie ręczne według wzorca bieli (2000-10000 K),
Regulacji balansu bieli można dokonać z poziomu menu (druga zakładka) poprzez filtr kolorowy (od G9 do M9 i od B9 d A9). W tym samym miejscu można określić bracketing WB z wartościami: +/-1, +/-2 lub +/-3 od zerowego położenia.
Poniżej prezentujemy pomiary balansu bieli wykonane na tablicy kolorów GretagMacbeth i przeanalizowane programem Imatest.
Wyniki testu balansu bieli nie budzą w Canonie 5D Mark II zastrzeżeń. Są
bardzo podobne do wyników jakie otrzymaliśmy, na przykład, dla Canona
50D. W 5D Mark II można w zasadzie zdać się na automatyczny tryb, który
bardzo dobrze rozpoznaje rodzaj światła. W przypadku światła
słonecznego, lampy błyskowej czy światła o temperaturze barwowej 6000 K
średni błąd koloru osiągnął poziom poniżej 5, zachowując jednocześnie
neutralny poziom nasycenia. Próbując konkretnych nastaw balansu bieli
dla odpowiedniego światła, otrzymaliśmy nawet nieco gorsze wyniki niż w
trybie automatycznym.
Tryb automatyczny gubi się jedynie przy świetle żółtym (3000 K). Ustawienie dla takiego światła odpowiedniej temperatury barwowej znacznie poprawia sytuację. Podobnie dobry efekt uzyskaliśmy przy zdefiniowanej nastawie światła żarowego.
Światło | Balans bieli | dC | S [%] |
Słoneczny dzień | Auto | 4.65 | 102.2 |
Słoneczny dzień | Słoneczny dzień | 6.03 | 104.2 |
6000 K | Auto | 4.30 | 105.6 |
3000 K | Auto | 21.9 | 133.3 |
3000 K | 3000 K | 8.57 | 99.81 |
3000 K | Żarówka | 9.86 | 106.1 |
Błysk | Auto | 4.07 | 92.21 |
Błysk | Błysk | 5.93 | 91.17 |