Jeszcze kilka lat temu fotograf szykując się na sesję w studio czy w plenerze musiał przygotować się do niej także od strony dostępu do gniazdka sieciowego. Rozładowana bateria aparatu szybko skończy każdą sesję zdjęciową.
W połowie 2008 roku stanąłem przed problemem wyboru nowej lornetki. W tamtym czasie byłem posiadaczem kilku modeli, aby były to instrumenty o obiektywach klasy 50–60 mm przeznaczone głównie do nocnych obserwacji.
W lipcu zeszłego roku firma Canon zaprezentowała równolegle dwa pełnoklatkowe bezlusterkowce – EOS R5 i R6. Stanowią one moim zdaniem nowy rozdział w historii aparatów bezlusterkowych EOS i warto się nimi zainteresować.
Dzięki uprzejmości firmy Foto-Technika, do naszej redakcji redakcji trafiły nośniki pamięci Angelbird - karty AV PRO standardu CFexpress, SDXC i mikro SDXC wraz z czytnikami, a także dysk SSD. Po wielu latach używania w naszych testach nośników pamięci firmy SanDisk przyszła wreszcie pora na zmianę.
Zgłębiając niuanse optyki obserwacyjnej, przedstawiamy nasadki binokularne, w skrócie „bino”, które można uważać za ogniwo pośrednie między teleskopami i lunetami, gdzie obserwacje prowadzi się jednym okiem, a klasycznymi lornetkami, umożliwiającymi obserwacje obuoczne.
Pod sporą częścią naszych testów trybu filmowego powraca w dyskusjach temat autofokusa i stosowania go przy filmowaniu. Z jednej strony współczesne układy automatycznego ustawiania i prowadzenia ostrości są naprawdę świetne i momentami potrafią zrobić rzeczy nieosiągalne dla człowieka.
Zapraszamy do naszej rozmowy z Tomkiem Lazarem – ambasadorem Fujifilm, który opowie nam o swojej pracy i projektach, o sprzęcie, który wykorzystuje, a także o tym, jak fotografuje się na szpitalnym oddziale zakaźnym w czasie pandemii.
Praktycznie każdy filmowiec, którego pamięć sięga 2008 roku, spytany o filmowanie aparatami, odpowie, że „wszystko zaczęło się od Canona 5D Mark II” i nie minie się z prawdą.
Zapraszamy do lektury cyklu artykułów, w których rąbka tajemnicy na temat sytuacji na polskim rynku sprzętu fotograficznego uchylą ci, którzy wiedzę o nim czerpią z pierwszej ręki – czyli przedstawiciele sklepów.
Średnioformatowy system bezlusterkowców Fujifilm G doczekał się niedawno czwartego modelu korpusu, a jest nim GFX 100S. Dzięki uprzejmości pracowników firmy mieliśmy możliwość zapoznać się z nim i opisać nasze pierwsze wrażenia na jego temat.
Wstęp W tym miesiącu nasz portal obchodzi swoje 15 urodziny. Przez te kilkanaście lat nieprzerwanie informowaliśmy Was o nowościach w branży foto-wideo, przetestowaliśmy setki aparatów, obiektywów, lornetek oraz różnego rodzaju akcesoriów.
Sony często wprowadza w swoich flagowcach rozwiązania, dzięki którymi te wyróżniają się na tle konkurencji. Przykładowo, w A9 zastosowano sensor wyposażony w zintegrowaną pamięć wewnętrzną (architektura typu stacked).
Wstęp Chyba każdy z nas miał na wycieczce, czy podczas obserwacji przyrody sytuację, w której przydałby mu się mały i poręczny instrument optyczny o większym powiększeniu. Na przykład taki, który zawsze jest pod ręką, a przy podparciu rąk umożliwi nam obserwacje z powiększeniami na poziomie 12-20x.
W czasie dystansowania społecznego pojawia się w sieci wiele inicjatyw mających na celu aktywizację miłośników fotografii. Jednym z ciekawszych przedsięwzięć tego typu jest Sony - Alpha Academy Polska, którego ideę postanowiliśmy wam przybliżyć w rozmowie z Rafałem Wylegałą - koordynatorem tego projektu.
Gimbale DJI RS 2 oraz DJI RSC 2 zostały zaprezentowane w drugiej połowie października 2020 roku. Zastępują one popularne modele Ronin S oraz Ronin SC, które ze względu na wyrobioną na rynku markę DJI oraz interesujący zestaw funkcjonalności, były często wybierane przez filmowców.