Filtry na obiektywy to rozwiązanie znane filmowcom i fotografom od lat. Jednak ze względu na nieco inną specyfikę nieruchomych i ruchomych obrazów, różne rodzaje filtrów cieszą się w obu tych dziedzinach różną popularnością.
Po przygodach z „Chochlą stalową” oraz noname’owym monokularem o oszałamiających parametrach, czas na część trzecią trylogii. Tym razem na warsztat bierzemy tani – za to bajecznie opisany! – teleskop z najniższej półki jakościowej.
Karty pamięci to zazwyczaj pierwsze akcesorium, jakie dokupujemy do naszego aparatu lub kamery i jedno z nielicznych naprawdę niezbędnych - większość urządzeń nie posiada bowiem żadnej dostępnej na pliki użytkownika pamięci wbudowanej.
Sony ZV-E10 to, podobnie jak kompaktowy model ZV-1, sprzęt stworzony w dużej mierze z myślą o osobach nagrywających vlogi. W tym celu firma zdecydowała się na pewne zmiany w specyfikacji w stosunku do spokrewnionego z nowym aparatem modelu A6400.
ZV-E10 to kolejny aparat zmodyfikowany w taki sposób, by zapewnić jak najlepszą praktyczność dla osób filmujących. Można się w tym momencie spierać, czy mamy do czynienia faktycznie z aparatem, czy może z kamerą.
W dniach 22-25 lipca br. na terenie dawnej cukrowni w Żninie spotkało się ponad 100 osób - czytelników portalu Optyczne.pl oraz przedstawicieli kilkunastu dystrybutorów i sklepów ze sprzętem fotograficznym.
Zastanawialiście się kiedyś, ile danych generujecie w ciągu roku? Osobiście nie zajmuję się produkcją wideo, która jest najbardziej wymagająca pod względem pojemności dyskowej, a mimo to w moim komputerze zamontowanych jest aż 5 twardych dysków o łącznej pojemności 16 TB.
Jeśli spojrzymy na obecną ofertę producentów lornetek, to niepodzielnie królują w niej modele 8×42 i 10×42. Na kolejnym miejscu są parametry 8×32, 10×32 i 10×50. Nie ma też specjalnych problemów ze znalezieniem nocnych lornetek typu 8×56, choć są one dostępne bardziej na rynku europejskim, bo w Stanach Zjednoczonych nigdy nie były popularne ze względu na praktyczną nieobecność nocnych polowań w tym kraju.
Prawdopodobnie każdy, kto rozpoczął swoją przygodę z fotografią dawniej niż w ciągu ostatnich kilku lat, posiada lub posiadał w pewnym momencie czytnik kart pamięci typu \"5 w 1\" , \"10 w 1\" czy nawet \"20 w 1\".
Informacja o tym, że Sigma, Leica i Panasonic łączą siły, by wspólnie rozwijać system bezlusterkowy oparty na jednym mocowaniu, była jedną z najciekawszych wieści z Photokiny 2018. Tego rodzaju połączenie sił, choć na pierwszy rzut oka może wydawać się ekscentryczne, ma kilka fundamentalnych zalet.
O ile z tematem obiektywów fotograficznych czytelnicy naszego portalu są w zdecydowanej większości bardzo dobrze zaznajomieni, o tyle obiektywy filmowe dla wielu nadal pozostają mało znanym obszarem.
Moda na cyfrowe aparaty w stylu retro utrzymuje się już od dłuższego czasu. Nie ominęło to również Nikona, tyle że w przypadku tej firmy modele wzorowane na stare, analogowe konstrukcje nie są tak powszechne, jak np.
Jakiś czas temu na naszych łamach pojawił się tekst o akcesoriach, w jakie można doposażyć filmujący aparat. Tym razem, dzięki uprzejmości wypożyczalni sprzętu filmowego funkcjonującej w ramach Zakładu Postprodukcji Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w Warszawie, mamy możliwość przyjrzeć się, jak wygląda to w przypadku profesjonalnej kamery filmowej.
Gdy kilkanaście lat temu aparaty fotograficzne rozpoczynały swoją przygodę z profesjonalnym filmowaniem, sięgający po nie filmowcy musieli zmierzyć się z ich odmienną od kamer ergonomią. Część z nich decydowała się obudować aparaty bardzo drogimi wówczas akcesoriami, jak follow focus czy rig naramienny, inni wybrali lekkość i ograniczyli liczbę akcesoriów do niezbędnego minimum (np.
Wybór lunet obserwacyjnych na rynku jest spory, ale jak zaczniemy wgłębiać się w szczegóły, szybko okazuje się, że wiele z nich ma pewne ograniczenia. Pierwszym problemem z jakim przyjdzie nam się zmierzyć jest rozmiar i wynikająca z niego, po części, cena instrumentu.