Targi Photokina odbywają się w Kolonii co dwa lata. Jest to największa na świecie branżowa impreza, na którą zjeżdżają się dziesiątki tysięcy osób, by zobaczyć stoiska przygotowane przez setki wystawców z całego świata.
Mało komu znana chińska firma YI Technology zaprezentowała na targach Photokina bezlusterkowca systemu Mikro Cztery Trzecie o nazwie YI M1 oraz dwa obiektywy YI 42.5 mm f/1.8 i YI 12-40 mm f/3.5-5.6. Wczoraj opublikowaliśmy kilka przykładowych zdjęć nimi wykonanych, a dziś przyszła pora na krótki opis naszych pierwszych wrażeń z użytkowania.
Sony A99 pojawił się na rynku niemal dokładnie 4 lata temu. Jego premiera była długo wyczekiwana i wzbudziła sporo emocji. W przypadku jego następcy sytuacja wygląda podobnie. Na temat A99 II plotkowało się już od dłuższego czasu, a niektórzy przypuszczali, że zostanie zaprezentowany na Photokinie.
Alfred Hitchcock powiedział kiedyś: „Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napięcie ma nieprzerwanie rosnąć”. Dlaczego więc nie zacząć tego artykułu od podsumowania, a potem napisać, co mi się w aparacie podobało, a co nie? Po kilku chwilach spędzonych z Canonem EOS M5 zastanawiałem się, dlaczego tak renomowany producent potrzebował ponad czterech lat, żeby nauczyć się robić dobre bezlusterkowce.
Na następcę aparatu Olympus E-M1 przyszło nam czekać nieco ponad trzy lata. I choć OM-D E-M1 Mark II został oficjalnie zaprezentowany przedwczoraj, to niestety nasza cierpliwość wciąż jest wystawiana na próbę, gdyż producent nie ujawnił jeszcze ceny, ani dostępności nowego modelu.
O średnioformatowym bezlusterkowcu Fujifilm mówiło się już od kilku miesięcy. Plotki te potwierdziły się w dniu wczorajszym, bowiem producent zaprezentował model GFX 50S, który wyposażono w matrycę o wymiarach 43.
W maju zeszłego roku na rynku pojawił się Lumix G7, czyli bezlusterkowiec Panasonika z serii przeznaczonej dla bardziej zaawansowanych miłośników fotografii, charakteryzujący się rozmiarem i ergonomią zbliżonymi do niewielkiej lustrzanki.
Należący do klasy megazoomów Panasonic Lumix FZ1000 miał premierę w czerwcu 2014 roku i był wówczas przełomowym aparatem. Jako pierwszy w historii aparatów kompaktowych umożliwiał bowiem nagrywanie filmów w standardzie 4K.
Panasonic LX15 to zupełnie nowa propozycja w rodzinie kompaktowych Lumiksów. Na próżno szukać jego bezpośredniego poprzednika. Przyglądając się specyfikacji można go pozycjonować pomiędzy modelami LX100 oraz LX7.
Od Listopada 2015 roku firma K-Consult jest dystrybutorem marki Cullman na polskim rynku. W jej ofercie znajdują się między innymi statywy, monopody i głowice. Do naszej redakcji trafiły cztery zestawy statywów z głowicami, zatem mieliśmy okazję przyjrzeć im się bliżej.
Olympus PEN E-PL1 był moim pierwszym aparatem systemu Mikro Cztery Trzecie. Sięgnąłem po niego z myślą o fotografii podwodnej. Kitowy obiektyw z zestawu czyli M.Zuiko Digital 14–42 mm f/3.
Odbywające się co dwa lata targi Photokina to jedna z najważniejszych tego typu imprez związanych z branżą fotograficzną na świecie. Nic zatem dziwnego, że producenci właśnie na Photokinę szykują premiery ciekawych produktów.
Lato powoli zbliża się ku końcowi. W tym roku, mimo początkowo innych planów, spędziłem je w Polsce. Jednocześnie dostałem do zabawy aparat, który towarzyszył mi przez kilka tygodni. I choć nie odbyłem w tym czasie niezwykłych podróży, może to i dobrze? Zawsze można powiedzieć, że zdjęcia są piękne, bo miejsca są piękne.
Aby uniknąć nieporozumień muszę zacząć od nieco przydługiego wstępu. Wszystkie obiektywy dzielimy ze względu na długość ogniskowej na trzy grupy. Pierwszą z nich tworzą obiektywy standardowe. Długość ich ogniskowej powinna być równa przekątnej obrazu na matrycy, a nazwa mówi o tym, że świat widziany przez nie wygląda tak jak rejestrowany przez ludzkie oko.
W dniach 28-31 lipca 2016 roku, czyli od czwartku do niedzieli, w miejscowości Trzebieszowice, odbywał się IX Zlot Czytelników Optyczne.pl. Tym razem do położonego w Kotlinie Kłodzkiej Hotelu Zamek na Skale przyjechało 140 osób.