Makrofotografia to specyficzna dziedzina fotografii. Wymaga nie tylko cierpliwości, wytrwałości, doświadczenia i znajomości wielu zagadnień przyrodniczych, ale też użycia odpowiedniego sprzętu. Zanim zaczniemy kupować soczewki close-up, mieszki, pierścienie pośrednie, czy odwrotnego mocowania warto przyjrzeć się ofercie obiektywów, bowiem już tutaj znajduje się spore pole do popisu dla osoby zaczynającej swoją przygodę z makrofotografią.
Jeśli chodzi o topowe obiektywy stałoogniskowe z serii Art, to w przypadku instrumentów przeznaczonych do pełnoklatkowych bezlusterkowców, Sigma zaprezentowała już modele A 35 mm f/1.2 DG DN, A 85 mm f/1.
Nie jest tajemnicą, że wielu producentów optyki produkuje zarówno obiektywy fotograficzne, jak i filmowe. W zasadzie łatwiej chyba byłoby wskazać takich, którzy tego nie robią. Przy tym zazwyczaj instrumenty przeznaczone dla filmowców mają identyczne lub zbliżone parametry, jak ich fotograficzni kuzyni oraz kosztują nieco więcej.
Jeszcze kilka lat temu fotograf szykując się na sesję w studio czy w plenerze musiał przygotować się do niej także od strony dostępu do gniazdka sieciowego. Rozładowana bateria aparatu szybko skończy każdą sesję zdjęciową.
W połowie 2008 roku stanąłem przed problemem wyboru nowej lornetki. W tamtym czasie byłem posiadaczem kilku modeli, aby były to instrumenty o obiektywach klasy 50–60 mm przeznaczone głównie do nocnych obserwacji.
W lipcu zeszłego roku firma Canon zaprezentowała równolegle dwa pełnoklatkowe bezlusterkowce – EOS R5 i R6. Stanowią one moim zdaniem nowy rozdział w historii aparatów bezlusterkowych EOS i warto się nimi zainteresować.
Dzięki uprzejmości firmy Foto-Technika, do naszej redakcji redakcji trafiły nośniki pamięci Angelbird - karty AV PRO standardu CFexpress, SDXC i mikro SDXC wraz z czytnikami, a także dysk SSD. Po wielu latach używania w naszych testach nośników pamięci firmy SanDisk przyszła wreszcie pora na zmianę.
Zgłębiając niuanse optyki obserwacyjnej, przedstawiamy nasadki binokularne, w skrócie „bino”, które można uważać za ogniwo pośrednie między teleskopami i lunetami, gdzie obserwacje prowadzi się jednym okiem, a klasycznymi lornetkami, umożliwiającymi obserwacje obuoczne.
Pod sporą częścią naszych testów trybu filmowego powraca w dyskusjach temat autofokusa i stosowania go przy filmowaniu. Z jednej strony współczesne układy automatycznego ustawiania i prowadzenia ostrości są naprawdę świetne i momentami potrafią zrobić rzeczy nieosiągalne dla człowieka.
Zapraszamy do naszej rozmowy z Tomkiem Lazarem – ambasadorem Fujifilm, który opowie nam o swojej pracy i projektach, o sprzęcie, który wykorzystuje, a także o tym, jak fotografuje się na szpitalnym oddziale zakaźnym w czasie pandemii.
Praktycznie każdy filmowiec, którego pamięć sięga 2008 roku, spytany o filmowanie aparatami, odpowie, że „wszystko zaczęło się od Canona 5D Mark II” i nie minie się z prawdą.
Zapraszamy do lektury cyklu artykułów, w których rąbka tajemnicy na temat sytuacji na polskim rynku sprzętu fotograficznego uchylą ci, którzy wiedzę o nim czerpią z pierwszej ręki – czyli przedstawiciele sklepów.
Średnioformatowy system bezlusterkowców Fujifilm G doczekał się niedawno czwartego modelu korpusu, a jest nim GFX 100S. Dzięki uprzejmości pracowników firmy mieliśmy możliwość zapoznać się z nim i opisać nasze pierwsze wrażenia na jego temat.
Wstęp W tym miesiącu nasz portal obchodzi swoje 15 urodziny. Przez te kilkanaście lat nieprzerwanie informowaliśmy Was o nowościach w branży foto-wideo, przetestowaliśmy setki aparatów, obiektywów, lornetek oraz różnego rodzaju akcesoriów.
Sony często wprowadza w swoich flagowcach rozwiązania, dzięki którymi te wyróżniają się na tle konkurencji. Przykładowo, w A9 zastosowano sensor wyposażony w zintegrowaną pamięć wewnętrzną (architektura typu stacked).